Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Szkolenia SEP
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pomiar elektryczny w starym bloku z lat 70

aaaaa12-91 09 Gru 2010 07:28 5097 10
  • #1 09 Gru 2010 07:28
    aaaaa12-91
    Poziom 8  

Witam wszystkich na forum . Zacznę od tego że jestem początkującym pomiarowcem i dostałem zadanie wykonania pomiarów elektrycznych w mieszkaniach w bloku . Pomiary wykonałem i tak ogólnie wyszły pozytywnie poza dwoma mieszkaniami . Dodam że sieć to TN-C , w paru mieszkaniach instalacja nowa , w niektórych mieszkaniach gniazda z bolcem w innych brak bolca a jeszcze w innych bolec jest ale nie podpięty do PEN . Pytanie moje brzmi jak wpisać w protokóle ocenę pozytywną czy negatywną dla gniazd które nie mają bolca i do tych co bolec mają a nie są podpięte do PEN. Następnie nie wiem czy wystarczy jeden protokół na cały blok z uwzględnieniem mieszkań i na końcu opisać zalecenia i wnioski co do poszczególnych mieszkań czy po prostu zrobić protokół na każde mieszkanie osobno. Jak ktoś posiada wzory protokołu to prosiłbym o podesłanie .Dziękuję

0 10
  • Szkolenia SEP
  • #2 09 Gru 2010 10:55
    ElektoMex
    Poziom 15  

Gniazdo z bolcem, którego bolec nie jest przyłączony do PE lub PEN to niedopuszczalny błąd.

Zwróciłeś uwagę czy w jednym pomieszczeniu przypadkiem nie występują gniazda z bolcem i bez niego?

Na pewno masz te papiery pomiarowca ?

1
  • #3 09 Gru 2010 13:04
    zdzisiek1979
    Poziom 37  

Kolego aż się boje cokolwiek napisać ci ale spróbuję.