Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Podgrzewacz wody Ford Fokus - pytanie.

Piotr520 04 Gru 2010 19:20 10504 23
  • #1 04 Gru 2010 19:20
    Piotr520
    Poziom 22  

    Witam panowie.
    Z racji, że moje Bmw bardzo długo się rozgrzewa (chodzi o nawiew gorącego powietrza na szybę) chcę zamontować podgrzewacz wody. Z uwagi na kształt budowy i rozmiary uznałem, że najlepiej będzie tam włożyć podgrzewacz z Fokusa. Coś takiego;
    Podgrzewacz wody Ford Fokus - pytanie.
    I tu mam kilka pytań;
    - czy do działania podgrzewacza wystarczy przekaźnik i włącznik, chodzi mi o to czy te świece są zasilane jakoś impulsowo, czasowo żeby ich nie uszkodzić?
    - czy wystarczy jeden przekaźnik i jaki(chodzi o prąd)?
    Z góry dziękuję za pomoc.

  • #2 04 Gru 2010 19:30
    michalmichalo
    Poziom 2  

    Kolega planuje zamontowac to co ja,wiec podziele sie info.
    Do podłaczenia potzebujesz przekaznik czasowy,dlatego ze gdy beda stale grzac to sie przepala swiece.Jedna siweca pobiera około 15A,wiec potrzebujesz przekaznika 50A da to mały zapas.

    Panowie czy potraficie wskazac przekaznik czasowy ktory bedzie działał włacz na np.2 min i wyłacz na 1min.Nie wiem jak sie moze nazywac taki przekaznik cykliczny??Prosze o odpowiedz.

  • #3 04 Gru 2010 19:30
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Wystarczy jeden przekaźnik, najlepiej z grupy VAG 100 A.
    Natomiast sterowanie może okazać się problemem, tzn najlepiej by było gdyby ten przekaźnik załączał się i wyłączał automatycznie wg określonego algorytmu np:
    -temp zewn poniżej 10°C
    -temp wody między 10° a 50°C
    -brak możliwości załączenia na niepracującym silniku.

    Ale........można to ominąć i zrobić na zwykłym włączniku.

  • #4 04 Gru 2010 19:44
    Piotr520
    Poziom 22  

    Dzięki za odpowiedzi panowie.A co myślicie o przekazniku wycieraczek,da się coś z tym zdziałać?Czy podawanie prądu przez taki przekaznik nie będzie zbyt krótkie?Ile czasu taka swieca może być zasilana bez przerwy?
    Znalazłem coś takiego
    http://www.ase.hoste.pl/pdfy/6GR.pdf

  • #5 04 Gru 2010 19:52
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Piotr520 napisał:
    Dzięki za odpowiedzi panowie.A co myślicie o przekazniku wycieraczek,da się coś z tym zdziałać?Czy podawanie prądu przez taki przekaznik nie będzie zbyt krótkie?Ile czasu taka swieca może być zasilana bez przerwy?


    Taka świeca może być zasilana dowolnie długo, ważne aby podczas jej pracy była odbierana energia, mówiąc prosto, musi być schładzana.
    Nie obraź się ale widzę po Twoim sposobie rozumowania że problem Cię może przerosnąć.

  • #6 04 Gru 2010 20:02
    Piotr520
    Poziom 22  

    Co mam się obrażać,lepiej zapytać jak coś schrzanić.Myśle że przekaznik cykliczny do którego podałem link plus przekaznik 100A powinno załatwić sprawe.

  • #7 04 Gru 2010 20:08
    Usunięty
  • #8 04 Gru 2010 20:11
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Piotr520 napisał:
    Co mam się obrażać,lepiej zapytać jak coś schrzanić.Myśle że przekaznik cykliczny do którego podałem link plus przekaznik 100A powinno załatwić sprawe.


    Ale po co utrudniać sobie życie. Ten przekaźnik będzie pracował 50/50 czyli "tracisz" połowę mocy, a przecież cała idea sprowadza się do tego aby czas nagrzania był jak najkrótszy.
    Po drugie - po nagrzaniu i tak musisz go wyłączyć.
    Po trzecie - lepiej kupić czasówkę na 12 V i ustawić czas na np 10 minut, oczywiście możliwość załączenia tylko gdy silnik pracuje.

  • #9 04 Gru 2010 20:27
    Piotr520
    Poziom 22  

    Planowałem podgrzewacz zamontować na przewodzie tuż przed nagrzewnicą i dlatego myśle o przekazniku cyklicznym ponieważ woda wcale tam nie zasuwa.A może po prostu powinien być zamontowany przed pompą wodną wtedy można go zasilić np stale na 10min tak jak piszesz.

  • Pomocny post
    #10 04 Gru 2010 20:36
    Aleksander_01
    Poziom 39  

    Piotr520 napisał:
    Planowałem podgrzewacz zamontować na przewodzie tuż przed nagrzewnicą i dlatego myśle o przekazniku cyklicznym ponieważ woda wcale tam nie zasuwa.A może po prostu powinien być zamontowany przed pompą wodną wtedy można go zasilić np stale na 10min tak jak piszesz.


    A wiesz jak duże ciepło właściwe ma woda (płyn), a grzałeczki zaledwie 600 W. Spokojnie wytrzyma.

  • #11 04 Gru 2010 20:45
    Piotr520
    Poziom 22  

    Dzięki,zrobie jak piszesz wyłącznik czasowy 12V zwłoka 10min a zasilanie podepne z przekaznika pompy paliwa.Na początek spróbuje na jednej świecy podłączonej żeby bałaganu nie narobić bo zauważyłem że niektóre auta przed podgrzewaczem mają zamontowane elektryczne pompki wody co ułatwia krążenie cieczy.

  • #12 04 Gru 2010 20:50
    tzok
    Moderator Samochody

    O ile dobrze pamiętam to ktoś polecał włącznik ogrzewania tylnej szyby z Mondeo mk.1.

    Po uruchomieniu silnika świece mają się załączyć i grzać przez kilka minut. Potem mają się wyłączyć... ale może warto by się przyjrzeć termostatowi skoro auto się długo nagrzewa?

  • #13 04 Gru 2010 21:05
    Piotr520
    Poziom 22  

    Termostat raczej jest ok bo temperature ładnie trzyma w pionie i sie nie wacha.Tylko jak go wyjołem to zaskoczyła mnie jedna rzecz(orginał wahler)zaworek zamontowany w termostacie.Myśle że to po to by go łatwiej odpowietrzyć ale czy to nie jego wina że tak długo się nagrzewa.Możliwe że się nie zamyka.

  • #14 05 Gru 2010 12:32
    inginio
    Poziom 15  

    Panowie i zamontował ktoś z was ten podgrzewacz zamontował? Też do tego się przymierzam tylko zastanawiam się w jak dużym stopniu spowoduje to szybsze nagrzewanie się silnika?

  • #15 06 Gru 2010 22:16
    malyes
    Poziom 8  

    Witam, ja mam pytanie, ile moze kosztowac "nowy" podgrzewacz wody do forda? bo nie wiem czy mechanik nie zrobil mnie w jajo. zgodzilem sie na nowy, ale cena jaka zaśpiewał mi to 600zł.. wiec prosze mi powiedziec czy to prawidlowa cena za nowy oryginalny pogrzewacz. jeśli problemu nie zrobi to odpowiedzcie na GG, 8001741, z góry dziękuje

  • #16 06 Gru 2010 22:24
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Panowie a po co kombinować z jakimiś wyłącznikami ze zwłoką? Nie lepiej wziąść sterowanie przekaźnika z przewodu zasilania ogrzewania tylnej szyby? Warunki spełnia, gdy sinik nie pracuje to się nie włączy, możemy sami włączyć i wyłączyć gdy tylko chcemy, no i sam się rozłącza po czasie.

  • #17 06 Gru 2010 22:27
    malyes
    Poziom 8  

    Przemo9826- mogłbys mi powiedziec jaka jest cena nowego podgrzewacza wody do forda focusa mk1 2001 r.? silnik 1.8 TDCI

  • #19 10 Gru 2010 15:41
    Piotr520
    Poziom 22  

    Witam.Panowie co myślicie o czymś takim?
    Podgrzewacz wody Ford Fokus - pytanie. Podgrzewacz wody Ford Fokus - pytanie.
    Czy to zda egzamin.

  • #20 10 Gru 2010 18:45
    stonefree
    Poziom 22  

    Ale to będzie grzało także latem...

  • #21 10 Gru 2010 18:53
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Wstawiłem podgrzewacz i daje radę .
    2x szybciej silnik się nagrzewa.
    Pasuje także od Renault 1,9 diesel CR, Renault master 2,2 2,5 CR, Fabia sdi.

  • #22 10 Gru 2010 21:01
    Piotr520
    Poziom 22  

    Będzie grzało kiedy będziesz chciał od tego jest wyłącznik po stacyjce.Jestem tylko ciekaw czy ktoś miał okazje sprawdzić podobny wyłącznik termiczny,chodzi o trwałość.Co do reszty to jak czas pozwoli to zamontuje w przyszłym tygodniu.

  • #23 10 Gru 2010 21:29
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Wyłącznik termiczny steruje przekaźnikiem , więc nie ma problemu z trwałością.
    ALe termik jest niepotrzebny bo jak na wskaźniku temperatury widzisz dobra temp to wyłączasz podgrzewacz.

  • #24 08 Gru 2012 20:40
    belek
    Poziom 10  

    wystarczy podpiąć się pod odpowiednie miejsca pcm i świeczki po bezpieczniku będą starowane jak fabryka przykazała (poniżej ok 5C i 70C silnika)

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson