Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem po wymianie reduktora i listwy

marianek84 08 Gru 2010 15:42 1825 5
  • #1 08 Gru 2010 15:42
    marianek84
    Poziom 2  

    Witam
    Problem polega na tym , że jak silnik jest zimny po przełączeniu na lpg samochód np. dojeżdzając do skrzyżowania jak wrzucam luz potrafi zgasną oraz dopóki się nie nagrzeje samochód zamula czyli brak mu przyśpieszenia, przerywa i szarpie. Jak jest ciepły to wszystko jest w porządku.
    Reduktor sam wymieniłem z vega-i na zavoli zeta n, natomiast listwe wtryskowa gaziaż który miał od razu wyregulować instalację. Winę zwala na czujnik temperatury reduktora który ma inną oporność niż stary ( starego nie da się wkręcić bo gwint ma inny). Twierdzi że w sofcie elpigaz nie ma funkcji zmiany czujnika( niestety ma rację bo posiadam taki soft) i ze będzie trzeba pogrzebać przy reduktorze aby dopasować czujnik ze starego reduktora. Prosze o porade, moze uda mi sie dzieki waszym poradom rozwiązać ten problem
    pozdro

    0 5
  • #2 08 Gru 2010 16:43
    manio123
    Poziom 34  

    zavoli ma termistor o udentycznych parametrach jak elpigaz (4,7kΩ NTC), więc nie tu przyczyna i gazownik marny fachowiec skoro nie wie,że dotyczy to całej grupy sterowników AEB, a więc i zavoli i omvl, king elpigaz itd
    Napisz więcej : jaki saochód, silnik i jaką listwę zainstalowałeś, Jaka jest temperatura przełączania ?

    0
  • #3 08 Gru 2010 18:43
    marianek84
    Poziom 2  

    mercedes w202 c180 silnik m111.920, listwa była stella zielona 3ohm, a jest szara nie wiem ile ohm. Temperatura przełączania jest ustawiona na 25°C

    0
  • #4 08 Gru 2010 20:29
    manio123
    Poziom 34  

    przy tej temperaturze nie powinno być takich problemów, masz za mały przepływ wody przez reduktor, ma widocznie większe opory przepływu niż poprzedni. Pomyśl jak skrócić przewody zasilające reduktor lub załóż opaskę zaciskową na zasilanie nagrzewnicy albo zamontuj w szereg z nagrzewnicą ( sprawdź czy nie masz zaworu odcinającego na nagrzewnicy) bo współczesne samochody regulują ogrzewanie przepustnicami powietrza lub mają zawór upustowy a nie odcinający. Sprawdź też jak jest faktyczna temperatura reduktora np, przyklejonym taśmą i zaizolowanym czujnikiem z wyświetlaczem elektronicznym i ewentualnie skoryguj nastawę przełączania aby faktycznie odpowiadała 25°C .

    0
  • #5 08 Gru 2010 20:50
    marianek84
    Poziom 2  

    przewody od wody sa długie mają po ok 80cm. reduktor to zavoli zeta n a był vega-i

    0
  • #6 09 Gru 2010 08:13
    hollow
    Poziom 20  

    Nie powinno być tak że przełącza się na LPG jak już silnik jest gorący. No chyba że w ramach oszczędności najlepiej przełączyć od razu na LPG po co marnować resztkę paliwa w baku. Jakby się dało to żeby się przełączał przy 10stopniach. Prawidłowo powinno się przełączać na LPG jak już będzie miał silnik co najmniej 40 stopni, wtedy będzie miał też czas żeby popracować sobie na benzynce.

    0