Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Elektroniczny Zapłon - Jawa 350 TS

07 Gru 2010 13:31 5678 6
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich forumowiczów.
    Jeśli piszę w złym dziale, to proszę moderatorów o nie usuwanie tego tematu, a o przeniesienie go w dobry dział.

    Mam 2 pytania.

    1). Czy ten schemat jest poprawny ? Moduł zadziała ?
    Elektroniczny Zapłon - Jawa 350 TS

    2). Jakie magnesy będą potrzebne dla czujnika Halla ?
    Neodymowe?
    Elektroniczny Zapłon - Jawa 350 TS
    Ferrytowe?
    Elektroniczny Zapłon - Jawa 350 TS

    Czy muszą być jakieś specjalnie magnesowane ? Czy też mogą być najzwyklejsze (takie jak w zdjęciach)
    Proszę o poprawienie schematu w razie jakichkolwiek błędów.

    Proszę o odpowiedzi. Pozdrawiam!
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    akses9939 napisał:
    1). Czy ten schemat jest poprawny ? Moduł zadziała ?


    Schemat ujdzie, tyle że wartości elementów chyba nie są zbyt optymalne - po co jest oporek 1k w bazie pierwszego tranzystora wobec 300 omów w "podciągaczu" wyjścia OC czujnika?

    akses9939 napisał:
    2). Jakie magnesy będą potrzebne dla czujnika Halla ?[/url]

    Czy muszą być jakieś specjalnie magnesowane ? Czy też mogą być najzwyklejsze (takie jak w zdjęciach)


    Te magnesy które są na zdjęciu są magnesowane "na placek" - czyli na jednej płaskiej powierzchni masz biegun N, na drugiej S. Zakładając że magnes będzie się obracał wokół własnej osi potrzebować będziesz odpowiednich nabiegunników.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    jdubowski, jak się przypatrzysz, to tam jest jeszcze wyjście na przerywacz, oznaczona jako P. I ten 330R to pewnie do wymuszenia prądu oczyszczania na nim.
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    Błażej napisał:
    jdubowski, jak się przypatrzysz, to tam jest jeszcze wyjście na przerywacz, oznaczona jako P. I ten 330R to pewnie do wymuszenia prądu oczyszczania na nim.


    Wejście raczej - też to zauważyłem, zapewne ktoś zaadaptował układ od zapłonu mechanicznego. Dla czujnika Halla z wewnętrznym wzmacniaczem spokojnie można tam dać oporek o rezystancji 1 kilooma lub większej.
  • Poziom 2  
    Ok panowie... Czyli jeśli w miejsce krzywki zamontuję ten magnes, to czy w ruchu obrotowym będzie wszystko grało ? Czy muszą być inne magnesy ?

    Pozdrawiam!
  • Specjalista - urządzenia lampowe
    akses9939 napisał:
    Ok panowie... Czyli jeśli w miejsce krzywki zamontuję ten magnes, to czy w ruchu obrotowym będzie wszystko grało ? Czy muszą być inne magnesy ?


    IMHO nie ma co próbować bez nabiegunników (dwa nabiegunniki a'la palec rozdzielacza, między nimi szczelina na hallotron).
    Cyba że magnes umieścisz mimośrodowo, ale jest dość ciężki więc tym wypadku nie będzie to zbyt optymalne, lepszy może być mały magnes wałeczkowy wciśnięty w otwor tekstolitowej tarczki osadzonej na wale...
    Jeszcze jedno - magnesu neodymowego nie stosowałbym - wydaj się że prady wirowe w korpusie aparatu będa znaczne, a po co ci straty mocy na ciepło.

    BTW - nie zapomnij o regulacji zapłonu - zgrubnej przez przestawienie magnesu na wale, dokładnej przez przemieszczanie hallotronu względem korpusu aparatu.
  • Poziom 2  
    A mam również inne pytanie. Jaki czujnik halla mogę zamontować w tym układzie zamiast TLE4935L? Znalazłem to: http://www.diax.pl/user/index.php5?page=9&iid=6313 Widzę, że jest to czujnik typu ON/OFF przedział 3.8V - 24V (Taki sam jak w TLE4935L.) Będzie pasował ?