Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf IV 1,9 TDI 110KM szarpie podczas odpalania jak zimny.

11 Gru 2010 14:21 16680 12
  • Poziom 14  
    Witam tak jak w temacie moj Golfik 1,9 TDI 110KM 98r AHF, podczas odpalania silnika po postoju ponad 8 godz. pod chmurką przy tem. po nizej ok 8*C samochód ok 3 sek. telepie. dodam że nie kopci, i odpala odrazu.
    Do tej pory byłem u pompiarza, podmieniałem pompe wtryskową, sprawdzałem wtryskiwacze ( podobnież sterujący mial mniejsze cisnienie otwarcia to go wymieniłem ) reszta niby była ok, wymienilem świece żarowe, sprawdzilem czy dochodzi napięcie do świec żarowych, sprawdzalem kąt wtrysku jest ok, rozrusznik troszke cieżko kręcil, to go rozebralem przeczyścilem wymieniłem szczotkotrzymacze wraz ze szczotkami i teraz kręci super, ale problem pozostal a błedów nie ma.
    Dzisiaj poszedłem do samochodu, zwiękrzyłem dawke rozruchową ale nic to nie pomoglo, zaóważylem że po odpaleniu silnika, i zgaszeniu i ponownym odpaleniu objaw nie znika nawet poklika krotnym odpalaniu. Objaw ustał po odpaleniu silnik i pracy ok 3 sek. praca sie wyrownała, zgasilem i odpalił tak jak powinien. Podczas tych prob mialem podlaczony komuter i w korekcji dawki na poszczególny cylindry miedzy pierwszym a drugim była spora rożnica w jednym było ok 1,4 na plusie a na drugim na minusie. I tak jak szybko telepanie ustaje tak szybko wyniki wracają do normy czyli ok 0,0.
    Moje pytanie czy pompiarz po sprawdzeniu na urzadzeniu typu pompka i barometr pokazujący ciśnienie otwarcia wtryskiwacza jest wstanie sprawdzić sprawność jego??
    Czy jest możliwe że po nizej danej teperatury wtryskiwacz leje albo ścieka z niego paliwo i dzieją się takie cyrki ?? bo juz nie mam pomysłów :panna:
  • Poziom 39  
    Ciśnienie w cylindrach jest jednakowe, czy są różnice?
  • Poziom 14  
    tego nie sprawdzalem, ale jesli korekcja po ok 3 sek. wraca do normy i potem po zgaszeniu i odpaleniu jest juz jest ok może to być kompresja ??
  • Poziom 39  
    Poczytaj sobie kiedy i po co sterownik robi korektę dawki na wtryskach.
  • Poziom 14  
    tak wiem, wtedy kiedy jest nie rowne sprezanie na poszczegolnych cylindrach, kiedy jeden z wtryskow niedomaga, albo pompa nie rowno podaje. Ale to jest przez pierwsze 3 sek. a pozniej jest ok, to jesli jest mniejsza kompresja to nie bedzie caly czas korekcja wieksza na danym cylindrze??
  • Poziom 1  
    Rufus,

    Czy udało Ci się ustalić co dolega twojemu gofrowi?
  • Poziom 14  
    niestety nie, narazie rozwarzam kupnem koncowek wtrysków Boscha, a raczej caly zestawu naprawczego. Zastanawiam sie jeszcze nad jedną rzeczą, 2 lata temu po kupilem golfa okazało się że ciezko odpalal jak był ciepły silnik, pojechałem do tiuningowca i zwiekszył dawke rozruchową. Oczywiście silniczek zaczął odpalać od strzała, ale czy to nie ma jakiegoś negatywnego wplywu na odpalanie zimnego silnika.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Podpowiem. Nie masz wrażenia, że auto działa dobrze, jak dostanie wszędzie ciśnienie oleju...
  • Poziom 1  
    Witam.Też kiedyś tak miałem.Już myślałem że poduchy na silniku.Kiedyś wymieniając czujnik temperatury cieczy postanowiłem zajrzeć do zaworu EGR i kolektora.Było tam tyle syfu że szok.Najgorzej wyglądała ta cienka rurka co idzie od EGR w dół do kolektora ssącego - tak mi się zdaje że tam.Była zapchana całkowicie na odcinku paru centymetrów wiec EGR otwierając się nic nie podawał tych spalin z powrotem.
    Po wyczyszczeniu wszystkiego odpaliłem auto i tu szok.Nie ma tego jebut które było przy odpalaniu na zimnym.Fakt ma teraz mniej mocy ale i tak wole to.Silnik zdaję się ciszej pracować,i jakby kulturalniej.
    Może komuś się to przyda.
  • Poziom 11  
    i co udało się rozwiązać problem?
  • Poziom 4  
    Mam podobnie. Tyle że trwa to dłużej. Po poruszania przewodami nie wiem czy podciśnienia czy elektrycznym przy zaborze egr, wraca do normy. Po ponownym odpaleniu skacze ze dwa razy i jest dobrze. Potrafi szarpać niespodziewanie w trasie i nie przyspieszać. Jakby się dusił. Dziś pierwsze odpalenie było ok. Wymieniałem dwa sparciałe wężyk od zaworu gaszącego i problem się pojawił. Nie ma go gdy zdejmuje wężyk z egr. Wnioskuję że to może być zawór elektryczny albo wtyczka.

    Dodano po 18 [minuty]:

    Dodam że podczas skakania obrotów próbował zgasnąć i kopcił jak elektrownia w Bełchatowie.
  • Poziom 4  
    Nie wiem czy miał wpływ przepływomierz. Wtyczka była poluzowana le jest teraz ok.