Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane 1,6 8v, instalacja Autronic al-700, regulacja

04 Gru 2010 21:12 2984 6
  • Poziom 8  
    Witam
    Oto mój problem. Jestem szczęśliwym posiadaczem Renault Megane Coupe 1,6 8v z 96r z instalacją gazową autronic al-700. Autko mam od lipca, na początku wszystko było ok, później zaczęło się falowanie obrotów na biegu jałowym ,z czasem zaczął gasnąć. Po kilkurazowej regulacji sytuacjaa się uspokoiła. Jednak zacząłem mieć problem ze spalaniem. Na początku palił 10 w trasie, 11-12 w mieście (z klimą), teraz jest coraz gorzej. Ostatnio tankowanie, chociaż może to przez warunki: śnieżyce, niska temp, spalił ponad 15l/100km. Tankuje się na stacji Lotosu, zawsze tej samej, więc jakość paliwa powinna być podobna.
    Kupiłem ostatnio kabel do gazu, podłączyłem do Amona i wykrył mieszankę z za dużą ilością powietrza. Amon, zmienił automatem ustawienia i niby jest ok, ale może ktoś umiałby doradzić jak powinien być ustawiony silnik krokowy, cut-off'a, atuatora, tps?
    Jeśli ktoś ma jakieś pomysły to proszę o jakieś rady.

    ps. jeśli będzie trzeba to oczywiście zamieszczę screen'y z pracy(abo film).
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 21  
    A na PB jest OK z falowaniem? , mi kiedyś falował w 1.4 i okazało się że silnik krokowy był padnięty i też gasł przy dojeżdżaniu do świateł i po regulacji zaworów się uspokoiło.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 8  
    falowanie już ustąpiło, bo silnik krokowy został wymieniony. Bardziej dziwi i martwi mnie spalanie na poziomie 15-16l/100km. Nie wiem czy to wina regulacji czy może parownik jest do wymiany...
  • Poziom 21  
    Na takie spalanie duży wpływ ma sonda lambda, może padła lub AL-700 przestał ją odczytywać (ostatnio miałem taki przypadek).Może nagraj film z pracą AL-700, albo załącz zdjęcia ustawień.
  • Poziom 8  
    Odczyt lambdy powinien być, bo po podłączeniu do Amona wskazuje odczyty wartości lambdy. W obecnej chwili nie dam rady podłączyć się do kompa bo muszę godzić egzaminy na studiach z pracą (na utrzymanie megani z takim spalaniem). Na razie mogę opisać odczyty z soboty (ustawiałem po raz kolejny Amona). Lambda wacha się z bogatej na ubogą, więc niby prawidłowo.
    Zdziwiło mnie jak ustawienie krokowca wpływają na mieszankę i to że wartości krokowca na biegu jałowym są ok 10-15 kroków wyższe niż wpisane w max.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Maher - prośba do Ciebie
    Skoro masz al-700 to może podpowiesz jak masz ustawionego cut-off'a bo na automatycznym strojeniu jest wyłączony. Teraz jest na 15 kroków do progu 1500 obr/min i zwłoka 1200ms.
    Druga sprawa to jak ustawić czas wzbogacenia mieszanki, seryjny jest dobry(chyba 650)?
  • Poziom 21  
    cosmo0007 napisał:
    Odczyt lambdy powinien być, bo po podłączeniu do Amona wskazuje odczyty wartości lambdy. W obecnej chwili nie dam rady podłączyć się do kompa bo muszę godzić egzaminy na studiach z pracą (na utrzymanie megani z takim spalaniem). Na razie mogę opisać odczyty z soboty (ustawiałem po raz kolejny Amona). Lambda wacha się z bogatej na ubogą, więc niby prawidłowo.
    Zdziwiło mnie jak ustawienie krokowca wpływają na mieszankę i to że wartości krokowca na biegu jałowym są ok 10-15 kroków wyższe niż wpisane w max.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Maher - prośba do Ciebie
    Skoro masz al-700 to może podpowiesz jak masz ustawionego cut-off'a bo na automatycznym strojeniu jest wyłączony. Teraz jest na 15 kroków do progu 1500 obr/min i zwłoka 1200ms.
    Druga sprawa to jak ustawić czas wzbogacenia mieszanki, seryjny jest dobry(chyba 650)?



    Do moich ustawień nie mogę się dostać bez podłączenia się do niego. Z tego co pamiętam to wzbogacanie mam wyłączone, cutt off mam ustawiony chyba na 40 kroków (więcej nie ma sensu ustawiać bo silniczek krokowy nie zdąży wrócić ), reszta tak jak ty(choć włączenie nie przyniesie ci znacznych spadków spalania LPG) . Tak jak wcześniej pisałem to MAXIMUM I MINIMUM to nie są maksymalne wychylenia tylko praca przy obrotach podniesionych i jałowych i do tego należy dodać wartości w zastrzeżonych.
  • Poziom 8  
    ok, wielkie dzięki, za kilka dni będę miał możliwość to nagram film z pracy amona podczas jazdy i wrzucę