Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW BAVARIA C PROFESSIONAL RDS (BE 1801)

05 Paź 2004 23:46 3835 4
  • Poziom 24  
    Witam,
    Mam taki zestaw BMW BAVARIA C PROFESSIONAL RDS.
    Jest to Becker model BE1801 składający się z dwóch elemetów :
    sterownika z mechanizmem kasetowym oraz puszki tunera z wzmacniaczem.
    Problem polega natym iż sterownik i puszka nie działaja ze sobą.
    Objaw jest taki :
    Po podłączeniu zestawu i włączeniu sterownika oba wyświetlacze są podświetlone i radio domaga się kodu.(przez ok 10sek)
    Po wpisaniu kodu radio jakby się załączyło jednak gaśnie podświetlenie obu wyświetlaczy ,widać natomiast cyfry i napisy na nich.
    Brak jest sygnału na wyjściach wzmacniacza.
    Po kilku sekundach samoczynnie się wyłącza.
    Dokładnie taki sam efekt jest jeśli puszka z tunerem jest odłączona od sterownika.

    Nie wiem od czego zacząć , czy to sterownik czy tuner z wzmacniaczem.
    Przekaźnik w puszce tunera sprawdziłem jest ok.(załącza się w momencie połączenia ze sobą obu elementów przewodem )
    Najwyraźniej widać brak komunikacji między obydwoma elementami.
    Przewód połączeniowy jest nieorginalny ale robiony na podstawie dokumentacji serwisowej.
    Na przewodach BUS+ i BUS- widać oscyloskopem iż coś się dzieje ale radio niestety nie uruchamia się prawidłowo.
    Próbowałem podstawiać puszkę tunera od modelu BE 1435 (bardzo podobna od Mercedesa Becker MEXICO) ale efekt był taki sam.
    Posiadam kompletną dokumentację serwisową od sterownika i tunera z wzmacniaczem.
  • Poziom 43  
    Sprawdź kabel czy jest dobry i ma wszystkie podłączenia. A dokumentację, jeśli możesz podeśli mi na PW, mam taki sam komplet, nawet ze zmieniarką i brak mi kabli. O ile kable pomiedzy tunerem a sterownikiem są dość jasne to interesuje mnie rozpiska sygnałów do zmieniarki.

    SławeK
  • Poziom 24  
    W tej chwili mam dokumentację tylko w wersji papierowej..
    Jak przerobię na pdf to wyślę na PW.
    Jeśli chodzi o komunikację między sterownikiem a puszką tunera to już działa.
    Uszkodzony był tranzystor w obwodzie sterowania przekaźnikiem (tuner) oraz zamienione w kablu połączeniowym sygnały BUS+ i BUS- (jest błąd w opisie złącza w dokumetacji serwisowej).
    Natomiast teraz jest kolejny problem .
    Sygnał audio na wyjściach wzmacniaczy mocy jest zniekształcony i o połowe niższy poziom niż powinien.
    Przy podgłaśnianiu występują gwałtowne skoki poziomu sygnału.
    Po za tym tuner przy automatycznym strojeniu nie zatrzymuje się.
    Jest jescze jedno dziwne zjawisko:
    jeśli naciska się np. przycisk 3 i następnie 4 to po chwili samoczynnie powróci na 3
    albo innym razem zostanie na 4 ale stacja odbierana jest taka jaka była zaprogramowana pod 3. (czyli pod przyciskiem 3 i 4 ta sama stacja jest odbierana mimo wcześniejszgo zaprogramowania innej).
    Uszkodzona jest na pewno puszka tunera gdyż na innej od BE1435 działa wszystko OK.
  • Poziom 43  
    Widząc chociaż schemat było by wiele łatwiej podpowiać. Ja szukałbym w okolicy procka tej puszki i jego zasilania, resetu...
    Pamietaj że ma to już kilka lat i pracuje w bardzo trudnych warunkach w bagażniku. Śniedź, kondensatory, napięcie zasilania, to główne podejrzenia.

    SławeK
  • Spec od car audio
    Ja bym postawil na fitrację zasilania. Pogrzać suszarką elektrolity te co śmierdzą siuśkami wymienić.