Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes Atego 817 99r nie odpala błędy MR 1 9963, P2828

elektryk13a 12 Dec 2010 20:15 13499 14
Texa Poland
  • #1
    elektryk13a
    Level 19  
    Rozrusznik kręci samochód nie odpala. Po włączeniu stacyjki pojawia się code i błąd MR 1 9963. Jak wykasuję komputerem diagnostycznym Magneti Marelli ten błąd przy włączonym zapłonie to nie mam błędów i na desce rozdzielczej też znika MR 1 9963 .
    I wtedy jak zacznę kręcić rozrusznikiem to pojawia mi sie błąd wewnętrzny sterownika P2828 ( na interfejsie diagnostycznym).
    Wcześniej miałem jeszcze inne błędy np. brak kodu trnspondera przez zacisk 50 (lub rząd przekażnika dodatkowego 50 ) dokładnie nie pamiętam.
    Stacyjka , przewody pod silnikiem i cała trasa kabli od wtyczki 16 pinowej sterownika silnika do kabiny sprawdzona.
    Dodam jeszcze że wcześniej kilka miesięcy temu sterownik silnika miał uszkodzony jeden tranzystor IR 2705 od sterowania jednego z wtrysków. Ale po wymiania chodziło i po pewnym czasie samochód czasami nie chciał odplać - ponoć nieraz pomagało wciśnięcie sprzęgła aż wreszcie stanął na dobre . Co wy na to czyżby to imobilajzer ale dokładnie nie znam tego błędu.
  • Texa Poland
  • #2
    AD2458
    Level 14  
    Witam.
    Miałem podobny przypadek też w Atego po przekręceniu zapłonu wyswietlał się code tylko nie pamiętam jaki numer błędu,i był uszkodzony sterownik na silniku a przyczyną był przekażnik na rozruszniku który został wymieniony na nowy wyglądem identyczny ale pobierający większy prąd ten zamiennik był zastosowany od DAFa ,a przekażnik od Atego ma pobierać prąd 300mA,sterowanie przekażnika załanczającego rozrusznik idzie ze sterownika tego na silniku i sterownik nie wytrzymał,sprawdz jeszcze czy to nie podobny przypadek bo w moim przypadku po odłączeniu przewodu sterującego przekażnik na rozruszniku wyswietlacz nie wyświetlał "CODE"
  • #4
    User removed account
    User removed account  
  • Texa Poland
  • #6
    elektryk13a
    Level 19  
    Cewka Bosch 24V 6 033 AD3 215 pobiera prąd około 1,3A oporność ma 14,8 oma.
    Faktycznie po odpięciu przewodu ,który wychodzi z sterownika silnika i załącza tą cewkę nie pojawia się ( code MR 1 9963 ) po włączeniu zapłonu. Ale jak tylko go podepnę i włączę zapłon wyskakuje code MR 1 9963 i zapala się kontrolka EDC.
    Czy może to być wina tej cewki czy jednak uszkodzony moduł sterownika.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    Rolandos
    Level 19  
    Po pierwsze primo podaj numer VIN, Po drugie primo w tym samym czasie w Atego było montowane dwa różne rozruszniki czyli dwa rózne przekaźniki preselekcyjne, każdy o innej rezystancji. Dodam jeszcze że przyczyną takiego błędu może być także włącznik od windy (jesli autko oczywiście jest w takową wyposażone). Wtedy powinno odpalić z przycisku na silniku.
  • #10
    AD2458
    Level 14  
    Kolego
    ja zrobiłem w ten sposób że dałem jeszcze jeden przekażnik taką kostkę jak do świateł z którego dopiero jest załanczany przekażnik ten na rozruszniku i Atego w ten sposób odpala jak to podłączyc to chyba wiesz sterowanie małego przkaznika z tego przewodu co odpiąłes z przekażnika na rozruszniku przewód czarno-żólty
    powodzenia
  • #11
    elektryk13a
    Level 19  
    Już przygotowałem wcześniej taki układ ale gość, który ponoć siedzi w tych autach zabrał sterownik silnika i kluczyk i ma dopasować nowy imobilajzer. Nie był na miejscu ale po rozmowie telefonicznej stwierdził,że tu leży problem. Jaki będzie finał napiszę.
  • #12
    elektryk13a
    Level 19  
    Po wgraniu nowego kodu transpondera autko raz nawet odpaliło i dalej ten sam problem( dalej nie odpala - rozrusznik kręci) . Sprawdzali ponoć po numerach rozrusznika i w atego o tym numerze rozrusznika ma być oporność tej cewki 15 omów i taka jest.Chodź występuje również 27 omów przy innym numerze.
    Wygląda,że wartość oporności się zgadza ale nie wiem czy prąd właściwy 1,3A.
    Czy problem z cewką i zbyt dużym prądem czy ze sterownikiem silnika.
  • #13
    User removed account
    User removed account