Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

voyager 3.3L 97r gaśnie po 2 sek.

malin90 07 Dec 2010 12:48 6001 21
  • #1
    malin90
    Level 10  
    Witam. Zacznę od tego, że samochód jest bez immo ( czarny kluczyk ) i bez alarmu fabrycznego.
    Problem pojawił się po odłączeniu akumulatora gdy go podładowałem samochód normalnie odpalił gdy za godzinę chciałem ponownie uruchomić silnik, pod kokpitem w okolicy przekaźników piszczał jakiś alarm samochód dało się odpalić ale po 2 sek zgasł przy ponownej próbie to samo. W aucie jest zamontowany dodatkowy alarm lecz zblokowałem przekaźnik odcinający napięcie nic to nie dało( dzwiek nie wydobywał sie z puszki tego alarmu tylko za przekaźnikami, a wiecej źródeł dzwięku niż syreny ten alarm niema ). Po jakimś czasie alarm ucichł, lecz problem nie znikł, auto dalej odpala na te 2 sek mogę je w tym czasie nawet przegazować, nie świecą się żadne kontrolki od błędów, ustaliłem ze jest odcinane paliwo bo iskra jest nawet po odcięciu paliwa. Dodatkowo ten dokładany alarm steruje centralnym zamkiem jest bezpośrednio podpięty pod cewki przekaźników, a fabrycznego odbiornika niema.
    Czy ten fabryczny odbiornik ma coś wspólnego z odcinaniem paliwa ?
    Jeśli nie to co może być przyczyną.
  • #2
    kamilczubacki
    Level 17  
    Witam moze miec zwiazek z odcieciem pompy paliwa.
  • #3
    malin90
    Level 10  
    pompę paliwa również sprawdziłem podłonczyłem na krótko ciśnienie w listwie wtryskowej było, odcina mi same wtryski, a wiązka biegnąca od wtrysków do komputera nie była grzebana
  • #4
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Było grzebane przy sterowniku, fatalnie wywalone immo sterowane centralnym. Jeśli nie to wygląda na gubiące się zasilanie na sterowniku. Zobacz dla pewności kostkę stacyjki.
  • #5
    adikow
    Level 14  
    Wszystko się zgadza, dźwięk dochodzi z Komputera sterującego BCM, który znajduje się za bezpiecznikami, ( poza tym masz ich trzy w aucie)
    Lepiej by było zeskanować błędy skanerem OBD2 jak masz takie auto warto wyło by zainwestować nie całe 50zł.
    Imo może znajdować się w tym czarnym kluczyku, to mały chip.
    Oryginalny sterownik znajduje się pod górnym plastikiem kokpitu łatwo go zdjąć, nad zegarami. Sprawdź jeszcze dokładnie wszystkie przekaźniki i bezpieczniki również te pod maską. Mogłeś zrobić jakieś zwarcie.
    Czyli masz dodatkowy alarm który struje centralnym i dotąd działało OK?
  • #6
    malin90
    Level 10  
    sprawdziłem wszystkie kontrolki w panelu i liczniku wszystkie są sprawne lampka od ,,alarm set" jest ale nigdy się nie świeciła podczas testu kontrole nawet przed awarią.
    Sprawdziłem kable idące do stacyjki, w sumie są trzy wtyczki dwie małe po dwa przewody i jedna duża z 8 przewodami ( znajomy ma identyczną a nie powinien mieć immo bo ma jeden kluczyk goły bez plastiku od nowości ).
    Bezpieczniki wszystkie całe. Co do tej centralki od centralnego to jej niema wcale ( tej pod kokpitem od góry ) wtyczka jest na 6 grubych pinów a znajomy ma na cienkie piny i nie pasuje. Centralnym teraz steruje mi ten dodatkowy alarm po prostu idą z tego alarmu dwa przewody i są podpięte do cewek od głównych przekaźników ( na tych kablach są na szczęście bezpieczniki ).
    Co do tego komputera za przekaźnikami to piszczał mi tylko 2 dni teraz nic za to czasami mi mignie na chwile kontrola ,,serwis soon" ale to nie zawsze.
    Co do skanowania błędów to przymierzałem się do montażu LPG mam już wszystkie części a gazownik może założyć go u mnie wiec skoro zapłon mam ciągle to powinno działać i podjechał bym zeskanować błędy tylko czy mi zapłonu nie odetnie ?
  • #7
    adikow
    Level 14  
    Robiłeś już test przyciskami od kilometrów?

    Wszystko wskazuje jakbyś maił immobi.
    tu masz stronę z instrukcji jeśli chodzi o Immo.
    voyager 3.3L 97r gaśnie po 2 sek.
  • #8
    malin90
    Level 10  
    test zegarów nie wykazał błędów.
    Jeśli chodzi o instrukcje od immo to mi nigdy się lampka od immo nie świeciła i nie świeci.
    Mam spore podejżenia ze gdy poprzedniemu właścicielowi zakładali alarm mogli uszkodzić komputer i dali inny tylko niewiem czemu immo się teraz odezwało skoro kluczyki są testowane każdorazowo.
    Postanowiłem się zaopatrzyć w czytni OBD 2 , czy nim mozna wyłączyć immo ?
    Mam mozliwość pożyczenia Body Computera od tej samej pojemności silnika i nawet rocznika bez immo tylko ze puszka od przekaźników się troche różni, czy jak zamienie sam komputer to nic się nie spali ?
  • #9
    adikow
    Level 14  
    Prawdopodobnie miałeś zaprogramowany BCM na wyłączenie Immo. i po odłączeniu akum. zresetowałeś go do ustawień fabrycznych wiec teraz znowu woła Immo. Można to zaprogramować tylko skanerem chryslera DRB3.
    Cały Immo jest wbudowany w kompa BCM jak wsadzisz inny bez Immo nie powinno się nic stać ale może nie być kompatybilny z PCM czyli kompem silnika. Musisz sprawdzić, moim zdaniem nie ma się co spalić, przecież producent przewidział uszkodzenie kompa i możliwość zastosowania zamiennika. Jak zamienisz na taki bez Immo to nie ma problemu. Ale to według mnie.
  • #10
    albricht
    Level 2  
    Jak gaśnie po 2 sek. i nie znośnie piszczy body computer. Jest to immo a kontrolka alerm set nie musi się palić. Jedz do ASO tam załatwią Ci temat w 15 min
  • #11
    adikow
    Level 14  
    Tak tylko kolega nie może jeździć :)
  • #12
    albricht
    Level 2  
    Ale chyba w Toruniu to maja lawety albo kolegów którzy wezmą go na line :D
  • #13
    malin90
    Level 10  
    poza tematem to automatów nie wolno holować bo sie spali skrzynia.
    Co do mojego problemu to udało mi sie wymienić BCM a problem nie znikł dalej odpala na 2 sek a mam również kluczyk od tego BCM.
    Jeżeli immo jest jest aktywne to powinien wydobywać się alarm i świecić się kontrolka set alarm, a u mnie nic na tym drugim BCM od samego włozenia .
    Zamieniłem spowrotem jak było. Na tym BCM co miałem wydobywał się alarm ale do momentu kiedy poruszałem kablami. Teraz wszystkie połączenia przy przekaźnikach i komputerach zostały sprawdzone. Odłączyłem równiez panel od klimy.
    Najbardziej dziwi mnie to ze po podłączeniu aku zapaliłem go dwukrotnie i gdy wyjechałem z garażu , chciałem go zapalić tego samego dnia i pojawiła sie usterka wiec raczej komp niemógł sie rozprogramować bo bym go nie odpalił na początku.
    Zrobiłem mały eksperyment. Mianowicie do dolotu psikałem plak i dopuki była podawana taka mieszanka silnik chodził i reagował na dodanie gazu wiec zapłonu nie odcina. Zakładam więc gaz i pojade do ASO.
    Chyba że macie jeszcze jakieś inne pomysły
  • #14
    adikow
    Level 14  
    tylko podłączenie do kompa DBR 3 ci pomoże (jak w aso nie mają tego to nawet tam nie jedź)
  • #15
    mazip
    Level 9  
    Mam podobny problem moj chrysler voyager 97r stal niezapalany 3 dni i gdy chciałem go zapalić nie zapalił paliwo na listwe dochodzi iskra na swiecy jest ale wtryski nie wtryskuja paliwa jak wlalem mu kielicha na tlok to zapalil i zgasl jak to spalił. W czym jest problem aku nie rozladowal sie i nie da sie go zapalić.
  • #16
    adikow
    Level 14  
    spróbujcie przeczyścić przedmuchać gniazdo i wtyk od komputera, zarówno skrzyni i silnika , podobno niektórym pomogło, potrzebna będzie mała szczotka druciana.
    I nie zapomnijcie odłączyć akumulatora !!! :D

    jeszcze tu radzą Link

    i jeszcze znalazłem że zimne luty na desce liczników mogą mieć wpływ więcej tutaj
    Link Pozdrawiam
  • #17
    fxgsm
    Level 10  
    Rozbierz licznik i popraw luty na gnieździe. Dwa razy taką usługę wykonywałem z powodzeniem. Immo jest w liczniku. Powodzenia :idea:
  • #18
    superservice
    Level 10  
    Ten sam problem często pojawia się w nowych fordach transitach. Immobilaiser. Jest na to jeden sposób, nie trzeba nawet holować auta. Poczytaj trochę na stronach anglojęzycznych. Wystrczy w pewnym miejscu zrobić tzw "wiosnę w kablach" miłego szukania. Pozdrawiam.
  • #19
    adikow
    Level 14  
    Quote:
    Immo jest w liczniku


    Dobre i co jeszcze, może silnik w nawiewach ;)
    Naprawiłeś bo jak licznik nie działa to blokuje komputer BCM który jest razem z IMo,
    Ludzie myślcie ! to tylko elektronika (bez obrazy)
    Przecież kolega wyraźnie napisał że robił test zegarów i są sprawne a błąd zgarów to inna sprawa nie trzeba żadnych lutów poprawiać wystarczy przeczyścić styki i nasmarować wazeliną techniczną to normalka w autach, wilgoć i tyle.
  • #20
    malin90
    Level 10  
    Witam z góry przepraszam za moją długą nieobecność.
    Jak mi radzono przylutowałem licznik i panel klimy przeczyściłem wszystkie złączki, niestety nic to nie dało. W końcu założyłem instalacje LPG samochód na gazie chodzi bez problemów natomiast z chodzeniem na benzynie zaczęły dziać się cuda, tzn. przez pierwsze kilka dni dalej odcinał paliwo, ale za którymś razem kiedy spróbowałem odpalić na benzynie odcięcia nie było. Silnik chodził jak należy gdy go zgasiłem i chciałem odpalić ponownie problem powrócił. Za dwa dni gdy włożyłem kluczyk pierwszy raz jak mam ten samochód migła 2x lampka set alarm (czyli kluczyk zaakceptowany) i znowu mogłem go odpalić ale przy następnej próbie znowu klapa. Podłączyłem samochód pod euro scana było pare małych błędów ale niezwiązanych z tematem, teraz juz ich niema a problem jest dalej niema zadanej różnicy pomiędzy gdy zapali z benzyny albo go odcina.
    Niestety chyba zostało mi zbierać na nowy BCM wraz z stacyjką i ecu bo wyłączenie immo mija się z celem gdy komputer szwankuje.
    Z góry dziękuje za wszelką pomoc.
  • #21
    freete
    Level 1  
    Witam.
    jezeli mozna sie przylaczyc do tematu, padla mi bateria w voyager benzyna i nie moge odpalic poniewarz auto zapali i po 2sekundach zgasnie, nie dziala centralny. Czy to mozliwe ze rozkodowalem centralny??jeszcze jak podlaczalem baterie zrobilem zwarcie. I mam dylemat czy jechac odrazu na serwis podpiac kompa i wgrac nowe kody czy szukac przy centralnym?!1 Pomocy
  • #22
    kawaliero
    Level 1  
    Koledzy ta sprawa jest prosta odkręć panel od sterowania klimatyzacji i nawiewu tam są kostki wpięte do sterowania i chyba to będzie czarna kostka 21 pin ale będzie wyraźnie widać ze jest nadpalona na jednym z kabli trzeba wyczyścić lub spróbować odpalić bez podłączonego panelu jak wystartuje to znaczy ze nie miał styku i przekazuje do komp. ze jest zwarcie i komp. wyłącza zasilanie nawet rozrusznikiem nie pokręcisz.Pozdrowienia