Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A2 1.4 TDI (75KM) AMF - Problem z pedałem hamulca

04 Gru 2010 19:11 7924 15
  • Poziom 10  
    Witam!

    Kiedyś osoby z tego forum bardzo mi pomogły dlatego mam nadzieje, że i teraz ktoś mnie na kieruję na właściwą drogę. Poniżej opis problemu

    W tym roku wymieniłem klocki z przodu i okładziny w bębnach. Zmieniłem również płyn hamulcowy ale podczas odpowietrzania urwałem odpowietrznik. Wymieniłem cylinderki oba z tyłu (wyciekło mi wtedy sporo płynu) odpowietrzyłem, i wszystko było dobrze pedał twardy hamulce skuteczne. Do czasu gdy jadąc z dużą prędkością z obciążeniem musiałem gwałtownie hamować (to było jakieś 3 miesiące po wymianie). Pedał zrobił się miękki to znaczy nie brał od początku tylko do połowy wciśnięcia przerwa a po połowie normalne hamowanie.
    Pomyślałem, że się układ zapowietrzył może któryś odpowietrznik za słabo dokręcony. Na wyłączonym silniku jak pedał trochę podusiłem to robił się twardszy, więc zabrałem się do odpowietrzania tym razem na włączonym silniku przy pracującej pompie ABS. Po odpowietrzeniu pedał przy zgaszonym silniku normalny twardy taki jaki był na początku jak kupiłem auto, lecz gdy zapalę silnik nadal to samo pedał schodzi do połowy (od połowy hamulce normalnie biorą, tak jakby coś mi pedał obniżyło) żadne pompowanie pedała przy włączonym silniku nie podnosi go wyżej, do połowy sobie schodzi a od połowy hamuje. Mam mały frez w bębnach ale wcześniej po wymianie okładzin i klocków było wszystko ok. Szukając odpowiedzi serwo wykluczam bo pedał byłby cały czas twardy, pompa ABS działa normalnie spełnia swoje zadanie (sprawdzałem VAG-iem nie ma błędów), więc jedyne co mi zostaje to albo coś do końca się nie odpowietrzyło albo pompa hamulcowa jest do regeneracji bądź wymiany ale nie wiem jak ją sprawdzić. Może ktoś ma jakieś inne pomysły ? Będę wdzięczny za każdą podpowiedź, wskazówkę mi już się skończyły pomysły

    Dziś wymieniłem obie linki z tyłu bo ręczny słabo trzymał, teraz dobrze łapie zaglądałem też do bębnów okładziny ok, regulator w połowie więc jest ok. Spoglądałem też na gumowe przewody hamulcowe, bo słyszałem, że któryś może puchnąc też są ok. Z innego forum ktoś mi napisał, że zeszkliłem klocki sprawdzałem są w porządku zresztą nie sądzę, żeby zeszkolone klocki powodowały by efekt luzu na pedale hamulca. Może to pompa hamulcowa lub ABS (mam ABS z ESP). A może zapowietrzyłem pompę ABS i teraz tylko w rachubę wchodzi podciśnieniowe odpowietrzanie ?
  • Admin grupy Samochody
    Wyreguluj luzy na samoregulatorach z tyłu i pedał powróci na swoje miejsce.
  • Poziom 10  
    Regulowałem dzisiaj i na ścisło założyłem bębny na okładziny, bez zmian. Zaobserwowałem dzisiaj, że przy włączonym silniku jak wciska się pedał i przytrzymuje wciśnięty to powoli schodzi w dół.
  • Poziom 31  
    T5: samoregulatory
    przy gwałtownym hamowaniu mogła uszkodzić się pompa hamulcowa - puściła jedna sekcja
  • Admin grupy Samochody
    toku74 napisał:
    T5: samoregulatory
    Wiem:D czasami im też trzeba pomóc:D
  • Poziom 10  
    Byłem wczoraj u znajomego mechanika. Nie miał czasu żeby bardziej się przyjrzeć, sprawdził tak połowicznie i powiedział, że według niego jest ok, luz prawidłowy. Wcześniej jestem pewien, że pedał był twardszy. Pytałem czy to przewody hamulcowe a może pompa hamulcowa. Wykluczył przewody, pompę hamulcową, serwo powiedział, że można by było sprawdzić zawór między serwem a pompą vacum, być może nie działa do końca prawidłowo i daje za duże ciśnienie na wspomaganie hamulca i stąd ten luz. Sprawdzę jeszcze ten zawór ale jak będzie ok to odpuszczam, póki pedał nie jest tragiczny to nie ma co dłubać, bo pół układu hamulcowego wymienię, jak zacznie się pogarszać to wtedy będę działał.
  • Moderator Samochody
    Zawór zostaw w spokoju, nie reguluje żadnego ciśnienia, jego jedyną rolą jest utrzymywanie podciśnienia w serwie po zgaszeniu silnika (zawór jednokierunkowy)
  • Poziom 10  
    To co może być winą za dużego ciśnienia w serwie ? Pompa vacum ? Istnieje taka możliwość, że za duże ciśnienie wspomagania hamulca może występować czy mechanik mnie zbył taką historyjką ?
  • Moderator Samochody
    Nie ma żadnego za dużego ciśnienia, mechanik który to sobie wymyślił to idiota.
  • Poziom 22  
    Jeżeli po odpaleniu silnika pedał sam trochę opada to serwo do wymiany.
  • Poziom 10  
    Z tego co wiem gdy niesprawne jest serwo to pedał hamulca jest twardy a nie miękki to raz a dwa po jego wciśnięciu auto słabo hamuje. U mnie dobrze hamuje a pedał jest miękki. Więc jak może serwo szwankować ?
  • Poziom 22  
    W pierwszym poscie napisałeś że pedał jak gdyby sam opadał.Jeżeli po zgaszeniu silnika ciężko podpompować serwo żeby pedał nabrał twardości to też może być jego wina.
  • Poziom 10  
    Czytaj uważnie mój pierwszy post. Pedał na zgaszonym twardy a na uruchomionym wpada do połowy od połowy hamuje normalnie. Od razu po zgaszeniu wcisnę dwa razy i twardy jak skała i nie ciężko tylko bardzo łatwo nabiera twardości. A jak zgaszę i będzie stało auto to później jest twardy bez żadnego pompowania. To logiczne z serwa z czasem na zgaszonym silniku uchodzi ciśnienie i pedał twardnieje. Według mnie serwo sprawne czytając inne wątki na necie uszkodzenie serwa ujawnia się tym, że na zapalonym silniku pedał jest twardy a hamulce słabe.
  • Poziom 22  
    Teraz zrozumiałem dokładnie,z tego co piszesz serwo ok.A sam luz między pedałem hamulca a pompą?Na zapalonym silniku da się to wyczuć.
  • Poziom 10  
    Problem rozwiązał się sam. Jedyne co zrobiłem to wymieniłem bębny z tyłu. Ale po wymianie nie odczułem jakiś znacznych zmian. Dopiero jak auto przejechało trochę kilometrów to wszystko wróciło do normy pedał stwardniał i jest jak ok.