Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Router za nim bramka VoIP ze stałym IP - Dostęp przez sieć ?

09 Gru 2010 09:30 2730 5
  • Poziom 9  
    Jeśli twoja konfiguracja to:
    Internet <-- Linksys --> <-- SPA --> komputery w domu

    to

    Po pierwsze włącz opcję:
    "Enable Wan Web Server"

    To pozwoli ci na dostęp do konfiguracji tej bramki od strony WAN, czyli od adresu: 192.168.1.4.
    W tej chwili, jak sądzę, dostajesz się tylko od strony LAN bramki, tak?

    Potem musisz na Linksys zrobić np. przekierowanie jakiegoś portu "ze świata" na port 80 (lub inny który uzywa Web serwer bramki, ale widzę, że to jednak 80) twojego IP bramki czyli 192.168.4.1

    W "Tomato" masz taką możliwość w menu "port forwarding"

    Ustawisz cos takiego:
    Proto: TCP
    Source: puste, jeśli chcesz puścić "cały świat" do twojej bramki. Adres IP jeśli wiesz dokładnie z jakiego komputera będziesz tam się łączyć
    Ext port: jakiś wymyśl np. 88
    Int port: 80 (taki sam jak ma web serwer bramki)
    Int address: 192.168.1.4
    Description: Dostęp do bramki VoIP

    Taki coś spowoduje, że wpisując gdzieś na świecie:

    http://twoj_ip_od_providera:88
    dostaniesz się tak naprawdę na port 80 twojej bramki 192.168.1.4

    To powinno wystarczyć
  • Poziom 13  
    Wielkie dzięki.

    Teraz w trybie bridge przy moich ustawieniach nie mogę wejść nawet od strony LANu. Muszę go przestawić przez voice menu.

    Komputer mam podpięty pod inny port na routerze nie jest za bramką. Ale u znajomych będzie właśnie za tą samą bramką dlatego:

    Chciałbym cię jeszcze zapytać o zakładkę LAN bramki VoIP:
    1. Kiedy ustawiać tryb NAT a kiedy Bridge?
    2. Kiedy włączać DHCP serwer a kiedy nie?

    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam wszystkich.
    Proszę o pomoc.
    Usiłuję skonfigurować skrzynkę SPA3102 na dwie linie.
    Actio – do odbierania - z którego mam numer
    Voipcheap – z którego dzwonię
    Udało mi się ustawić jedną linię (line1) albo do dzwonienie albo do odbierania.
    Nie mogę natomiast ustawić PSTN.
    Chciałbym, aby z jednej linii można było dzwonić a z drugiej odbierać.
    Kiedyś w starszym modelu były dwie linie (line1 i line2) i udało mi się to skonfigurować. Teraz, gdy mam PSTN nie radzę sobie z tym.
    Bardzo proszę o pomoc, co trzeba pozmieniać i gdzie i jaki plan ustawić.
    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam
    Robert
  • Poziom 14  
    W tej bramce z powodzeniem możesz skonfigurować sobie dialplan z uwzględnieniem:

    - numer PSTN (rozmowy przychodzące i wychodzące np. TPSA)
    - numer VOIP (rozmowy przychodzące i wychodzące np. Actio, Freeconet)
    - cztery bramki na rozmowy wychodzące (gw1,gw2,gw3,gw4 - np Voipcheap czy inne bramki na rozmowy wychodzące, gw0 to PSTN)
    - można również konfigurować bramki SIP w samym dialplanie.

    Dokument pomocny w tym temacie:

    http://www.cisco.com/en/US/docs/voice_ip_comm...ata/administration/guide/ATA_AG_v3_NC-WEB.pdf

    W Twoim przypadku zainteresuj się konfiguracja w sekcji VoIP Outbound Call Routing (SPA3102) oraz Configuring Dial Plans.

    Przegryzam się właśnie przez konfigurację zarówno tej bramki jak i SPA1001 oraz SPA2102 (mam też SPA3102) - i próbuje ze szczegółami sprawdzić ich możliwości.

    Jak coś to pisz.
  • Poziom 13  
    Dzięki. Nieco poczytałem i się nauczyłem. Robię bezpieczny tunel shh do routera a potem już tylko Putty.
    POzdrawiam