Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW 3 e46 silnik M43 zawór egr

mieszacz61 09 Gru 2010 21:27 8000 7
  • #1 09 Gru 2010 21:27
    mieszacz61
    Poziom 8  

    Witam, mam pytanie odnośnie zasady działania zaworu egr w silniku M43. Z grubsza wiem o co chodzi, interesuje mnie sterowanie tym zaworem- czujnik, zbiorniczek, zaworek zwrotny. Od jakiegoś czasu momentami jest mułowaty i pali o około 1,5l więcej, jeżdżę stałą trasą i tankuje regularnie do pełna więc mam porównanie. Zawór wyczyściłem bo wyczytałem że to może być przyczyną nic to nie dało. Czy zaślepienie tego typu zaworu pomoże, bo wiem że jest to praktykowane w innych silnikach? Może ktoś miał taki problem konkretnie w takim silniku. Przepraszam za dość chaotyczną formę i proszę o pomoc.

  • #2 10 Gru 2010 14:32
    bryka1982
    Poziom 13  

    Zaślep ten EGR i zobacz jaki będzie efekt. Jeżeżeli nic się nie zmieni powróć do wcześniejszego stanu i sprawdź błędy pod komputerem

  • #3 10 Gru 2010 20:15
    mieszacz61
    Poziom 8  

    Czy zaślepienie zaworu nie spowoduje uszkodzenia pompy powietrza wtórnego?

  • #4 11 Gru 2010 23:51
    bryka1982
    Poziom 13  

    Skoro masz obawy to odepnij na początek sterowanie EGR-u. W tym silniku obaw co do uszkodzenia pompy nie ma. Trzy razy zaślepialem,w dwóch przypadkach bylo ok a w jednym bez zmian a objawy te same co u ciebie. Niestety co za feler w tym jednym przypadku byl to nie wiem bo betkę pan sprzedal tak jak stala i na tym się skończylo

  • #5 17 Gru 2010 17:31
    mieszacz61
    Poziom 8  

    Przedwczoraj zaślepiłem egr-a, wyciągałem wtyczkę z czujnika i na wszelki wypadek z pompy. Wydaje mi się że ciut lepiej się zbiera, ale w obecnych warunkach drogowych trochę strach przydusić pedał. Poczekam jeszcze i zobaczę czy spalanie mi spadnie.

  • #6 27 Gru 2010 22:16
    mieszacz61
    Poziom 8  

    Faktycznie jeżeli chodzi o zbieranie się jest lepiej. Niestety spalanie jest w dalszym ciągu wysokie nie wiem co robić dalej.

  • #7 28 Gru 2010 10:35
    bryka1982
    Poziom 13  

    Sprawdź sondę lambda

  • #8 27 Kwi 2011 21:44
    mieszacz61
    Poziom 8  

    W dalszym ciągu jeżdżę na zaślepionym zaworze i odłączonej pompie, tak zostawię bo go nie muli. Spalanie się troszkę poprawiło. Sondy sprawdzałem są ok. Na komputerze nic nie wyszło.

 
Black Friday do -15%
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Ferguson