Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Test przelewowy wtryskiwaczy Ford Focus TDCI

szympi69 09 Gru 2010 21:04 18514 10
  • #1 09 Gru 2010 21:04
    szympi69
    Poziom 10  

    Witam posiadam od niedawna Focusa TDCI 2003r Mam problem z rannym odpalaniem lub odpalaniem po dłuższym postoju (ok 9 godzin). Objawy zaczęły się tuż po wymianie filtra paliwa i wymianie oleju (oryginalny FORDOWSKI) oraz co najważniejsze po mrozach jakie do nas przyszły.

    Zrobiłem próbę przelewową trwającą ok 3.5 minuty
    1 wtrysk ok 18 mililitrów
    2 wtrysk ok 25 mililitrów
    3 wtrysk ok 18 mililitrów
    4 wtrysk ok 18 mililitrów

    Wiem ze jest coś nie tak i czy to jest mój problem i jak mogę go rozwiązać proszę o jakąś podpowiedz

    1 10
  • #2 09 Gru 2010 21:06
    colin555
    Poziom 27  

    to teraz sobie sprawdz czy róznica przekracza teoretyczne 30% miedzy wynikami (o ile sam ten test był dobrze wykonany)

    Skoro przelewy dają taką precyzję, to jasnym jest, że wystarczy za każdym razem zmierzyć te przelewy podczas badania, aby uzyskać równie precyzyjną odpowiedź na pytanie: czy układ paliwowy jest sprawny czy nie.

    Świadomi znaczenia przelewów mechanicy i diagności powoli zaczynają się przekonywać do niepodważalnych korzyści i olbrzymich możliwości diagnostycznych, jakie dają im do rąk konstruktorzy silników HDi.

    Wystarczy bowiem podstawić pod odsłonięte przelewy na wtryskiwaczach menzurki i (ze stoperem w ręku) "spuścić" trochę paliwa. Jeżeli różnica ilości paliwa w poszczególnych menzurkach nie przekroczy 30%, oznacza, że cały układ paliwowy jest w doskonałej kondycji i nie daje żadnych podstaw do rozkręcania wtryskiwaczy.

    Dlaczego dopuszczalna jest różnica wskazań aż do 30%? Dlatego, że pompa paliwowa wysokiego ciśnienia ma fabrycznie, konstrukcyjnie, obligatoryjnie i niezaprzeczalnie ogromną wydajność nadmiarową, dzięki której komputer wtryskowy jest w stanie skorygować błędy, zakłócenia w spalaniu i inne niedomagania silnika. Ponieważ układ zasilania paliwem, jako się rzekło, działa w systemie naczyń połączonych, to możliwości 30%-owej korekty przenoszą się na cały układ, łącznie z wtryskiwaczami.

    Dlaczego wobec tego nie wolno rozkręcać wtryskiwaczy? - pytanie jeszcze raz upierdliwie zadane. Dlatego, że jest to zabieg zupełnie pozbawiony sensu, skoro daje 1000% i większe możliwości, jeśli pozostawi się je w spokoju!!!

    I nawiązuję tutaj do sakramentalnego zaklęcia: badania wtryskiwaczy metodą przelewów oraz odczytania danych pamięci samodiagnostyki komputera wtryskowego, daje 100% szans na:

    1. wykluczenie usterek całego układu zasilania paliwem;
    2. wykrycie i zdiagnozowanie usterek układu zasilania paliwem.

    Wykręcając zaś wtryskiwacze, szanse powyższe maleją do 0%!!!

    0
  • #3 09 Gru 2010 21:14
    szympi69
    Poziom 10  

    Dzięki za odpowiedź ale nic z tego naprawdę nie rozumie, mógłbyś to troszkę mniej skomplikowanie to opisać :)

    0
  • #4 09 Gru 2010 21:54
    panam
    Poziom 29  

    Krótko mówiąc według mnie do wymiany wtryskiwacz 2. Konieczna wizyta w warsztacie, ten typ ma wtryskiwacze kodowane do compa. pozdawiam

    1
  • #6 09 Gru 2010 22:29
    szympi69
    Poziom 10  

    A może ktoś by mógł napisać jaki przelew powinien być na wtryskach i czy przed regeneracją można coś na kompie zmienić zęby było lepiej. jakie koszty mogą byś związane z regeneracja i co się wymienia w tych wtryskiwaczach.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dodam ze samochód ma tylko problem z odpalaniem za zimnym silniku i co to ma wspólnego z jednym uszkodzonym wtryskiem

    1
  • #7 09 Gru 2010 22:52
    panam
    Poziom 29  

    nie masz odpowiedniego ciśnienia paliwa do odpalenia silnika bo jeden wtrysk skutecznie upuszcza paliwko do powrotu, dopóki pompa nie nie nadrobi

    Dodano po 5 [minuty]:

    jeszcze jedno, sprawdź czy filtr paliwa jest szczelny,( połączenia przewodów), oraz czy świece żarowe grzeją, aczkolwiek nie mają dużego wpływu, sprawdź parametry silnika przy starcie, (ciśnienie paliwa, temp. id)

    -1
  • #8 09 Gru 2010 23:36
    trans-serwis
    Poziom 39  

    szympi69 nie masz zielonego pojęcia o tym silniku, więc zwróć się do kogoś z tym problemem, niech ci zrobi porządną diagnozę.

    0
  • #9 09 Gru 2010 23:41
    Tomcar007
    Poziom 10  

    Hej kolego.Nie chce się mądrować,ale skoro twierdzisz,że problem pojawił się zaraz po wymianie filtra paliwa to ja od niego bym zaczął.wystarczy że jest siajowy,bądź nieszczelny i dupa zbita.zerknij czy wymiana została zrobiona jak należy,tzn czystość ,uszcelka itd,Pamiętaj często tanie filtry są nic nie warte.Powodzenia

    0
  • #10 10 Gru 2010 06:26
    Scalak5
    Poziom 22  

    Same przelewy to nie wszystko jakie jest ciśnienie paliwa i co ze świecami żarowymi jeśli pomiar wykonano solidnie to nie czepiał bym się w tej chwili wtryskiwaczy.W fokusie średnia po 4 minutach to ok 28-30ml.
    Jak sugerował mój przedmówca sprawdził bym jednak szczelność układu na dopływie paliwa.

    0
  • #11 10 Gru 2010 23:18
    panam
    Poziom 29  

    czy ta tym forum nikt nie śpi, posty od 5 rano do 1 w nocy. do tematu, nie sprawdzaj bąbelków w przewodach tylko oringi, bąbelki zawsze mogą być ale nie koniecznie jest to powietrze. sprawdź czy na zimnym silniku rurki z paliwem są puste czy pełne.

    1