Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Sharan 2000r. 19tdi 115 km problem z dogrzewaczem

sharek 10 Gru 2010 19:27 5656 13
  • #1 10 Gru 2010 19:27
    sharek
    Poziom 8  

    Witam serdecznie wszystkich jestem całkiem nowy na tym forum i już zaczynam od wielu pytań. otóż mam taki problem z sharanem 2000r 19tdi 115 km w wewnątrz pojazdu zimno, wymieniałem termostat, trochę pomogło. ale wciąż zimno kolega powiedział mi, że to problem z dogrzewaczem, czyli z tym co czasem tak bzykało pod autem. dogrzewacz przestał działać byłem w serwisie i powiedzieli, że nie mogą się połączyć z sterownikiem. dogrzewacz do wymiany. sprawdziłem prąd w kostkach przy tym dogrzewaczu i był prąd w dwóch przewodach, a pompka nie miała napięcia, zmostkowałem czujnik i nic to nie dało. Co z tym tematem dalej zrobić?

    0 13
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #2 10 Gru 2010 19:35
    dabu
    Poziom 31  

    Tam lubią sie przecierać kable przy samej kostce, zdemontuj webasto i sprawdż kable, a przedewszystkim zacznij od sprawdzenia świecy.

    0
  • #3 10 Gru 2010 23:37
    sharek
    Poziom 8  

    Bardzo serdecznie dziękuje za poradę jutro to sprawdzę. wyciągając nagrzewnicę konieczne jest rozpinanie przewodów z płynem chłodzącym. Jeżeli tak to w jaki sposób odpowietrzyć ten układ?.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #4 10 Gru 2010 23:53
    panam
    Poziom 29  

    zapytam czy samochód sie nie przegdzewa, ba w tych samochodach często padała pompa wody, łopatki odklejały się od wirnika

    0
  • #5 11 Gru 2010 00:09
    sharek
    Poziom 8  

    pompę wody wymieniłem razem z rozrządem. żeby się przegrzewało to może by coś ciepłego leciało do kabiny, a tu syberia.

    0
  • #6 11 Gru 2010 22:46
    panam
    Poziom 29  

    nie do końca , bo jeżeli nie masz obiegu wody w układzie to tak jak w grzejnikach w domu jak wyłączysz pompę albo zakręcisz grzejnik to nie grzeje. sprawdź czy temp. silnika jest ok. jeśli tak to sprawdź przewody wodne czy są ciepłe na nagrzewnicę i chłodnicę. czasem źle odpowietrzony układ może wpływać na brak ogrzewania, a czasem zapchana nagrzewnica, albo brak płynu w układzie,. musisz to sprawdzić

    Dodano po 2 [minuty]:

    jeżeli przewody na nagrzewnicę są gorące, to może klapka regulacji ciepłe zimne w środku samochodu?

    1
  • #7 11 Gru 2010 23:28
    sharek
    Poziom 8  

    dzisiaj znalazłem przetarty przewód połączyłem go na krótko i podłączyłem Vaga 4,9 pokazał błąd "przegrzany palnik, zbyt duży prąd" czy coś takiego. skasowałem go i po przejechani ok 9 km gdy wyłączyłem silnik coś buczało. Co może oznaczać ten błąd? podczas sprawdzania przez komputer testowałem pąpkę paliwa - stuka i nagrzewnicę brzęczała. Czy to ma jakieś znaczenie?

    0
  • #8 11 Gru 2010 23:48
    panam
    Poziom 29  

    błędy oznaczone są zazwyczaj kodem :a nie coś takiego:. nie rozumie po co sprawdzałeś pompę paliwa, jak sprawdzałeś nagrzewnicę cytuje brzęczała. sprawdź rzeczy które ci napisałem to może coś ci pomogę.

    0
  • #9 12 Gru 2010 08:27
    lego9
    Poziom 10  

    Taki błąd jak opisałeś błąd "przegrzany palnik występuje wtedy kiedy nie działa pompa wody elektryczna która znajduje się na ścianie grodziowej na wysokości filtra paliwa tylko głębiej jeżeli ona nie chodzi podgrzewacz przegrzewa się i wyłącza. Regeneracja jest prosta wystarczy wymienić szczotki, lub je rozruszać ten drugi sposób czasami pomaga na rok lub więcej układ wodny sam się odpowietrzy.Bez d ogrzewacza w mieście sharana lub pozostałych dwóch braci nie dogrzejesz.

    0
  • #10 12 Gru 2010 10:10
    sharek
    Poziom 8  

    płyn w układzie jest zgodnie z podziałką, węże do centralki są ciepłe, a może faktycznie ta elektryczna pompka wody wysiadła spróbuję z nią tak postąpić jak opisuje lego9. mam nadzieje że to zakończy moje zimne zmartwienia.
    a w jaki sposób zdemontować tę pompkę

    0
  • Pomocny post
    #11 12 Gru 2010 15:23
    lego9
    Poziom 10  

    Żeby poprawić sobie dostęp zdemontuj podszybie zamontowane na śruby m6 klucz 10 sztuk 3 następnie możesz odłączyć przewody od filtra paliwa co poprawia dostęp, pompka jest wsunięta w dwie gumowe poduszki ale to nie problem problemem są opaski sprężynowe do których jest ograniczony dostęp . Ja używam płasko szczypców z długim uchwytem. po wymontowaniu sprawdź cz chodzi bieguny są opisane jeżeli nie to od strony wtyczki odegnij zabezpieczenia i wyciągnij całość wzrokowo ocen długość szczotek i je rozruszaj w prowadzeniu lub wymień, montaż jest trudniejszy ja osobiście wiercę otwory wielkości ok 1,5do2 mm w tylnym zagłębieniu szczotko trzymacza (plastyku) odchylam szczotki do tyłu wciskam drucik z migom-atu co uniemożliwia szczotkom na cofnięcie składam w całość wyciągam druciki szczotki wracają na swoje miejsce i sprawdzam pod akumulatorem jeśli jest ok zabezpieczam i montuje do samochodu to tyle.

    -1
  • #12 12 Gru 2010 18:26
    sharek
    Poziom 8  

    dziękuje za poradę jutro się tym zajmę.

    0
  • #13 13 Gru 2010 20:53
    sharek
    Poziom 8  

    CIEPŁO !!!!! Dziękuję wszystkim za poradę dziś naprawiłem pompkę elektryczną wymieniając szczotki, zgodnie ze wskazówkami logo9 autko cieplutkie i oto chodzi. Dziękuje

    1
  • #14 06 Gru 2017 18:12
    prade
    Poziom 9  

    Mam podobny problem. Palnik przegrzewa się . U mnie niestety pompka "burczy"". Nie wiem co może być przyczyną . Możliwe ze jest zapowietrzony układ?

    0
  Szukaj w 5mln produktów