Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Clio 1,5dci - ciężkie odpalenie zimnego silnika

05 Gru 2010 21:28 33426 43
  • Poziom 11  
    Jak w temacie. Mam mały (a nawet spory) problem z moim Clio.
    Samochód ciężko odpala na zimnym silniku. ~! Im zimniej tym ciężej choć temperatura tutaj raczej nie jest przyczyną bo i w lato i zimą trzeba kręcić ok 20 do 30s zanim załapie ! na początku zero odzewu, po chwili zaczyna łapać i gaśnie aż w końcu złapie, puści dyma i zaczyna chodzić, od tego momentu nie ma już problemu z odpalaniem wystarczy około 2h postoju i problem powraca.

    Zregenerowałem wtryski bo przelewały ale odpalanie bez zmian ! mechanicy głowili się i na razie tylko kupę kasy wydałem a awaria dalej jest.

    Teraz mam podejrzenie, że może być coś z kompem lub kablami i powiedzcie czy może mieć to taki wpływ?
    A może ktoś ma jakieś jeszcze pomysły?
    Dodam, że ostatni mechanik wykrył błąd, który pojawia się jak silnik osiągnie 50C, i że wskaźniki temperatur powietrza i paliwa podaje zawyżone.
    Inny mechanik sprawdzał wcześniej wszystkie czujniki i sprawność świec czy grzeją i wszystko ok było a tego błędu nie było chyba, że jak silnik chłodniejszy to go nie wykrywa.

    No przypadek naprawdę ciekawy dla odważnych. :)
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 12  
    Powinni sprawdzić też ciśnienie sprężania doprowadzenie paliwa i przede wszystkim ciśnienie w zasobniku przy rozruchu min 18mpa.
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 29  
    a czy sprawdzili ciśnienie paliwa przy odpalaniu silnika? Powinno wynosić nie mniej jak 240 bar, jeżeli nie to może być pompa, regulator ciśnienia ,sprawdzili opiłki w filtrze paliwa? Zrób dobrą diagnostykę i sprawdź jeszcze raz przelewy na wtryskach, ( nie słyszałem o regeneracji wtrysków 1.5 dci, poza tym są one programowane)
  • Poziom 11  
    Ciśnienie było sprawdzane przed regeneracją i właśnie jak postał to spadało i niby była to wina wtrysków :/ jeden ostro pompował powietrze na powrocie było to widać na wężykach ! Teraz jest ok a ciśnienie powiem szczerze że teraz nie wiem czy przy odpalaniu jest normalnie, mechanik stwierdzili że wyskakuje ten błąd (sam zawaliłem bo w sumie dobrze teraz nie wiem jaki) a widze że cos komp wariuje bo i te światła mi sie załanczają same przy odpalaniu i dziś termometr mi pokazywał 13C na + po czym zaczoł opadać do 3 :/ jutro oddam do elektro-mechanika :/ słabo tu sie w Bydgoszczy orientuje w mechanikach i w sumie już nie mam do nich zaufania !
  • Sklep HeluKabelSklep HeluKabel
  • Poziom 29  
    w clio po kręceniu jakiś czas bez rozruchu może wyskoczyć (za niskie ciśnienie na rampie albo coś takiego) to znaczy że masz dalej problem z ciśnieniem paliwa, jak tak to tak jak wyżej napisałem. pozdrawiam
  • Poziom 11  
    elektryk sprawdził i nic nie znalazł :/ czyli tak jak pisaliście problem z układem paliwowym jutro jade do servisu renault pomierze ciśnienie i zobaczymy co z tego bedzie :/ jak nie spartolili wtrysków to chyba faktycznie będzie to pompa :/

    dzieki za podpowiedzi dam znać jutro co tam znaleźli, jak znajdą
  • Poziom 11  
    byłem w servisie reni i sprawdzali na ciepłym i z góry powiedzieli że coś nie tak z akumulatorem bo nagrałem filmik jak kręci na zimnym i widać że słabo kręci dodatkowo przewody paliwowe już trochę są wyrąbane !
    Jutro kupie akusia nowego i zobaczymy !

    dołączam filmik troche nie wyraźny ale powinno być widac jak odpala:

  • Poziom 11  
    A więc na 99% to nie akumulator !
    dziś dokończyłem w końcu porządek z przewodami paliwowymi i widze że z powrotu sporo powietrza idzie do filtra i czasem z filtra do pompy :/ połączenia są szczelne na przewodach i bez szybko-złączek !

    objawy przy odpalaniu czyli długie kręcenie i potem zaskakiwanie oraz sporo dymu z wydechu co w sumie mogą oznaczac ?
    za 2 dni sprawdze ciśnienie paliwa przy odpalaniu ale słyszałem że może to też być czujnik ciśnienia paliwa i że gdy działa nie sprawnie komputer tego nie wykryje ! czy można to jakoś sprawdzić ??
    I czy jak widać na filmiku wyżej w trakcie odpalania powinny sie świecić kontrolki stop i serwis ?
  • Poziom 29  
    Dlaczego nie sprawdzili w serwisie ciśnienia paliwa. Po drugie - długie kręcenie i dym- może być kilka przyczyn( brak ciśnienia paliwa,wtryski leją, niskie ciśnienie sprężania, rozrząd, czujnik temp. silnika, itd.).Jeśli wstawisz samochód do warsztatu nie sugeruj co może być źle i co mają sprawdzić, daj im spokojnie myśleć i działać, nie mów co mówili na forum, każdy dobry mechanik wie co ma robić i jak sprawdzić. A to że idą ci bąbelki z filtra i do filtra to nie znaczy że jest to powietrze.
  • Poziom 11  
    Kolego ciśnienie paliwa było sprawdzane i przy odpalaniu było niskie ! potem zrobiłem wtryski i nie wiem czy ten mechanik co je robił sprawdził !
    byłem na servie i ciśnienie było ok ale w tedy był silnik ciepły a na zimnym to juz sam sobie sprawdze jak tylko dostane kabelek do kompa !
    rozrząd na pewno nie było tak przed wymianą i po wymianie też !
    czujniki musze posprawdzać
    wtryski jak wspomniałem były regenerowane
    pęcherzyki powietrza to są na 100% pojawiają się na przelewach wtrysków w bardzo niewielkich ilościach ale mnij więcej równo na każdym a dodatkowo z pompy na powrocie też chyba puszcza ! choć to nie sa jakieś duże ilości to jednak w filtrze jest zawsze sporo powietrza !

    pytałem sie czy ktoś wie jak sprawdzić czujnik ciśnienia paliwa ???
  • Poziom 29  
    Kolego sprawdź przelewy na wtyskiwaczach , wtedy będziesz wiedział z czym masz problem, wtedy czujnik ciśnienia nie ma żadnego znaczenia w ten sposób sprawdzisz czujnik, bo przy sprawdzaniu przelewów ciśnienie idzie na maxa i będziesz widział na kompie czy jest ok.
  • Poziom 11  
    wtryski są po regeneracji
  • Poziom 29  
    sorki ja nie wierzę w regenerację tych wtryskiwaczy, poza tym są one programowane jak ci pisałem,
  • Poziom 11  
    no tak ale jak by wtryski lały to cisnienie na ciepłym by skakało a na kompie na ciepłym wszystko było idealnie tylko jak pisałem teraz musze sprawdzić ciśnienie na zimnym silniku !
    pytanie też czy czujnik nie jest rypniety no i jak to sprawdzić nie kupując nowego !
  • Poziom 12  
    Napisz kolego tylko z którego roku jest auto i jaki ma przebieg - ważne czy znasz autentyczny przebieg auta.
  • Poziom 11  
    rocznik 2003 a przebieg 106.000 o ile jak piszesz jest to autentyczny (niestety nie wiem czy na 100%) ! autko mam od maja i od początku słabo paliło na chłodzie jak postoi troche ! wymieniłem rozrząd i filtry !

    Po odpaleniu wejdzie na obroty i co pare sekund ma spadek niewielki obrotów !

    ma też błąd pedału gazu (jak powiedział z servisu nie jest tu istotny - ale czy na pewno ?)
  • Moderator Samochody
    Na filmie widać, że bardzo słabo kręci i że zupełnie wariuje "body komputer" co wskazuje na duże spadki napięcia podczas pracy rozrusznika. W Puncie też mi się raz tak zrobiło i nie było mowy żeby zapalił przy tak wolnym kręceniu, jak zegary zaczęły wariować to dałem sobie spokój i kupiłem nowy akumulator - pomogło "do strzału" (ale to nie koniecznie musi być wina akumulator, może być np. skorodowane połączenie masy).

    Dym po odpaleniu może wskazywać na to, że nie odpalił na wszystkich cylindrach, może np. z powodu zapowietrzenia układu paliwowego albo któraś świeca nie grzeje (powodów może być więcej). Ale np. dzisiaj też "postawiłem zasłonę dymną" na parkingu, bo się "bawiłem" komputerem na włączonym zapłonie i po paru minutach spróbowałem odpalić (bez zagrzania świec) - oczywiście się nie udało, więc wyłączyłem zapłon, włączyłem zagrzałem świece i odpaliłem, po czym auto stanęło w kłębach białego dymu - po prostu przy tej pierwszej nieudanej próbie rozruchu paliwo zebrało się w cylindrach, a część pewnie trafiła do wydechu i stąd dym.
  • Poziom 11  
    w sumie w serwisie też podali że to akuś no ale zimno nie zimno kręci po 30s to dziwne mi to że mogla by być jego wina :/ ale chyba sprawdze to jednak :/ szkoda tylko że nikt ze znajomych nie ma takiego dużego aka co bym podpiął !

    a kopcenie to za pewne od niedopalania paliwa jeśli nie łapie a przecież wtrysk i tak go poda to i dym bo jak już złapie to nie kopci tylko przy odpalaniu
  • Moderator Samochody
    Nie musi być duży - podepnij równolegle drugi przewodami rozruchowymi. W Puncie mam 50Ah/360A a też mam diesla.
    Diesel jak za wolno kręci to nie "załapie", a dodatkowo jak są duże spadki napięcia to sterowniki "wariują", potrafią się zawiesić albo restartować.
  • Poziom 12  
    Moim skromnym zdaniem autko trochę ma większy przebieg bo 100 000 na 8 lat użytkowania Diesla to ok 12 500 przebiegu rocznie czyli statystyczny niemiecki dziadek nim śmigał:) a jeśli był użytkowany przez firmę to robił 50 000 rocznie.Ok ale wracając do tematu moim zdaniem winna jest tu kompresja- NIECH CI ZMIERZĄ NA ZIMNYM SILNIKU jak dziś np postoi na mrozie niech mu rano zmierza kompresję i prawdopodobnie będzie kicha. Przy tak małej pojemności wytarta gładź cylindryczna i pierścienie już mogą przy przebiegu 200 000 powodować problemy z odpalaniem na zimnym silniku. Radzę nie wpędzając się w dodatkowe koszty sprawdź kompresję na zimnym silniku bo widzę ,że magicy do których jeździłeś mogą wymieniać tylko świece żarowe i akumulatory. Jak masz jakieś pytania pisz na priv ja śmigam dieslami od 10 lat i miałem taki sam przypadek w mondeo 1,8 td przy przebiegu ok 300 000 zaczęły się schody
  • Poziom 11  
    właśnie dostałem kabelek do kompa i sam sprawdze na zimnym ! co do zdania o mechanikach to w 100% się z Tobą zgodzę ! dlatego też zabrałem samochód od tamtego mechanika i na razie sam szukam bo pajace mieli go 2 tygodnie i jak nie odpalał tak nie odpala !

    co do akumulatora to tez jednak sprawdze ! tylko popytam czy ktoś nie ma !
  • Poziom 9  
    czy w przewodzie od pompki ręcznej do filtra pojawia sie powietrze czy tylko od filtra do pompy?
  • Poziom 29  
    słabe kręcenie to może być wina rozrysznika, co do wtrysków to one zazwyczaj nie leją tylko upuszczają na powrotach( nie trzymają cisnienia)
  • Poziom 11  
    wyżej opisałem wsio ! powitrze pojawia sie na drodze pompa filtr od strony baku i pompki ręcznej nie pojawia się !
    rozrusznik i wtryski odpadają !

    kurde zna ktoś prosty w obsłudze program do diagnostyki ?? i jaki mają w serwisach ?
  • Poziom 9  
    Miałem podobny problem z 1.5 dci po wymianie wtrysków rozdzielacza ,regeneracji pomy i przepłukaniu całego układu autko chodzi bez problemu
  • Poziom 11  
    wtryski już zrobione ale jak by tak miało byc jak piszesz to kolejne kupe kasy pójdzie :/ a jak to nie to to znów bede w punkcie wyjścia :/

    po prostu chciał bym dojść co to konkretnie a nie ładować w ten samochód bo za chwile osiągnie on cene nowego z salonu :P
  • Poziom 9  
    ssebas1976 napisał:
    Miałem podobny problem z 1.5 dci po wymianie wtrysków rozdzielacza ,regeneracji pomy i przepłukaniu całego układu autko chodzi bez problemu

    Czasem pada zawór ciśnienowy na pompie ale kupowanie nowego bez diagnozy u dobrego fachowca nie ma sensu
    Znam tylko jeden niedrogi warsztat który ma sprzęt aby to zdiagnozować
    Wpisz w google Auto Crew Bytniewski
  • Poziom 11  
    uhh troche daleko :/ tym bardziej że ja kurde teraz mam taki nawał wszystkiego że w sumie z wieczora troche grzebie przy nim :/
    ten czujnik tez podejrzewam tylko właśnie nie wiem jak go sprawdzić ! jak tu w bydzi nie znajde to może i tam podskocze :)
    dzięki za info !!
  • Poziom 29  
    sorro w serwisie maszynka diagnostyczna nazywa się clip, co do programu innego na compa to nie wiem. bąbelki w przewodzie to niekoniecznie powietrze,. sprawdź czy w filtrze paliwa nie masz opiłków. jeszcze jedno, dlaczego nie chcesz sprawdzić przelewów na wtryskiwaczach, i ciśnienia przy rozruchu. pisałem tobie jakie powinno być, przelewy na wtryskach nie więcej jak 35 albo 45 ml. przy kręceniu ok 30 s. z odpiętym regulatorem ciśnienia na pompie. znajdź warsztat który się na tym zna i nie trać czasu i pieniędzy. sprawdzenie tych wszystkich parametrów zajmuje nie wiele czasu, oczywiście musisz zostawić samochód żeby ostygł. pozdrawiam
  • Poziom 13  
    Mam ten sam problem a właściwie miałem. Przyczyna jest po dwóch stronach - akumulator - mój kreci dość mocno ale ze zbyt małą energia aby cisnienie spreżania było wystarczajace i bez dwoch zdań należałoby go wymienić ale druga przyczyna to stary filtr paliwa i słabe paliwo - lałem zwyklego diesla z BP, teraz mam Gold diesel z statoil i nowy filtr. Aku ciagle to samo (od nowosci 7 lat) ale jest zdecydowanie lepiej, do -10 zapala za 1 razem , ponizej za 4-5 ale da się żyć.