Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

vw polo 1.0 benzyna-problem z zapalaniem

mmendietto 05 Gru 2010 12:58 3391 10
  • #1 05 Gru 2010 12:58
    mmendietto
    Poziom 2  

    Witam. Mój vw polo palił bez zarzutu ,ale po ostatniej rekordowo mrożnej nocy ma problem z odpaleniem. Myślałem ,ze akumulator , ale przez kable z innego wozu to samo. Niby kręci dobrze, to wygląda jakby już miał zaskoczyć ,ale krztusi się i du..a. Proszę o rady.

    0 10
  • #2 05 Gru 2010 12:59
    Butek10
    Poziom 14  

    Może w układzie paliwowym jest woda lub w filtrze paliwa :"Jeśli zimą nie można uruchomić silnika, mimo że akumulator żwawo "kręci", jedną z prawdopodobnych przyczyn może być woda w paliwie. Zanim zaczniemy pomstować na stację paliwową, gdzie ostatnio tankowaliśmy, warto sobie uprzytomnić, że benzyna zawsze zawiera trochę wody, która w niskiej temperaturze łatwo się wytrąca, tworząc mniejsze lub większe krople, co skutecznie uniemożliwia zapłon.

    W dawnych czasach jedyną na to radą była porcja denaturatu lub eteru (100-200 g) wlana do baku. Obecnie tę metodę się gani, ale za to jest dostępnych wiele specjalnych preparatów, które lepiej niż spirytus wiążą wodę i nie pozwalają jej się skraplać. Butelkę takiego preparatu można kupić już za niecałe 5 zł. Najlepiej odpowiednią część zawartości butelki wlać prewencyjnie do baku przed tankowaniem. Jeśli używamy preparatu, kiedy silnik nie chce odpalić, po wlaniu warto pobujać samochodem, żeby preparat lepiej się wymieszał z paliwem. "

    0
  • #3 05 Gru 2010 13:08
    mmendietto
    Poziom 2  

    Nie wydaje mi się przecież dzień wcześniej nie było problemu, Przez noc nie padało,tylko bardzo mrożno......

    Dodano po 3 [minuty]:

    chodzi mi o to ,że mrozy trzymają cały tydzień i nie było problemu, a woda jakim cudem dostała by się do instalacji....?

    0
  • #4 05 Gru 2010 13:18
    bartosz789
    Poziom 30  

    Przeczytaj jeszcze raz post kol. Butek10

    1
  • #5 05 Gru 2010 13:45
    mmendietto
    Poziom 2  

    Czy w takim przypadku mogę wlać trochę denaturatu.....? jest niedziela , nie wiem gdzie mógłbym dostać taki płyn. ...a jutro muszę w trasę do pracy,eh:cry:

    0
  • #6 05 Gru 2010 15:20
    mpgem
    Poziom 11  

    Radzę wstawić auto do ogrzewanego pomieszczenia a dolany denaturat połączy się z wodą kiedy ta nie będzie lodem. Z ilością denaturatu nie należy przesadzać, wystarczy setka góra dwie. Wymień filtr paliwa.

    0
  • #7 05 Gru 2010 16:05
    tzok
    Moderator Samochody

    Co do wody to wzięła się ona z... powietrza. Kiedy w zbiorniku jest mało paliwo to para wodna z powietrza skrapla się na jego ściankach przy zmianach temperatury. Dlatego zwłaszcza zimą, warto mieć pełny zbiornik paliwa.

    0
  • #8 05 Gru 2010 16:35
    Staszek49
    Poziom 33  

    Kolego podajesz za mało danych. Jaki masz silnik tj. na zwykłym gaźniku, czy na wtrysku, czy zmieniałeś (lub sprawdzałeś świece) oraz filtr paliwa ( mogła być w nim woda). W każdym z tych silników przeprowadza się nieco inaczej regulacje i sprawdzenia. Np. auta z silnikami z wtryskiem paliwa podpina się do badań-kontroli pod komputer.

    0
  • #9 05 Gru 2010 18:18
    mmendietto
    Poziom 2  

    auto jest na wtrysku.. przewody wysokiego napięcia i świece są nowe, filtr paliwa nie zmieniałem od dłuższego czasu..

    Dodano po 5 [minuty]:

    z ostatniej chwili: auto stoi w garażu , spróbowałem raz jeszcze i z trudem odpaliło ,ale miało bardzo mało mocy i po paru chwilach zgasło... to chyba poprawa,ale cholera go wie.....

    0
  • #10 05 Gru 2010 20:10
    andrew_8711
    Poziom 8  

    Jeśli to autko posiada kopułkę zapłonową to sobie ja sprawdź bo to ona może być też głównym problemem. Mi się przydarzyło że przez podpaloną kopułkę auto miało jakby 1/3 mocy mnie niż powinno mieć. To że stało Ci się tak nagle nie świadczy jeszcze o niczym. Gdybyś wymieniał to komplet, razem z palcem rozdzielacza. Pozdro.

    0
  • #11 10 Gru 2010 00:36
    Damian2501
    Poziom 10  

    to nie moga byc wypalone styki na kopułce, bo auto jeździło dobrze. po mroźnej nocy przestało palic. jeśli nie zmieniałes filtra to go zmień. odkręc świece bo napewno są zalane. i bez świec zakrec rozrusznikiem zeby wydmuchac wodę z cylindrów. potem załoz wszystko i powinno byc dobrze. miałem taki problem i mi pomogło. możesz jeszcze rozebrac kopułke i wytrzec styki bo mogły zarosiec i nie ma iskry.
    p.s. probonowałbym zmienic cpn na jakis pewniejszy ze znaną nazwą:D

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo