Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mondeo mk1 2.0 16V 94 r ciężko pali

dziadek 276 13 Gru 2010 13:12 7169 11
  • #1 13 Gru 2010 13:12
    dziadek 276
    Poziom 9  

    Witam wszystkich mam problem z odpaleniem mojego mondeo on ogólnie ciężko palił ale ostatnio już ostatkiem sił zapala oczywiście na benzynie bo na gazie jak jest zimy nie zapali zresztą ja jestem zasady że musi pochodzić sobie na benzynie na początku problem jest po dłuższym postoju np: po nocy może zacznę od początku miałem problem z obrotami i nie mogę dojść co jest zacząłem wypinać mu czujniki i jak jeden z czujników jest odłączony tzn np: przepływomierz, czujnik zasysanego powietrza bądź odłączę podciśnienie z EGR to chodzi normalnie a gdy podłącze go to ma objawy takie że słychać jak zasysa dużo powietrza i zaczyna gasnąć albo nie równo pracować ale to jest do zniesienia gorzej z tym odpalaniem założyłem już mu zawór zwrotny przy zbiorniku bo myślałem że paliwo mu ucieka do zbiornika nie pomogło nie wiem co dalej robić czujnik temperatury jest sprawny sprawdzałem oporność czujnik wału i wałka rozrządu jest ok przepływomierz wygląda na sprawny czujnik zasysanego powietrza też sprawdzałem jest ok teraz moje pytanko czy mogą być przyczyną przewody wysokiego napięcia może ktoś miał taki przypadek proszę o pomoc z góry dziękuje i pozdrawiam.:cry:

    1 11
  • #2 05 Sty 2011 17:52
    rafal.ck
    Poziom 10  

    Witam
    Jakiś czas temu miałem podobne przejścia ze swoim mondkiem. Również benzynka tylko że 1.8 16V + lpb sekwencja. Problem w moim aucie polegał że długo musiałem kręcić go jak był zimny, po zgaszeniu ponownym odpaleniu auta było wszystko OK.
    *pierwszą rzeczą polecam zrobić kalibrację silnika;
    *zalecam zastosować preparat do czyszczenia wtrysków dolewa się go paliwa (ja użyłem takiego" http://allegro.pl/stp-formula-do-silnikow-zasilanych-gazem-lpg-i1378079674.html#gallery ", można go znależć również w hipermarketach);
    *sprawdzić silnik krokowy czy działa-podczas pracy silnika ściągnąć wtyczkę od czujnika ciśnienia wspomagania, obroty na chwilę powinny wzrosnąć, opaść i ustabilizować się;
    *wymienić filtr paliwa i nie jeżdzić na rezerwie;
    *sprawdzić czujnik temperatury omomierzem od CPU (zimny silnik: ok 50 kohm, wraz ze wzrostem temperatury silnika jego rezystancja maleje do ok 6 kohm;
    *jak masz możliwośc porzycz od kogoś czujnik od przepływu powietrza, zamontuj go na kilka dni, zobacz czy będzie różnica

    0
  • #3 06 Sty 2011 18:20
    dziadek 276
    Poziom 9  

    Witam ponownie. Co do kalibracji silnika to chodzi ci o odłączenie akumulatora na dłuższy czas a potem odpalenie autka i na wolnych obrotach tak ok 3min a następnie ustawienie obrotów na ok 2000 i tak ok 2 min, przeprowadzałem to już niejednokrotnie i nie pomagało, preparatów nie używałem jak do tej pory, a co do silniczka krokowego to szczerze nie wiem jak go sprawdzić samym miernikiem sprawdzałem wygląda na sprawny ale opór oporem tylko pytanie czy dobrze działa, fakt obroty są ok, od czasu do czasu coś sobie pofaluje.Co do filtra paliwa to wymieniłem na samym początku a dodatkowo założyłem zawór zwrotny za filtrem bo podejrzewałem pompę, ale i to nie pomogło, czujnik temperatury założyłem nowy, a i ostatnio zauważyłem że jest uszkodzona sonda lambda tzn sama grzałka, też wymieniłem na nową, fakt polepszyło się ale tylko to że ma dużo lepsze przyspieszenie na gazie i na benzynie, ale za to delikatnie się dławi przy przyspieszeniu, a co do odpalania to bez zmian cały czas problem. Zastanawiam się jeszcze nad przepustnicą , ponieważ kiedyś zauważyłem że była odkręcona ta blaszka w gardzielu i ją dokręciłem nie wiem czy tu może tkwi problem, nie wiem czy się ją w jakiś sposób ustawia. Proszę o pomoc. Z góry dziękuje:|

    0
  • #4 26 Lut 2011 02:32
    rafal.ck
    Poziom 10  

    Witam
    Na rozruch i spalanie w fordzie składa wiele się czynników (jest sporo czujników). Opiszę jak zwalczyłem moje problemy mam nadzieję że pomogę:
    (Usterki pojawiły się w ciągu 3 lat eksploatacji -80 tys przebiegu w tym 60 z lpg)

    *po odpaleniu falowały obroty (silnik rozpędzał się do ok 1500/ obr po czym spadały do 900 i tak w kółko)-wyczyściłem silnik krokowy;

    *po odpaleniu i chwili równej pracy gasł -wymieniłem filtr paliwa (był zatkany);

    *kłopot z odpalaniem w lato, po odpaleniu wysokie obroty -wyczyściłem czujniki powietrza: przepływowy MAF (uwaga by nie zepsuć!) i temperatury;

    *kłopot z odpalaniem zimnego silnika na benzynie, ciepły z gazu palił od ręki-wymieniłem świece (miały szczelinę blisko 2mm, powinny mieć 0.9 mm);

    *kłopot z odpaleniem, po odpaleniu szarpana praca silnika jak by bez jednego cylindra niestabilne obroty-zastosowanie preparatu do czyszczenia wtrysków, obecnie zalewam "98" firmy "OR.."-jest OK

    *kłopot z odpalaniem przy wilgotnym powietrzu np po nocy (w mróz pali OK)-to będą chyba przewody wysok. nap mają blisko 60 tys (jak wymienię dam znać czy jest poprawa)

    *podczas jazdy i puszczeniu gazu obroty spadają-chyba krokowiec do czyszczenia (chociaż dziś wymieniłem filtr powietrza silnika-był brudny zobaczę zmianę)

    Po każdej naprawie i odpięciu akumulatora wykonywałem kalibrację silnika. Robi się to jak opisałeś

    0
  • #5 27 Lut 2011 21:39
    dziadek 276
    Poziom 9  

    Witam ponownie teraz ja opiszę co zrobiłem przy swoim aucie i nie pomogło. Zacznę od układu paliwowego: filtr wymieniony, założyłem dodatkowo zawór zwrotny od golfa i bez zmian co do wtrysków nie próbowałem czyścić, ale ostatnio po grzebaniu przy przepustnicy nastąpiła zmiana polegająca na zamulaniu się silnika przy niskich obrotach, zjawisko to jest na tyle straszne że nie da się jechać, dopiero po prze gazowaniu na luzie i trzymaniu na wyższych obr tak koło 4000 auto idzie jak burza i się nie zamula. Świece sprawdzałem są okej, ale fakt jest taki że zmieniałem je w zeszłym roku tak koło wakacji razem z przewodami. Filtr powietrza czysty ale i tak go wymienię. Krokówka jest raczej ok ponieważ obroty są ok jak już odpali, natomiast zauważyłem jeszcze jedną rzecz, jak jest zimny i ciężko pali to załączają się wentylatory chłodnicy, wymieniłem czujnik temp. górny nie pomogło , odłączyłem czujnik ciśnienia klimy i też nie pomogło, więc przegwizdałem przewody do kompa jest wszystko ok. nie wiem co dalej mogę sprawdzić jak tylko zrobi się cieplej to mam w planach podmienić kompa może on jest uszkodzony, fakt rozkręcałem już go i nic nie widziałem niepokojącego oczywiście wizualnie. Jak tylko podmienię opiszę efekt :D Dziękuje za podpowiedzi i pozdrawiam

    0
  • #6 03 Mar 2011 01:21
    rafal.ck
    Poziom 10  

    Witam
    *wiatrak na chłodnicy załącza się gdy:
    -rezystancja czujnika CPU jest mała (nagrzany silnik)-kilka Kohm (ten górny na termostacie);
    -jest przerwany obwód CPU<->a górny czujnik temperatury;
    Z wartości temperatury tego czujnika dobierana jest ilość paliwa oraz praca krokowca. Ta usterka też może mieć wpływ na ciężkie odpalanie.

    U mnie podczas wilgoci nie dało jeździć się- nie trzymał obrotów, gasł, był muł i czasem hamulca nożnego nie miał. Jedną nogą musiałem trzymać go na obrotach (ok 3000) drugą sprzęgło i ręcznym hamować :cry: Zobacz:
    *czy pali równo na wszystkie cylindry ? nie masz wrażenia że na wolnych obrotach silnik utyka? głośno pracuje jak czołg?
    *czy nie masz popękanej izolacji na przewodach szczególnie przy wtryskach (pod plastykiem przepustnicy powietrza? te modle mają tak.

    Pod plastykiem przepustnicy powietrza masz złącze(gniazdko+wtyczka) przez które przechodzi:
    *zasilanie wtrysków;
    *zasilanie silnika krokowego (bocznikowego);
    *sygnał z górnego czujnika termostatu;

    U mnie od wtyczki w/w łącza izolacja była spalona/popękana, przewody zwierały się ze sobą. Tam sprawdź. Można kupić tą wiązkę, wygląda ona tak:
    http://allegro.pl/wiazka-instalacja-silnika-ford-mondeo-mk1-2-0-16v-i1443821703.html#gallery
    To jest cała wiązka od czujników, wtrysków aż po CPU, Tobie może być potrzebna poła wiązki. Ja moją wiązkę naprawiłem -wyciąłem wszystkie uszkodzone przewody za wtyczką i zastąpiłem je nowymi (zajęcie na cały dzień).
    Po naprawie instalacji w/w problemy zanikły.

    1
  • #7 04 Mar 2011 11:42
    dziadek 276
    Poziom 9  

    Witam. Już odpowiadam na podpowiedź rafala.ck
    Na początku chcę powiedzieć że czujnik ten górny jest nowy, następną rzeczą jest przerwany przewód: sprawdzałem przewody wszystkie i je naprawiałem jak wymieniałem uszczelkę pod głowicą , bo wyciągałem całe serce i wiązkę całą miałem na stole i od razu naprawiłem ją bo była tak jak kolega pisał uszkodzona izolacja i to w kilku miejscach, a mało tego sprawdziłem przejścia między komputerem a poszczególnymi czujnikami i wszystko jest ok. Dzisiaj udało mi się zdobyć komputer od mondka tylko 1.8 ale jest inny zastanawiam się czy instalacja gazowa może mieć wpływ na ciężkie odpalanie po dłuższym postoju, no i cały czas zastanawia mnie ten wentylator on załącza się tylko rano na krótki czas a później jest ok działa wszystko normalnie, jak chwilkę pochodzi pali na dotyk, obroty ma ok, pracuje na wszystkie gary, nie mam pojęcia co mu jest. Poszukam jeszcze komputer na podmianę zobaczymy czy się coś zmieni. Dziękuje za podpowiedzi i pozdrawiam

    0
  • #8 08 Mar 2011 09:34
    dziadek 276
    Poziom 9  

    Witam ponownie.Na wstępie chciałem poinformować że znalazłem przyczynę ciężkiego odpalania, był uszkodzony parownik ponieważ po zgaszeniu gaz prawdopodobnie po malutku sobie jeszcze leciał i gromadził się przed przepustnicą, dlatego kiedy była próba odpalenia silnik zaciągał na tłoki gaz z paliwem zero powietrza i nie dochodziło do zapłonu dopiero po długim kręceniu jak doszło powietrza troche załapywał. Natomiast co do reszty objawów na benzynie nic się nie zmieniło czyli: po odpaleniu jest ok potem za ok 2 min jazdy traci całkowicie moc ma niższe obroty nie równo pracuje natomiast zaczyna lepiej i równiej pracować po uzyskaniu ok 5000obr i po przejechaniu ok 10 km usterka ustaje są wolne obroty ma moc do momentu zgaszenia auta nawet na chwilke. Jak auto jest rozgrzane usterka jest od samego startu falujące obroty, brak mocy, a końcówka jest taka sama czyli po ok 10 km usterka ustaje. Mam wrażenie że poprostu przełącza się w jakiś tryb awaryjny może się mylę. Proszę o podpowiedź. Pozdrawiam

    0
  • #9 27 Mar 2011 22:04
    doktor90210
    Poziom 2  

    witam wszystkich, potrzebuje pomocy przy ustawieniu wałków rozrządu w mk1 2.0 16v to jakaś masakra :( mają być jakieś znaki na kołach lecz są jedynie jakieś punktowane miejsca dla utrudnienia po 2 na kole, słyszałem że mają się z chodzić do siebie w ten sposób >< nie pasuje mi to zbytnio proszę o pomoc lub namiar na kogoś z kim mógłbym o tym popisać . Dzięki- mój namiar to e-mail doktor90210jt4(malpa)interia.pl lub GG 5104852

    0
  • #10 29 Mar 2011 11:24
    dziadek 276
    Poziom 9  

    Witam
    Doktor 90210 co do twojego rozrządu to mogę ci tylko tak prowizorycznie podpowiedzieć, po prostu tyle co zapamiętałem z ustawiania w swoim mondku.
    Z tego co pamiętam ja blokowałem wałki z tyłu silnika dwoma płaskownikami oczywiście zespawanymi razem równo,są na pewno blokady do wałków ja sobie dorobiłem sam, przy czym wałki musiały być ułożone w jakiś sposób na pierwszym cylindrze, a na wale korbowym był jakiś znak tzn na kole i obudowie, z tego co kojarzę wyczytałem to w auto dacie ale nie jestem pewny muszę poszukać tego jak znajdę to postaram się pomóc i wyślę ci.

    0
  • #11 30 Mar 2011 19:53
    adas21
    Poziom 1  

    Re:mondeo 1,8 16v. 94 nie chodzi czwarty wtrysk?
    Witam mam pytanie odnoscie wtrysku poniewaz nie mam zasilania(nie ma pradu) na czwartym wtrysku i nie wiem dlaczego ,kable sprawdzone pozostale wtyski maja zasilanie czy to jest jakis blad komputera ?

    0
  • #12 14 Kwi 2011 11:40
    dziadek 276
    Poziom 9  

    Adas21 na początku mam pytanie do ciebie czy sprawdzałeś przejście z komputera do wtrysków, bo w tych modelach(wiem to po swoim przypadku) strasznie psują się izolacje przewodów i czasami dochodzi do małego zwarcia bądź utlenienia się przewodów, nie wystarczy sprawdzić przewodu przy samej kostce, trzeba troszeczkę głębiej poszukać, a co do pinów na których są wtryski znajdziesz np w autodacie. Pozdrawiam i powodzenia :|[/i]

    Dodano po 50 [minuty]:

    Witam ponownie tym razem chciałem powrócić do swojego problemu a mianowicie zaślepiłem zawór EGR i nastąpiła mała poprawa ale nie jest jeszcze tak jak powinno być, teraz auto zachowuje się w ten sposób że, po uruchomieniu samochód chodzi idealnie ma moc i obroty, jak złapie trochę temperatury zaczyna głupieć zamula się ma niskie obroty brak mocy, do momentu kiedy złapie tak ok 70 stopni wszystko wraca do normy, co to może być, proszę o podpowiedź pozdrawiam:?:

    0