Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Atego 817 99r nie odpala błędy MR 1 9963, P2828

12 Gru 2010 20:15 11771 14
  • Poziom 19  
    Rozrusznik kręci samochód nie odpala. Po włączeniu stacyjki pojawia się code i błąd MR 1 9963. Jak wykasuję komputerem diagnostycznym Magneti Marelli ten błąd przy włączonym zapłonie to nie mam błędów i na desce rozdzielczej też znika MR 1 9963 .
    I wtedy jak zacznę kręcić rozrusznikiem to pojawia mi sie błąd wewnętrzny sterownika P2828 ( na interfejsie diagnostycznym).
    Wcześniej miałem jeszcze inne błędy np. brak kodu trnspondera przez zacisk 50 (lub rząd przekażnika dodatkowego 50 ) dokładnie nie pamiętam.
    Stacyjka , przewody pod silnikiem i cała trasa kabli od wtyczki 16 pinowej sterownika silnika do kabiny sprawdzona.
    Dodam jeszcze że wcześniej kilka miesięcy temu sterownik silnika miał uszkodzony jeden tranzystor IR 2705 od sterowania jednego z wtrysków. Ale po wymiania chodziło i po pewnym czasie samochód czasami nie chciał odplać - ponoć nieraz pomagało wciśnięcie sprzęgła aż wreszcie stanął na dobre . Co wy na to czyżby to imobilajzer ale dokładnie nie znam tego błędu.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 14  
    Witam.
    Miałem podobny przypadek też w Atego po przekręceniu zapłonu wyswietlał się code tylko nie pamiętam jaki numer błędu,i był uszkodzony sterownik na silniku a przyczyną był przekażnik na rozruszniku który został wymieniony na nowy wyglądem identyczny ale pobierający większy prąd ten zamiennik był zastosowany od DAFa ,a przekażnik od Atego ma pobierać prąd 300mA,sterowanie przekażnika załanczającego rozrusznik idzie ze sterownika tego na silniku i sterownik nie wytrzymał,sprawdz jeszcze czy to nie podobny przypadek bo w moim przypadku po odłączeniu przewodu sterującego przekażnik na rozruszniku wyswietlacz nie wyświetlał "CODE"
  • Poziom 19  
    Sprawdzę jaki prąd pobiera ta cewka . Chociasz rozrusznik dobrze kręci i nie moge tego zrozumieć.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Texa PolandTexa Poland
  • Poziom 19  
    Proszę mnie oświecić czy ten przekaźnik może mieć wpływ na brak komunikacji CAN czy to dwie różne rzeczy. Ewentualnie gdzie szuka przyczyny.
  • Poziom 19  
    Cewka Bosch 24V 6 033 AD3 215 pobiera prąd około 1,3A oporność ma 14,8 oma.
    Faktycznie po odpięciu przewodu ,który wychodzi z sterownika silnika i załącza tą cewkę nie pojawia się ( code MR 1 9963 ) po włączeniu zapłonu. Ale jak tylko go podepnę i włączę zapłon wyskakuje code MR 1 9963 i zapala się kontrolka EDC.
    Czy może to być wina tej cewki czy jednak uszkodzony moduł sterownika.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 18  
    Po pierwsze primo podaj numer VIN, Po drugie primo w tym samym czasie w Atego było montowane dwa różne rozruszniki czyli dwa rózne przekaźniki preselekcyjne, każdy o innej rezystancji. Dodam jeszcze że przyczyną takiego błędu może być także włącznik od windy (jesli autko oczywiście jest w takową wyposażone). Wtedy powinno odpalić z przycisku na silniku.
  • Poziom 19  
    VIN WDB9702151K489634 . Brak windy . Na rozruszniku Bosch dwie pierwsze cyferki sklepane ( być może to zera ) a pozostałe ??0001231033.
  • Poziom 14  
    Kolego
    ja zrobiłem w ten sposób że dałem jeszcze jeden przekażnik taką kostkę jak do świateł z którego dopiero jest załanczany przekażnik ten na rozruszniku i Atego w ten sposób odpala jak to podłączyc to chyba wiesz sterowanie małego przkaznika z tego przewodu co odpiąłes z przekażnika na rozruszniku przewód czarno-żólty
    powodzenia
  • Poziom 19  
    Już przygotowałem wcześniej taki układ ale gość, który ponoć siedzi w tych autach zabrał sterownik silnika i kluczyk i ma dopasować nowy imobilajzer. Nie był na miejscu ale po rozmowie telefonicznej stwierdził,że tu leży problem. Jaki będzie finał napiszę.
  • Poziom 19  
    Po wgraniu nowego kodu transpondera autko raz nawet odpaliło i dalej ten sam problem( dalej nie odpala - rozrusznik kręci) . Sprawdzali ponoć po numerach rozrusznika i w atego o tym numerze rozrusznika ma być oporność tej cewki 15 omów i taka jest.Chodź występuje również 27 omów przy innym numerze.
    Wygląda,że wartość oporności się zgadza ale nie wiem czy prąd właściwy 1,3A.
    Czy problem z cewką i zbyt dużym prądem czy ze sterownikiem silnika.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 19  
    W skrzynce nie mam nic od ciebie inne wiadomości dochodzą Podałem telefon
  • Poziom 19  
    Uszkodzony okazał się komputer przy silniku. Dziękuję za pomoc.