Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Proszę o pomoc - kolumny 3 drożne

rymon 09 Gru 2010 17:24 2696 28
  • #1 09 Gru 2010 17:24
    rymon
    Poziom 8  

Witam. Jestem początkujący. trzy lata temu zrobiłem kolumny na (STX) GDN-17-100-8-SC; (STX) GDM-14-130-8-SC; i TESLA TVM ARV 104-04/8. Nie jestem z nich zadowolony. Niskotonowy nie schodzi zbyt nisko, bardzo mało średnich tonów, a w wysokotonowych piasek. Już nie pamiętam litrarzu ale obliczałem w WinISD.
    Chciałbym teraz zrobić coś lepszego, koszt głośników na jedną kolumną ok. 250zł. Myślałem o Tonsilach.
    Do napędzania mam amplituner Denon AVR-1907
    Bardzo proszę o pomoc.

0 28
  • #2 09 Gru 2010 17:30
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 09 Gru 2010 17:38
    pokrzywa
    Poziom 18  

Nie dziwne, że grało fatalnie. W ogóle nie potrzebny jest głośnik średniotonowy w takim układzie. GDN-17-100-8-SC nadaje się tylko do obudowy zamkniętej. 50 litrów plus wytłumienie powinno dać w miarę głęboki, szybki bas. Im więcej litrów tym lepiej. 40 litrów to absolutne minimum. Jaki litraż mają Twoje obudowy? Wystarczy tylko dokupić lepsze głośniki wysoktonowe i będzie dobrze grało, jak na te pieniądze. A może tą kopułkę źle filtrowałeś, może za mało stłumiona.

0
  • #4 09 Gru 2010 17:42
    rymon
    Poziom 8  

Raczej wolał bym głośnik do 20cm. Co do zwrotnic to jestem dobrym stolarzem ale elektronikiem kiepskim. Zwrotnice raczej gotowe uniwersalen np. Janbo.

0
  • #5 09 Gru 2010 17:48
    pokrzywa
    Poziom 18  

witek5678 napisał:
    Jak chcesz tonsil to może GDN 25, GDM 12 a GDW 9 i do tego własnoręcznie robione zwrotnice, nie żadne uniwersalne.

Tak się w obecnych czasach nie projektuje kolumn. Dwa w miarę dobre głośniki wystarczą by dać dobry dźwięk. Woofer 18cm i kopułka 25mm to dobry standard, jeśli chodzi o układy dwudrożne.