Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak prądu na pompie paliwa golf 3 1.8 benzyna 92 rok

kazikszprycha 08 Gru 2010 23:01 10767 10
  • #1 08 Gru 2010 23:01
    kazikszprycha
    Poziom 11  

    witam chciałbym się dowiedzieć co może być przyczyną że prąd nie dochodzi do pompy paliwa po przekręceniu kluczyka nie słychać pracy pompki paliwa sprawdzałem w kości z tyłu przy zbiorniku paliwa i brak prądu na gazie odpalam i mi chodzi samochód normalnie. Z góry dziękuje

    3 10
  • #2 08 Gru 2010 23:22
    pablomed
    Poziom 14  

    Po pierwsze bezpiecznik nr 18 do sprawdzenia.
    Po drugie pompa jest załączana przekaźnikiem, pierwszy na dole po prawej, najłatwiej podmienić od kolegi na próbę.
    Najgorzej jeśli przekaźnik pompy nie jest prawidłowo uruchamiany, sygnał pochodzi od sterownika na podszybiu, wówczas pozostaje sprawdzanie okablowania od sterownika do skrzynki przekaźników
    I dla jasności bo nie wiem czy to wiesz: pompa po włączeniu zapłonu bez uruchomienia silnika włączy się tylko na sekundę, potem na stałe jak silnik już odpali.

    I na koniec: często montowane jest odcięcie zasilania pompy przekaźnikiem podczas pracy na LPG - mogło to odcięcie się zepsuć.

    0
  • #3 09 Gru 2010 00:01
    kazikszprycha
    Poziom 11  

    wiem kolego że po włączeniu pompa pracuje przez chwile ale ona się wcale nie odzywa i w kablach też nie ma prądu po 2 wymieniałem przekaźnik od kolegi i dalej jest to samo odłączyłem tez przekaźnik odcinający gaz a benzynę i też nie chodzi przy włączeniu zapłonu zabuczy koło gaźnika jakieś urządzenie i słychać jak przekaźnik się wyłącza pierwszy prawy na rogu w skrzynce. bezpieczniki wszystkie są dobre

    1
  • #4 09 Gru 2010 00:12
    TrzyEr
    Poziom 17  

    Zdejmij osłonę przekaźnika pompy i zduś go palcami( delikatnie) i słuchaj czy pompka się odezwie jeśli nie to brakuje napięcia na przekaźniku, jeśli tak to masz przerwę między gniazdem przekaźnika a 12 Pinem ECU lub jakiś emulator wtrysku/pompy szwankuje.

    0
  • #5 09 Gru 2010 00:32
    kazikszprycha
    Poziom 11  

    kolego zrobiłem tak jak kazałeś ściągnąłem obudowę przekaźnika i delikatnie scisnąłem nic się nie odezwało dalej cisza ze strony pompy paliwa, sprawdzałem zasilanie w kości i jest jeden plusowy stały drugi plusowy po włączeniu stacyjki a w trzecim przewodzie nie ma prądu

    1
  • #6 09 Gru 2010 05:18
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Pytanie czy w trzecim, jest masa. Wybacz ale z Twoją wiedzą lepiej dla Ciebie i auta będzie jak podjedziesz do profesjonalisty.

    0
  • #7 09 Gru 2010 09:27
    TrzyEr
    Poziom 17  

    Masa do "palcowego" załączenia nie jest ci potrzebna. Przez przekaźnik przechodzi napięcie gdy jest zwarty na pompę i jeśli nie zagadała masz gdzieś problem między pompą a przekaźnikiem lub z samą pompą coś nie tak.

    0
  • #8 09 Gru 2010 11:36
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    TrzyEr napisał:
    Masa do "palcowego" załączenia nie jest ci potrzebna.

    Ale do pracy pompy już tak.

    0
  • #9 09 Gru 2010 13:20
    TrzyEr
    Poziom 17  

    Masa przy przekaźniku służy tylko do załączenia przekaźnika i po ściśnięciu go powinno dochodzić napięcie do wtyczki przy pompce

    1
  • #10 09 Gru 2010 14:54
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Ja piszę o masie do pompy, przekaźnik jest wykwaterowywany masą z ECU ta powinna się pojawić w momencie kręcenia rozrusznikiem.

    0
  • #11 09 Gru 2010 16:07
    kazikszprycha
    Poziom 11  

    okazało się że pompa paliwa siadła w zbiorniku i nie podawała paliwa i kabelek się przetarł koło zbiornika paliwa. dzięki wszystkim za podpowiedzi :D

    0