Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Megane 1,6 8v, ekonomiczna jazda

cosmo0007 04 Gru 2010 21:21 1951 12
  • #1 04 Gru 2010 21:21
    cosmo0007
    Poziom 8  

    Witam
    Mam pytanie głównie do użytkowników Megane właśnie z silnikiem 1,6 8v. Jest to silnik wysokoobrotowy (4000-max moment; 5000- max moc). Może ma ktoś komputer pokładowy, albo z doświadczenia wie przy jakich obrotach ten silnik ma najniższe spalanie, tzn w jakim zakresie obrotów da się normalnie przemieszczać, bo nie mogę tego wyczuć. Na razie spalanie mam o wiele za duże i nie mogę wejść dlaczego. Poprzednio miałem diesla i nie wiem jak ten silniczek trzeba traktować. Za odpowiedzi i rady z góry dziękuje.

    0 12
  • #2 05 Gru 2010 12:35
    Andrzej7870
    Poziom 14  

    2- 2,5 tys. obrotów i spokojna jazda.

    0
  • #3 06 Gru 2010 06:36
    cosmo0007
    Poziom 8  

    Dzięki za redę, a wiesz może jaki jest wykres spalania na obrotach w poszczególnych biegach?

    0
  • #4 06 Gru 2010 08:48
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    O ja Cię.... A wiesz, że to zależy od obciążenia auta np? Pod wiatr jest inaczej, z teściową wewnątrz jeszcze inaczej....

    0
  • #5 06 Gru 2010 08:54
    cosmo0007
    Poziom 8  

    No wiem,wiem, ale dla niektórych samochodów i silników były robione krzywe spalania i tak się zastanawiam czy ktoś przypadkiem na takie nie trafił ;)

    0
  • #6 06 Gru 2010 18:54
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Krzywa spalania może by była dobra, gdyby to było nowe auto. Mi pali 7,5 - 8 litra, a nogę mam ciężką.

    0
  • #7 06 Gru 2010 20:53
    ociz
    Moderator Samochody

    Najważniejsze żeby rozpędzać na obrotach w okolicy maksymalnego momentu a potem jechać tak żeby bez problemu utrzymywał prędkość przy jak najmniej wciśniętym pedale gazu, nie ważne jakie obroty.

    0
  • #8 06 Gru 2010 22:21
    kkknc
    Poziom 42  

    Pawel wawa napisał:
    O ja Cię.... A wiesz, że to zależy od obciążenia auta np? Pod wiatr jest inaczej, z teściową wewnątrz jeszcze inaczej....

    Oj nieszczęśniku ja swoją teściową pochowałem. ::D

    A teraz poważnie najniższe spalanie silnik ma przy takich obrotach gdzie moment obrotowy jest najwyższy ( wykres charakterystyki zewnętrznej silnika się kłania ). Co do ekonomicznej jazdy to spece od eco drivingu polecają w silnikach benzynowych rozpędzenie się do prędkości ekonomicznej a następnie szybowanie tj. delikatne naciskanie pedału gazu a następnie jego następnie jego odpuszczanie tak, aby utrzymywać zadaną prędkość.

    0
  • #9 07 Gru 2010 00:32
    cosmo0007
    Poziom 8  

    Wielkie dzięki za rady, wypróbuje, napiszę co z nich wynikło, tylko teraz trochę mniej jeżdżę i jestem po ustawieniach gazu i na razie ciężko będzie mi porównać.
    Ale prawda w tym n pewno jest, bo jak latem go ostro wkręcałem na obroty to palił 11 w mieście z klimą więc do przeżycia. Teraz (o ile to nie wina lambdy, parownika, filtra, itd) przy bardziej spokojnej jeździe wychodzi 15....
    No i kwestia znalezienia dobrej stacji bo obecnie tankuje się na lotosie, ale chyba spróbuje się przerzucić na inną i sprawdzę ile pali.
    W razie jakiś sugestii/rad proszę o wpisy
    Z góry dzięki!

    0
  • #10 07 Gru 2010 00:36
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Na gazie....... No to dobrze że mówisz, lepiej późno niż wcale.....

    0
  • #11 07 Gru 2010 00:50
    cosmo0007
    Poziom 8  

    Przepraszam, że o tym nie wspomniałem. Mój błąd, na elektrodzie mam drugi temat gdzie staram się dowiedzieć czegoś o regulacji tego smoka i to o lpg nie napisałem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Instalacja Autronic al-700

    0
  • #12 10 Gru 2010 20:22
    sputnik1
    Poziom 16  

    Miałem megane coupe z tym silikiem palił do 7 litrów, chodził fajnie.
    Sprawdź czujnik temp. może on kłamie i dlatego pali Ci więcej. Mój kolega ma zwykłą meganke z tym silnikiem i też nie pali więcej.

    0
  • #13 29 Gru 2010 21:30
    krzys_it
    Poziom 8  

    Jeżeli chodzi Ci o gaz, to moja "renatka" z tym samym motorkiem też zaczęła palić więcej w zimie. Zacząłem tankować na BP, trochę pomogło później kumpel rzucił pomysł wymienienia filterka od gazu, no i w rezultacie nie pali dużo więcej niż w lecie.

    0