Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brak mocy w silniku Uno 900

laki1973 11 Gru 2010 18:43 4199 17
  • #1 11 Gru 2010 18:43
    laki1973
    Poziom 9  

    Witam. Mam następujący problem z Fiatem Uno z silnikiem seicento 900 z instalacją gazową. Autko po założeniu gazu pracowało bez zarzutów 5lat aż do tej pory.Żona pojechała zatankować Pb i LPG na stację BP i zaczęło się. Auto straciło moc, zaczęło szarpać, przerywać bez względu na paliwo na które zostało przełączone.Zauważyłem przebicie iskry na przewodach WN i na wyjściu z gniazda jednej z cewek WN.Cewkę, przewody WN i świece zostały wymienione na nowe i to nie przyniosło żadnego efektu.Zamieniałem wtyczki między cewkami(jedna cewka założona nowa)i dalej nic.Odgłos pracy silnika można porównać do silnika w którym nie pracuje jeden lub dwa tłoki a co najdziwniejsze iskra jest na wszystkich. Sprawdzałem ciśnienie na tłokach żeby wykluczyć zniszczenie pierścieni. Ciśnienie od 1,5 na pierwszym i czwartym tłoku do 1,7na tłoku drugim i trzecim.Brakuje mi koncepcji o co w tym chodzi że tak nagle silnik stracił połowę mocy. Proszę wszystkich forumowiczów o porady co dalej robić.Można pisać na e mail laki73(malpa)onet.eu. Dziękuję i pozdrawiam

    1 17
  • #2 11 Gru 2010 18:50
    Brauniack
    Poziom 27  

    Witaj

    Na benzynie i gazie masz to samo?

    Pozdrawiam

    0
  • #3 11 Gru 2010 18:58
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #4 11 Gru 2010 19:30
    laki1973
    Poziom 9  

    Tak, na gazie i na benzynie objawy są takie same, a co do odczytanych wartości ciśnienia na tłokach to powiem szczerze że nie zwróciłem na to uwagi w jakiej jednostce, gdyż chciałem tylko stwierdzić ewentualne uszkodzenie pierścieni porównując różnicę w odczytanych wartościach.

    0
  • #5 11 Gru 2010 19:40
    bartekk_92
    Poziom 10  

    Może czas na nowe świece ?

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Może czas przestać pisać bzdury a wnikliwiej czytać? Ostrzeżenie.

    0
  • #6 11 Gru 2010 19:45
    laki1973
    Poziom 9  

    Pisałem że między innymi świece zostały wymienione na nowe, ale i to nie jest wiarygodne dlatego uczyniłem tak dwa razy:|

    0
  • #7 11 Gru 2010 20:14
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 11 Gru 2010 20:38
    laki1973
    Poziom 9  

    Pytając znajomych o różnicę ciśnienia w poszczególnych cylindrach dowiedziałem się że usterkę mechaniczną mogę wykluczyć gdyż różnica jest bardzo niewielka, i wynika z naturalnego zużycia części.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Skłonił bym swoje podejrzenia w stronę urządzenia sterującego(komputera), ale nie wiem czy tego typu objawy można z nim łączyć.

    0
  • #9 11 Gru 2010 20:41
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 12 Gru 2010 12:15
    laki1973
    Poziom 9  

    Tak to prawda że pomiar powinien być przejrzysty, ale nie mam pojęcia jakie wartości powinny wykazywać cylindry- a może ty coś wiesz na ten temat:?:W moim przypadku uznał bym że jest coś nie tak z pierścieniami gdyby jeden cylinder wykazywał wartość np. 0,5 a inny 1,5 (bez względu na jednostkę w jakiej jest mierzona). Być może źle rozumuje ,ale jak już mówiłem wcześniej nie wiem jakie wartości mierzonego ciśnienia powinien mieć każdy cylinder w silniku o poj.900cm.

    0
  • #11 12 Gru 2010 23:52
    bezpieka
    Poziom 12  

    Jak wyglądały świece na 2 i 3 cylindrze - zaolejone??? Jeżeli tak to wskazywałoby to na uszczelkę pod deklem klawiatury.Nie napisałeś czy auto jest na wtrysku czy jeszcze na gaźniku. Jeżeli jest na wtrysku IAW 16 to sprawdź czujnik obrotów jego uszkodzenie może dawać utratę mocy i przerwy w zapłonie. Gorszą opcją jest uszkodzenie sterownika co też potrafi się zdarzyć (ale nie jest zbyt częste). Gdyby problem występował tylko na Pb można by się było przyjrzeć uszczelnieniom wtryskiwacza w korpusie przepustnicy. Jeżeli to gaźnikowiec także czepił bym się modułu zapłonu.

    0
  • #12 13 Gru 2010 10:44
    laki1973
    Poziom 9  

    Witam. Silnik jest na wtrysku jednopunktowym.Co do uszczelki pod pokrywą zaworową to wymieniałem ją na nową dwa tygodnie przed awarią bo pojawiły się z pod niej wycieki oleju. Świece na wymienionych cylindrach są może nie zaolejone co zakopcone, a jeżeli chodzi o czujnik obrotów ,to masz na myśli czujnik położenia wału (zamontowany przy kole wału korbowego) :?:

    0
  • #13 13 Gru 2010 11:58
    bezpieka
    Poziom 12  

    Z tego co czytam to zamieniałeś cewki miejscami i było bez efektu. Wygląda to jak "zalewanie" na 2, 3 cylindrze. Zajrzyj do korpusu przepustnicy i niech ktoś w tym momencie przekręci Ci kluczyk w stacyjne na zapłon . Powinno polecieć trochę paliwa. Jeżeli paliwo będzie się sączyć dalej to poleciało uszczelnienie przy wtryskiwaczu. Można wymienić ale nie zawsze trzyma i wtedy jest do wymiany cały korpus przepustnicy (chyba 1500PLN).
    Druga opcja to sprawdź wężyki gumowe od korpusu przepustnicy do czujnika ciśnienia i odmy. Jeżeli wyglądaj na sparciałe wymień (zrób trójnik albo złączke na tym od odmy). Jeżeli czujnik ma zafałszowane (w górę) odczyt ciśnienia to sterownik dobiera za wysoka dawkę paliwa i też zalewa.
    Trzecia opcja to pada końcówka mocy w sterowniku odpowiedzialna za cewkę nr 2.
    Jest parę zakładów w kraju które to naprawiają (tych, piaseczno) -poszukaj w necie. Najlepiej gdyby udało ci się jednak dotrzeć do jakiegoś mechanika , który posiada interfejs diagnostyczny żeby odczytać ewentualne błędy w sterowniku to
    Najlepsze świece do tego silnika to polskie iskry 65 PRS (i tanie)

    0
  • #14 13 Gru 2010 12:18
    laki1973
    Poziom 9  

    Dzięki za nowe informacje. W chwili obecnej szykuje się do pracy ale jutro sprawdzę wątki opisane przez ciebie i odpiszę. Pozdrawiam

    0
  • #15 15 Gru 2010 12:14
    laki1973
    Poziom 9  

    Witam ponownie. Temat jeszcze nie rozwiązany. Konsultowałem się z mechanikiem ,który poddał mi jeszcze jedną ewentualność do rozważenia.Mianowicie może być to nieszczelność któregoś zaworu 2 lub 3 cylindra, wypalony któryś z tych tłoków, lub co bardziej prawdopodobne to przedmuchana uszczelka pomiędzy 2 i 3 cylindrem. Na razie zmuszony jestem odpuścić sobie naprawę ze względu na panujące u nas mrozy i śniegi po kolana ale jak tylko trochę się poprawi to ruszam do zdjęcia głowicy i wtedy mam nadzieję że, coś się wyjaśni.

    0
  • #16 27 Gru 2010 12:16
    laki1973
    Poziom 9  

    Witam. Trochę odpuściło więc po przerwie świątecznej można ruszyć do auta. Wymieniłem całkowicie głowicę gdyż zawory wyglądały na bardzo nie ciekawe i mocno przepuszczały.Wymieniłem również komputer aby się upewnić że to nie on jest winny. Sytuacja wygląda następująco.Po zmontowaniu wszystkiego do kupy okazało się że nie ma iskry na pierwszym cylindrze. Bez względu na przełożenie cewek , zmianę ich zasilania iskra jest na pozostałych trzech, a na pierwszym nie. sprawdzałem czujnik położenia wału, i po dotknięciu końcówki metalowym kluczem zaczyna zwierać i podaje sygnał na pompkę paliwa a ta z kolei podaje paliwo na wtryskiwacz. Próbowałem zamieniać piny na czujniku 1z 3 i to też nic nie dało. Może ktoś z was miał coś podobnego, czekam na sugestie. Pozdrawiam Łukasz

    0
  • #17 28 Gru 2010 21:56
    smerdendes
    Poziom 10  

    Trochę to dziwne że nie ma iskry tylko na jednym cylindrze ponieważ ten model posiada dwie cewki z których każda zasila dwa cylindry i jeśli cewka się uszkodzi to nie palą dwa cyl.Kiedyś miałem podobny numer w seicento 900 (ten sam silnik) i okazało się że całkiem nowa cewka miała wewnątrz przebicie.

    0
  • #18 29 Gru 2010 09:22
    laki1973
    Poziom 9  

    Witam. Sytuacja z iskrą wyglądała tak , że nowa świeca którą założyłem miała przebicie wewnątrz i od razu tego nie zauważyłem, po wymianie ma iskrę na wszystkich garach.Zaniepokojony jestem trochę wtryskiem.Po dłuższym kręceniu silnikiem świece były suche.Gdy go wymontowałem,i podałem mu zasilanie z akumulatora to sobie "tyknoł", ale nie wiem czy powinien to zrobić po podaniu zasilania tylko raz, czy powinien tak długo tykać jak długo jest podłączony(mówię o zasilaniu zewnętrznym, bo w instalacji może być inaczej).Gdy miałem go na zewnątrz i włączyłem zapłon to pompka podaje paliwo bardzo mocno, co świadczy że raczej jest dobra.Wracając do wtrysku to, nie wiem w jaki sposób sprawdzić czy dochodzi do niego zasilanie z wiązki.:?:

    0