Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Kolorofon C23 - zasilanie

MCbx 06 Gru 2010 00:42 3523 5
  • #1 06 Gru 2010 00:42
    MCbx
    Poziom 28  

Nie wiem, czy piszę we właściwym dziale (czy może dział Zasilanie?). Jestem początkujący, jeżeli chodzi o zasilanie robię proste zasilacze liniowe czy przetwornice na prostszych scalakach. Problem jest następujący:
    Mam taki kolorofon, nie chcę z niego zrobić "lux torpedy", ale po prostu doprowadzić do używalności (jak na razie sprawdziłem tylko czy lampki świecą). Wymontował ktoś z niego trafo i diody prostownicze (3?).
    Z tego, co rozpoznałem po płytce, niezbędne jest trafo z uzwojeniem wtórnym z odczepem. No i tu zaczyna się problem. U mnie bowiem brak elementów się zaczyna od połączenia C3 z R4 do trafa włącznie, jak i z wyprowadzenia 1.
    Jak najłatwiej to zasilić nie bawiąc się w nawijanie transformatora? Z tego, co widzę po transformatorze, niezbędne są 2 napięcia, jedno, do żarówek, "połówkowe" (wygaszenie tyrystora). Czy da się to zrobić np. dwoma transformatorami? Jak tak, jakie muszą mieć napięcia na wtórnym?

0 5
  • Pomocny post
    #2 06 Gru 2010 19:32
    peloks
    Poziom 27  

TS40/54/676 wyglądana na to że ma ~ 2x14V można go zastąpić dwoma transformatorami.
    Kolorofon C23 - zasilanie

0
  • Pomocny post
    #3 06 Gru 2010 19:37
    marian1981.02
    Spec od sprzętu Unitra

Możesz dać dwa trafa, napięcie ok. 15V, moc zależy od żarówek.

0
  • #4 06 Gru 2010 21:03
    MCbx
    Poziom 28  

Witam. Dziękuję za odpowiedzi. Dodatkowo widzę po schemacie i zasobach własnych, że:
    - TS40/54 daje na wtórnym 20V i 6V (2x10+2x3), a mutacja /676 to może być i 2x13V.
    - Na żarówki dam -12V wyprostowane przez 1 diodę, jak żarówka się spali, będę mógł bez większych ceregieli wstawić LEDa na 12V, a że będzie przez diodę, to tyrystor się wyłączy.