Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nissan Primera '95 - pilot do centralnegp

05 Lut 2003 11:11 5945 16
  • Poziom 30  
    Witam.

    Szfagier miał małą robótkę w serwisie, odłączali mu aku i po podpięciu przestał działać centralny z pilota. Przekręcając kluczyk w zamku otwierają się wszystkie drzwi i zamykają prawidłowo. Czy jest możliwość aby komp od centrala zgubił kod pilota w ten sposób?
    Czy można go jakoś prosto przywrócić do działania czy tylko serwis?

    Jest to Nissan Primera SLX z 1995 roku (model P10), nie ma autoalarmu jest tylko ten central i siakaś migająca diodka na podszybiu. Pilot ma dwa guziki, bateria sprawna.

    Pozdro.
  • Poziom 19  
    Powiedz szfagrowi żeby pojechał do serwisu i zjexxł ich jak koze za obierki. Jeśli jest migający LED to z pewnością jest i alarm, który steruje centralnym z pilota. W tych rocznikach fabryczny pilot do centralnego to rarytas. Zazwyczaj montowali w nich CLIFFORDy. Prawdopodobnie padł bezpiecznik. Przy podłączaniu akumulatora pewnie alarm chciał załączyć wszystko naraz i się przepalił . To robota dla elektryka :)
  • Poziom 30  
    Wałbrzych wita Wałbrzych :D

    Alarmu nie ma, syrenki nie ma (nie znalazłem takowej) tylko niby immobilajzer. Jest to autko sprowadzane z Niemiec z salonu przez poprzedniego właściciela (papiery), 2.0 16V, fabrycznie obniżone (sportowy wygląd) z ABS,em poduchami, klimą, elektryką i co tam jeszcze (w polsce nie było takiej wersji w '95). No ale spróbuję poszukać po bezpiecznikach choć już były raz sprawdzane i są oki. Może o czymś zapomnieliśmy..

    Pozdro.
  • Poziom 19  
    Podzamcze wita Wałbrzych :lol:
    Sprawdź bezpieczniki na przewodach. Jeśli immobi. nie jest fabryczny to bezp. może być ukryty w wiązce pod kolumną kierownicy.
    Pozdrawiam 8)
  • Poziom 30  
    Biały Kamień wita Podzamcze :D

    Oki, poszukamy może coś znajdziemy.

    Czyli przyczyna może tkwić jedynie w zasilaniu powiadasz. Na pewno nie centrala mo otwiera wszystkie drzwi i zamyka kluczykiem. Jedynie coś z transponderem.

    Dzięki.
  • Poziom 19  
    No chyba że magicy z serwisu coś upalili. Jeśli byłeś u Mazura to życzę powodzenia. Jeśli coś spawali to mogli najpierw uwalić moduł od pilota a dopiero potem odłączyli klemę :cry: . Mam z nimi przykre dośw. Nie dał bym im nawet radyjka zamontować, a co dopiero dłubać w elektryce.
  • Poziom 30  
    Nie u nich to było tylko we Wrocku w siakimś warsztacie po małym bum.
    Ale o Mazurze też się nasłuchałem...
    Będę się ze szfagrem widział w weekend to poszukamy kabelków (mam do niego 100 kilosów).

    Pozdro.
  • Poziom 19  
    Witam kolegę od Primerki, mam tą samą wersję tylko w Diesku.
    Super autko ale nie miało nigdy montowanego fabrycznie pilota do sterowania C.Z.
    W tym modelu primerki montuje się C.Z w następujący sposób.

    - nalezy zamontować siłownik typu master w drzwiach kierowcy
    - do siłownika master podłączamy najtańszy sterownik zamka centralnego z pilotem, ewentualnie cały układ podłączamy do istniejącego Autoalarmu.

    Proponuję zacząć od rozebrania drzwi kierowcy i pójścia po kabelkach. Prawdopodobnie padł bezpiecznik zasilający modół sterownika.

    Powodzenia.

    Mathev

    P.S A może kolega ma schemacik tego modelu ??? Byłbym zobowiązany.

    M
  • Poziom 30  
    Ale gdyby padł moduł sterownika czy tam bezpiecznik do niego to otwarcie jednych drzwi nie powodowało by chyba otwarcie automatycznie wszystkich?
    Dioda czerwona na podszybiu dalej sobie ochoczo miga w każdym razie. A pilot nic...
    Na pewno samochód fabrycznie miał centralny ale pilot... nie wiem. Jak już pisałem autko jest z salony Niemieckiego sprowadzane przez dilera Nissan w Polsce na zamówienie bo wtedy nie było takiej wersji wyposażenia u nas a klient chciał. Poza tym zdaje się w książce pisze, że Nissan zakłada jako opcję pilota do centrala, więc... gdzie jest wkładana ta opcja i bezpiecznik do niej? Już raz próbowałem dostać się do wskaźników aby wymienić żarówkę ale poddałem się bo wymaga to kanału - trzeba wykręcić linkę prędkościomierza gdzieś tam od spodu. Ciężko będzie dostać się pod kokpit... :?
    No nic. Czekam na spotkanie ze szfagrem i podumamy. Może coś ciekawego znajdziemy...

    Pozdro.
  • Poziom 19  
    W tym modelu (SLX) był zawsze montowany centralny, ale bez pilota. Otwarcie drzwi kierowcy otwierało pozostałe drzwi. Dodając jeden siłownik i modół sterujący z pilotem dodajesz tak jakby drugi zamek centralny- jeden steruje drugim.

    Mathev
  • Poziom 30  
    Jak, dwa siłowniki w drzwiach czy ten jeden wymieniony na inny plus centralka z pilotem? No ciekawe. W weekend jak się nic nie zmieni i szfagier przyjedzie to obadam...

    A centralki to raczej trzeba pod kokpitem szukac?
  • Warunkowo odblokowany
    witam ,mam akurat taki moddel primerki tzn 2.0 slx i mialy orginalne piloty przynajmniej takowe sa w autach sprowdzonych z niemoiec (widzialem kilka takich)ale od roku 94 wzwyz,tak ze opiloty sa fabryczne i tak jak koledzy mowilli sam centralny jest ok uszkodzony moze byc odbiornik.a tak w naiwaise jestem wlascilielem dopiero od jakiegos czasu tego samochodu i czy sa do tego modelu jakies programy diagnostyczne?
  • Poziom 9  
    Witam,ja również mam ten model primerki,ale z silnikiem 1.6. I także mam orginalne piloty do centrala.Alarmu nie ma,to fakt.A diodka przy podszybiu to stan immobilaizera.Jest w kluczyku.Za to piloty mają słaby zasięg-trzeba używać z bliska.Bateria nówka.Czy przyczyną może być odbiornik,czy też mają taki zasięg fabrycznie?:|
  • Warunkowo odblokowany
    orginalnie jest taki maly zasieg
  • Poziom 9  
    Tak też myślałem,ale dzięki za odpowiedź,pozdrawiam!
  • Poziom 11  
    Mam taki sam samochód, jesli jest to alarm w kluczyku z immobilajzerem to poszukaj na forum ponieważ jest specjalan kombinacja naciskania kalwiszy pilota zeby go zaprogramowac (troche to dziwne), a jesli jest oddzielnie to wystraczy wyjąc baterie z pilota...odczekac 5 sec...włożyc ja z powrotem i przyciskiem zamykania drzwi przycisnietym przez 5 sec zaprogamowac pilota. Dziala to na zasadzie szukania częstotliwosci... nastepnie nacicisnac jeszcze raz przycisk zamykania samochód powinnien sie zamknąc... i to wszystko. pozdrowienia
  • Poziom 14  
    Trzeba nacisnąć przycisk zamykający drzwi w tym momęcie dioda na podszybiu powinna zacząć pulsować intensywnie wtedy naciskamy jeszcze 5 razy a następnie przycisk otwierający drzwi i mamy gotowe.

    Znalazłem coś takiego może pomoże, spróbować zawsze można.

    W primera po '96 model P11 jest tak:

    1. przekręcić kluczyk w stacyjce 6 razy w ciągu 10 sekund (włączasz zapłon i wyłączasz), po 6 razie na pozycję ACC i powinien mrugnąć kierunkami 2 razy.

    2. trzymając pilota blisko stacyjki wcisnąć i trzymać na pilocie UNLOCK, trzymając UNLOCK wciskasz 3 razy LOCK- powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.

    3. następnie bierzesz drugiego pilota i też wciskasz i trzymasz UNLOCK i 3 razy wciskasz LOCK- znów powinien mrugnąć 1 raz kierunkami.

    4. na końcu przekręcasz na pozycję ZAPŁON i wtedy powinien mrugnąć 2 razy.

    Nie sprawdzałem tego więc nie gwarantuje że pomoże
    Pozdrawiam