Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Laguna 2.2dci 2002 ustawienie kół rozrządu

11 Gru 2010 23:42 33229 11
  • Poziom 9  
    Witam! Laguna 2.2 dci 2002 rok. uszkodzone zęby na kołach rozrządu (tych pracujących w oleju) przestawił się rozrząd, koło na pompie wtryskowej (na którym jest czujnik GMP) w stosunku do wału korbowego i silnik zgasł. Sama pompa na kole zębatym jest w tym samym miejscu ale koło zębate pompy w stosunku do wału korbowego jest już w innym położeniu.
    Brak znaków i nie mam pojęcia jak te koła ustawić względem siebie,
    (wszystkie koła są już nowe)
    może ktoś już spotkał się z tym zagadnieniem?
    Ps. rozrząd w tym silniku jest częściowo na kołach zębatych pracujących w oleju i częściowo na pasku. Są dwa czujniki: 1.na kole zamachowym i 2. na kole pompy wtryskowej ( ustawienie pompy wtryskowej nie ma znaczenia w stosunku do koła na niej, ale ma znaczenie ustawienie koła zębatego pompy w stosunku do wału korbowego. Czy ktos wie jak to ustawić???????
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tu masz link do ustawienia wałków i wału, jest od 2,5 ale to jest to samo, a w kole pompy wtryskowej powinien być otwór do blokowania.
  • Poziom 9  
    Dzieki za odpowiedzi,

    ALE

    Przemo 9826
    Twój pierwszy link to film, na którym facet startuje do góry na odpalonej podusi,
    drugi natomiast nie dotyczy mojego silnika, bo rozrząd w nim jest częściowo na kolach zębatych i częściowo na pasku. Tak jak to jest pokazane na linku od romansu,
    ALE niestety w dalszym ciągu nie daje to odpowiedzi na moje pytanie, ponieważ w moim 2.2 dCi z Laguny koło pompy jest z nadlewką na czujnik. Nie ma tam, żadnych oznaczeń.

    Jedyne czego sensownego się dowiedziałem w autoryzowanym serwisie Renault, to że w GPZ 1 cylindra, nadlewka na kole pompy ma się pokazywać w otworze na czujnik a otwór w kole nic nie ustala.
    Ustawiłem tak i coś jakby chciał zaskoczyć na początku kręcenia ale na razie dupa. Dwa razy odpowietrzałem go na wtryskach. Może teraz przesadziłem i o jeden ząbek jest za wcześnie??????Albo jest jeszcze zapowietrzony?????

    Jak ktoś to robił to będzie wiedział.

    Pozdrawiam
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Mój link przedstawia pasek, a kol. romansu na początku wrzucił zły obrazek, na co zwróciłem uwagę, następnie wrzucił prawidłowy.

    A który cylinder przyjmujesz jako pierwszy?
  • Poziom 9  
    To już wiem bo zdejmowałem głowicę. Jak ustawi się wałki rozrządu szerszym sfazowaniem do przodu auta to wychodzi, że koniec suwu sprężania i początek suwu pracy jest na cylindrze 4 od rozrządu. Jak to powiedziałem w serwisie to odpowiedział mi facio, że Francuzi liczą od tyłu i tak mam zapamiętać.czyli dla nich jest to pierwszy cylinder ale od koła zamachowego. Robiłem już silniki wszystkich niemieckich samochodów Mercedes, BMW, Ford, Opel, parę Roverów benzynowych i diesli, Fiatów, Iveco a nawet kiedyś Ładę Samarę i ostatnio Jeepa Grand Cherokee 3.1 TD. O 125 126p nawet nie wspomnę. Ale żeby takie jaja.

    Idę ustawić koło zębate wg. rysunku i sugestii Remigiusza. Zobaczymy co z tego wyjdzie jak odpalę to napiszę.

    Dodano po 3 [godziny] 31 [minuty]:

    ODPALIŁEM. STAŁ SIĘ CUD.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Najpierw byłem osobiście w Autoryzowanym serwisie Renault Jaszpol w Łodzi Brukowa, potem telefonowałem do pierwszego autoryzowanego serwisu Renault ADAMOWSCY w Grudziądzu. W obu tych serwisach po naradzie szefa serwisu z majstrem poinformowali mnie, że nadlewka na kole zębatym pompy w GPZ 1 cylindra ma się pokazywać w okienku czujnika Halla. NIE PRAWDA.
    Ustawiłem tak i nic.
    Najbliżej prawdy był Remigiusz, który podał mi dwie możliwości.
    Jak pisałem wie ten, kto już to robił. On to robił w masterze i wiedział o co chodzi. Postawiłem na tę bardziej prawdopodobną i POSZŁO.

    Wszystkim teoretykom i bajkopisarzom dziekuję.

    Pozdrawiam

    Jerzi
  • Poziom 12  
    Witam.
    Właśnie męczę sie ze składaniem rozrządu espasie niestety robie to od poczatku bo dostałem autko w formie rozebranej.
    Z tego co udało mi sie znaleść w necie wałki rozrządu nalezy ustawić frezowaniami tymi szerszymi do przodu samochodu w pionie
    a wał zablokowac bolcem 7mm w pozycji 1 cylinder w szczytowym połozeniu
    ( to znaczy ten od koła zamachowego )
    Natomiast nie jestem pewien czy oba wałki nalezy ustawić tak samo
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Oba wałki równo, blokady na wałki mają wchodzić tak abyś mógł swobodnie wkręcić śruby przez nie.
  • Poziom 1  
    w otworze czujnika długa kreska z koła ma być...jak cięzko pali i kopci to wałem o 180 stopni i po klopocie
  • Poziom 9  
    Chce zrobic sam blokady do walkow rozrzadu w renault 2.2 dci o kodzie silnika G9T.
    Gdzie moge poszukac rysunek techniczny blokad?
  • Poziom 9  
    Dodam dla potomnych bo napewno ktos bedzie szukał ;)

    Ustawiajac rozrzad na kołach zębatych trzeba pamiętać o tym że :
    1: ustawiamy pierwszy cylinder od strony skrzyni biegów w GMP

    2: wykręcamy górną śrubę mocującą obudowe filtra oleju i wkładamy blokadę albo wiertło 6 mm i blokujemy wał (foto )

    3: na kole zębatym pompy wtryskowej są dwie kreski nadlane na koło z jednej strony jest krótsza z drugiej strony jest dłuższa i ta dłuższa musi pokrywać się ze znakiem który znajduje się w obudowie (foto 1) po przeciwnej stronie czujnika hala czyli najprościej tłumacząc jeżeli wyjmiemy czujnik musimy widzieć tą krótszą część (kreska jest tylko do polowy - wtedy ta dluga jest na znaku na dole )
    (TRZEBA PAMIETAC O NAPREZENIU KASATOROW LUZU NA OBU KOŁACH - NA POMPIE WTRYSKOWEJ WKRECAMY SRUBE 6mm Z ŁBEM STOZKOWYM (foto 2) I SIE SAMO NAPREZY, GORZEJ SPRAWA WYGLADA Z DRUGIM KOŁEM )

    4: następnie po złożeniu całej obudowy zakładamy blokady na górne wałki w taki sposób aby blokady leżały luźno na wałku i żeby dało się swobodnie wkręcić śruby w głowice które przechodzą przez te blokady ( zwrócić uwagę na blokady ponieważ niby wyglądają tak samo ale nie pasują zamiennie Czyli każda ma swój wałek) ( foto)

    5: zakładamy pasek na koło rozrządu wałka ssącego oraz zakładamy pasek RAZEM Z KOŁEM na wałek wydechowy zwracając uwagę na to że po złożeniu śruby od regulacji pół musiał znajdować się mniej więcej na środku (nie moga byc w skrajnych polozeniach)

    6: naciągamy pasek napinaczem aż napinacz ustawi się na znaku po czym dokrecamy napinacz i koła rozrzadu, nastepnie zdejmujemy blokady (z wału i z wałków) robimy dwa obroty silnikiem ręką zakladajac klucz na wał i sprawdzamy czy napinacz nadal jest na znaku jeżeli jest to oznaka ze wszystko okej :)

    7: składamy wszystko do kupy i cieszymy się nowym rozrządem nie