Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

serwo 6V, silnik 12V, akumulatory 2x6V jak to połączyć

05 Gru 2010 10:25 9277 7
  • Poziom 9  
    Buduje model łodzi zanętowej, posiadam silnik 12V i serwa 6V oraz 2 akumulatory 6V. Czy jest możliwe podłączenie takiego zestwu? Mam na mysli połaczenie szeregowe akumulatorów w celu zasilenia silnika 12V oraz wpięcie sie na zaciski każdego z ukumulatorów w celu uzyskania 6V dla serw. Proszę o solidną poradę.
  • Poziom 35  
    Są dwa wyjścia:
    1. oba akumulatory połączyć szeregowo i wykorzystać do silnika, a z "połowy", czyli licząc od "minusa" z pierwszego akumulatora wykonać odprowadzenie 6V do serwomechanizmów.
    2. Dokupić jeszcze jeden akumulator 6V i z niego osobno zasilić serwa.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Podłącz to wykorzystując BEC wbudowany w większość regulatorów modelarskich - silnikiem przecież i tak musisz sterować.

    2xaku -> regulator silnika -> silnik,
    2xaku -> bec regulatora -> odbiornik -> serwa

    Naładowany w pełni akumulator będzie miał więcej niż 6V, nawet 7 - a to wystarczy żeby serwa podsmażyć!
  • Poziom 9  
    Dziękuję serdecznie
    Podam może dokładne parametry elektryki jakie posiadam, silnik:
    GR. SILNIK SPEED 600 12V
    *Nominalne napięcie : 12 V
    * Zakres pracy (bez przekładni) : 4,8 - 14,4 V
    * Obroty bez obciążenia : 17,200 obr./min.
    * Pobór prądu bez obciążenia : 1 A
    * Pobór prądu przy max. wydajności : 7 A
    * Szczytowy pobór prądu : 40 A
    * Max. wydajność (bez przekładni) : 77 %
    , który pracował będzie z przekładnią planetarną oraz regulatorem 40A tej samej firmy, 2X serwa do klap:

    HITEC SERWO HS 815BB
    Dane techniczne:
    zasilanie: 4,8 - 6V
    moment: 19,8 kg (4,8V) , 24,7 kg (6V)
    prędkość sec/60'' 0,19 (4,8V) , 0,14 (6V)

    oraz serwo do steru:

    HITEC SERWO HS 425BB
    Dane techniczne:
    moment 3,3 kg (4,8V) , 4,1 kg (6V)
    prędkość sec/60'' 0,21 (4,8V) , 0,16 (6V)

    Jak wspominałem wcześniej posiadam 2 akumulatory żelowe
    2x6V/7,2Ah

    Będę bardzo wdzięczny za schemat połączenia tych elementów oraz specyfikację tego co powinienem dokupić w celu poprawnego działania serw na takim pakiecie akumulatorów jaki posiadam, myślałem że wystarczy wpiąć się na zaciski jednego z nich ale j.w. widzę że to może uszkodzić serwa.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Potrzebujesz jeszcze:

    - Regulator modelarski (ESC) do silników szczotkowych 40A (max) najlepiej przeznaczony do łódek (są chłodzone wodą) z wbudowanym BEC (regulator napięcia dla odbiornika), dwukierunkowy umożliwi pływanie na wstecznym, ale będzie droższy niż jednokierunkowy. Regulator powinien tolerować napięcie 14V, możesz się spotkać z oznaczeniem np.3S, co oznacza 3 cele baterii Li-Po (S = 4.2V więc 3S = 12.6V - będzie dobry)

    BEC możesz też nabyć zewnętrzny, jeśli regulator nie posiada wbudowanego.

    - Aparaturę modelarską 3 kanały (1- obroty silnika, 2- serwo steru, 3- serwo nęcenia? ;) )

    Podpinasz to bardzo prosto - serwa i regulator obrotów podpinasz do odbiornika, do regulatora podłączasz silnik i zasilanie. Przez kabel idący z odbiornika do regulatora popłynie zasilanie dla odbiornika i serw (na tym kablu po drodze znajduje się BEC)
  • Poziom 9  
    Regulator który posiadam to:
    40A regulator samochodowy Graupner SPEED PROFI 40R BEC przeznaczony do obsługi silników szczotkowych.

    Charakterystyka:

    * Napięcie pracy: 7,2 - 12V (6 - 10 ogniw)
    * Funkcje: gaz/hamulec/wsteczny
    * Częstotliwość: 1kHz
    * Natężenie szczytowe: 200A
    * Natężenie max.: 40A
    * BEC: 5V / 1,5A
    * Zalecany silnik: min. 12-zwojowy
    * Zabezpieczenie przed przegrzaniem: tak
    więc myślę, że będzie ok i wystarczy "prądu" dla silnika, odbiornika i trzech serw. :D

    jeszcze raz serdecznie dziękuję i pozdro:D

    Jak tylko zwoduję moją big boat:D to wstawię kompletny rysunek, który wykonałem (i dopracuję) AutoCad wraz z pełną specyfikacją oprzyrządowania i filmikami z testu na wodzie:D
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    ESC jak znalazł! Powodzenia w budowie.