Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW T5 08r. kod błędu 0568/VW Sharan00r kod błedu 17965/17675

biba24 13 Dec 2010 17:23 15768 36
  • #1
    biba24
    Level 18  
    Witam
    Dwa auta i dwa problemy. Pierwszy to VW T5 2,5 TDI PD 2008rok.Zapala się kontrolka świecy żarowej oraz check, auto przechodzi w tryb awaryjny. Błąd po diagnozie vagiem 00568 Uszkodzony czujnik położenia w silniku sterujący. Nie mogę nic znaleźć na temat tego czujnika. Co to za czujnik?
    Drugi chory to tez VW tyle ze Sharan 1,9 TDI PD 2000rok. Podczas jazdy zapala się kontrolka ESP przechodzi w tryb awaryjny. Błędy po diagnozie;
    17965 P1557- ciśnienie doładowania graniczna wartość regulacji przekroczone w gore,
    17675 P1267- zawór/dysze wtryskiwacza graniczna wartość regulacji góra.
    Pozostałe sterowniki czyste. Podczas dzisiejszej jazdy zrobił mi dwa razy na dystansie 12km. Zrobiłem mu mały Dakar na 4 biegach do czerwonego pola i chodzi normalnie.
    Dodam ze diagnozy dokonałem vag comem oraz skanerem dominatorem.
    Czujnik przyspieszenia bocznego mam na 100% sprawny.
    Dodam tez ze opcja szukaj nie jest mi obca.
    Ethernet jednoparowy (SPE) - rozwiązania w przemyśle. Szkolenie 29.09.2021r. g. 11.00 Zarejestruj się za darmo
  • #2
    mateusz2920
    Level 20  
    Tutaj pomoże Ci program Autodata najlepiej najnowsza wersja. Ja mam starszą i mam tylko do 2007 roku.
  • #3
    biba24
    Level 18  
    Odnośnie T5
    Może ktoś z szanownego forum posiada autodate i może mi sprawdzić, co to za czujnik.??
    Dzwoniłem do serwisu vw bez podpięcia nic nie zrobią. A najlepiej jak bym się wybrał do Poznania, bo tam go skręcili do kupy.
    Odnośnie Sharana
    Te błędy to dwie różna sprawy. Jak jadę spokojnie i nie przekraczam 2500 obrotów pomimo zapalenia się kontrolki ESP auto nie idzie w tryb awaryjny. Dzisiaj sprawdzę układ starowania turbo.
  • #4
    fructon
    Level 33  
    czujnik jest integralną czescią silnika wspomagania kierownicy
  • #6
    biba24
    Level 18  
    Dzieki wielkie za odpowiedzi
    Kolega T5 naprowadził na trop. Przetarcie wiązki elektrycznej w okolicy lewej lampy, dokładnie pod auku. Obwód czujnika ciśnienia doładowania.
    W sharanie kłania się wymiana turbawki( opiłki aluminium w wężu powietrza) oraz wężyków podciśnienia, maja już dość. Czy możliwe jest żeby turbawka padła po 200tys km.???
  • #7
    biba24
    Level 18  
    Wymieniłem turbo i podpadnięte wężyki podciśnienia. Auto chodzi z tym ze nadal zapala się sygnalizacja ESP oraz błąd w silniku o przekroczonej regulacji na pompowtrysku nr 3 (17675). Silnik pracuje bez zmian nie szarpie chodzi równo. Jedyne, co nie działa to kontrola trakcji. Usterka ta występuje nieregularnie.
  • #9
    biba24
    Level 18  
    Vag com 311.
    Pomiar na zimnym silniku.
    Grupa 023
    16,0-20,0
    45,0-35,0
    61,0-65,0
    45,0-50,0
    Pomiar na ciepłym silniku po przejechaniu 3 km i zapaleniu się ESP.
    20,0-19,0
    35,0-40,0
    127,0- nic się nie zmienia.
    33,0-39,0
    Dodam ze pomiary wykonałem na biegu jałowym. Niestety nie mam laptopa a skaner dominator tego nie potrafi.
    Grupa 013
    Pomiar na zimnym siniku.
    -0,42
    -0,19
    -0,16
    0,66
    Pomiar na ciepłym silniku po przejechaniu 3 km i zapaleniu się ESP.
    -0,85
    -0,35
    -0,71
    -0,28
  • #10
    Pati
    Level 27  
    ESP zapala bo sterownik chwyta błąd o braku informacji o obciązeniu silnika. A ta powstaje na wskutek nierównej pracy któregoś z PD. Są dwa główne źródła tego błędu, albo instalacja elektryczna pod przykrywką lub przy kostce łączącej do silnika. Lub po prostu PD do wymiany ;)
  • #12
    biba24
    Level 18  
    Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. Spróbuje jeszcze podmienić listwę, jak to nie pomorze w styczniu wymienię pompkę. Wesołych rodzinnych Świat.
  • #13
    biba24
    Level 18  
    Witam
    Chciałbym dowiedzieć się, co trzeba zrobić podczas wymiany takiego PD na oczywiście taki sam używany. Wiadomo uszczelki wymieniam bez gadania, ale chodzi mi oto czy cos się reguluje. Widziałem ze na dzwigniach jest śruba regulacji jakby luzu. Chce po prostu to wiedzieć zanim auto trafi do mechanika, aby nikt nie wciskał mi kitu. Szukałem w Internecie ale nic konkretnego nie znalazłem.
  • #14
    Pati
    Level 27  
    Trzeba zamienić na taki sam, lub wszystkie na inne zamienniki. A co do regulacji to z tego co wiem coś tam sie dokręca do oporu i potem o 3/4 obrotu luzuje. Ale ja nie mechanik a tak rykoszetem gdzieś słyszałem.
  • #15
    biba24
    Level 18  
    Właśnie szukam cos na ten temat. Będę miał identyczny nawet wyjęty z takiego samego auta. Gdzieś na forum znalazłem jedyne info ze jeden lub cztery jednak zero info o regulacji.
  • #16
    Pati
    Level 27  
    biba24 wrote:
    ........ nawet wyjęty z takiego samego auta. Gdzieś
    hehe to co że takie samo auto, nieraz te same roczniki i te sam silniki a pompki inne. Lepiej nie mieszać i dać identyczną.
  • #17
    biba24
    Level 18  
    Nie dopowiedziałem. Auto identyczne i pompki tez ten sam nr z końcówka AC
  • #18
    biba24
    Level 18  
    Ciąg dalszy zmagań z pompkami. Pozamieniałem ja miejscami, wymieniłem nowe uszczelki i dalej to samo. Najciekawsze jest to ze uszkodzona poszła na 1 cylinder a teraz pojawia się przekroczenie górnej regulacji na 4 cylindrze. A tam jest pompka z 2 cylindra. Czy po zmianie pompek trzeba cos programować, ustawiać dawkę, zmieniać jakieś parametry w sterowniku???? Regulacje krzywek, ustawienie pompek mam już opanowane.
    Kolejne pytanie co trzeba zrobić jak się zastosuje Np. 2 inne pompki??
  • #19
    M-C-S
    Level 13  
    Tylko regeneracja PD i to wszystkie cztery sztuki + regulacja kąta przy wkładaniu i regulacja krzywek. pojedyńcze sztuki to sztukateria jak sie już przekonałeś.
  • #20
    polonez15
    Level 33  
    Pompowtryski muszą mieć takie same literki na końcu, nie pytaj czemu. Podejrzewam, że masz problem też we wtyczkach idących do pompek, trzeba było zajrzeć, podoginać blaszki.... Przerabiałem to w swoim AVB...
  • #21
    biba24
    Level 18  
    Wiązkę mam nowa dosłownie prosto z fabryki, połączenia z ecu tez książkowe. Wina leży w pompkach. Odnośnie literek rozumiem ze mam wymienić na takie jak mam lub zamiennik ale czy mogę wsadzić np. 2 sztuki 038130073AC( takie mam) i 2 sztuki 038130073AK(zamiennik), zamiennikiem tez jest AD.
  • #22
    polonez15
    Level 33  
    Ja jestem zdania, że jak ma to działać to wszystkie mają mieć jednakową końcówkę, choć nie wiem, co na to VW... Ale z doświadczenia wiem, że będą problemy.
  • #24
    biba24
    Level 18  
    Właśnie o to mi chodziło. W sobotę jadę do rozbieraczy aut może wyciągnę cos z jakiegoś Angola. Efekty opisze.
  • #25
    biba24
    Level 18  
    No i kiszka. Wymieniłem pompki i dalej pojawiają się błędy przekroczenia granicy regulacji. Podmieniłem pompki z Galxy kolesia i moje u niego działają bez problemu. Czy idzie wyłączyć tak kontrolkę?? Zmienić kodowanie, przeprogramować, ewentualnie przeciąć jakiś kabelek, normalnie trafia mnie. Auto chodzi normalnie, nie dymi nie szarpie.
  • #27
    biba24
    Level 18  
    Wiązkę mam nowa, prosto z fabryki. Podmieniłem ja tez razem z pompkami i tam działa. Wtyczka tez zdrowa. Ciągłość pomiędzy kompem tez sprawdzona.Już ma tego dość. Chce jakoś uciszyć ta kontrolkę.
  • #29
    trans-serwis
    Level 39  
    Chyba mu chodzi o kontrolkę ESP w tym sharanie.
  • #30
    biba24
    Level 18  
    Tak. Chodzi mi o kontrolkę ESP