Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Corsa B, 1996r, 1.7D, akumulator i tajemniczy przycisk

baptista88 05 Gru 2010 12:32 4012 9
  • #1 05 Gru 2010 12:32
    baptista88
    Poziom 9  

    Witam
    Mam pewien zasadniczy problem z akumulatorem w zakupionej miesiąc temu corsie.
    Chodzi o to że rozładowywuje mi się akumulator i w ten sposób na przykład:
    Wstaje rano- odpalam samochód, jade do pracy i tam zostawiam go na parkingu. Po ok 8 godzinach sprawdzam czy zapala i nie ma najmniejszego problemu. Wracam na godzinkę do pracy i po tym czasie chcę zapalić samochód i nie ma na to szans. Ledwie kręci. To tylko przykład, podobnie dzieje się cześciej, np po łądowaniu akumulatora i kilku rozruchach silnika znów przestaje kręcić, a czasem da się trochę pojeździć.

    Opis uruchamiania silnika:
    1. Włączam zapłon i czekam aż zgaśnie kontrolka świec żarowych
    2. Czekam na charakterystyczne pyknięcie co podobno świadczy o wyłączeniu grzania świec żarowych
    3. Włączam silnik

    To by było na tyle jeśli chodzi o akumulator.
    Po lewej stronie kierownicy pd przyciskiem świateł przeciwmgielnych znajduje się doarabiany żółty przycisk. Od poprzedniej właścicielki dowiedziałem się że służy on do zmniejszania poboru proądu z akumulatora ale ona niby go nie używała.
    I tutaj pytanie- czy wiecie co to może być? przeszło mi przez myśl że może zmniejsza pobór zużycia energii przez świece żarowe? jeśli tak to jak go używać? kiedy włączać i kiedy wyłączać?

    Dodam jeszcze tylko że poprzednia właścicielka mówiła że akumulator był niedawno wymieniony na nowy, a w samochodzie jest też alarm.

    Bardzo proszę o wszelkie odpowiedzi

  • #2 05 Gru 2010 12:37
    kajoj6661
    Warunkowo odblokowany

    może jakiś wyłącznik dodatkowy,przed odpaleniem silnika,najlepiej sprawdzić
    lub coś kradnie ci prąd z akumulatora

  • #3 05 Gru 2010 12:42
    baptista88
    Poziom 9  

    no zapewne jakiś włącznik, pod nim jest dioda która się świeci przy włączonym przycisku i gaśnie po jego wyłączeniu.

  • #4 05 Gru 2010 12:57
    kajoj6661
    Warunkowo odblokowany

    wył włacznik,,,i spróbój odpalić silnik,,,

  • #5 05 Gru 2010 13:01
    baptista88
    Poziom 9  

    do tej pory nie korzystałem z tego włącznika (był cały czas wyłączony)...dzisiaj zacząłem go stosować (włączam go po pyknięciu, przed włączeniem silnika), na razie działa ale też mrozu nie ma tak wielkiego i nie ruszałem się nim z placu.

  • #6 05 Gru 2010 13:03
    kajoj6661
    Warunkowo odblokowany

    jaki masz akumulator? kiedy został kupiony?

    Dodano po 1 [minuty]:

    może być też włącznik od alarmu,wrzuć fotkę

  • #7 05 Gru 2010 13:09
    baptista88
    Poziom 9  

    teraz tego nie mam możliwości sprawdzić ale zobacze co i jak...wiem tylko od poprzedniego właściciela ze został wymieniony wiosną tego roku.
    Powiedzcie jeszcze czy mam krecić po pyknięciu czy wystarczy aż poczekam do zgaśnięcia spirali?

  • #8 05 Gru 2010 13:19
    kajoj6661
    Warunkowo odblokowany

    najlepiej po pyknięci,,,przekaznika

  • #9 05 Gru 2010 13:29
    alum07
    Poziom 14  

    witam
    moim zdaniem ,na początek dobrze było by sprawdzić pobór prądu i ładowanie(napięcie i natężenie prądu ładowania),można by też na próbę wyjąć przekaźnik od świec żarowych , gdy zostawiasz samochód w pracy,

  • #10 21 Lut 2011 18:15
    irek711
    Poziom 9  

    Witam I jak sprawa wyłącznika została wyjaśniona? Ja analizuję problem grzania swiec i doszedłem do wniosku że krótkotrwałe zwarcie do masy na czujniku wyłącza grzanie świec przy zapalonym silniku więc może to jest to?

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME