Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gaz czy diesel

gumiś_rzesz 06 Paź 2004 21:06 6097 19
  • #1 06 Paź 2004 21:06
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    Witam panowie co jest lepiej mieć w aucie gaz czy silnik diesla nie chodzi mi tylko o jazde sportową ale również ekonomie tych silników a dokładnie chodzi mi o Golfa III 1.9 TDI i golfa III 1.8 B przosze rozwinąc temat na inne samochody

  • #2 06 Paź 2004 23:39
    wowka
    Poziom 28  

    Zalezy jak patrzec bo dizlem mozesz jezdzic na opale, gaz trzeba zamontowac a to juz wydatek, pozatym trzeba przeglady na niego robic - nastepny wydatek, jak cos nie bedzie ok to trzeba regulowac, pozatym co ty liczyc nie umiesz ?? przelicz sobie ile ci spala te samochody, ile musisz wydac na gaz i zobacz kiedy sie zwroci. Wydaje mi sie ze diesel bylby lepszy z tym ze samochody z tymi silnikami sa przewaznie drozsze od benzyniakow. no i beznyna bedzie bardziej dynamiczna

  • #3 06 Paź 2004 23:57
    PL_NukeR
    Poziom 16  

    Tzn. jak sportowa jazde?? disle maja to do siebie ze od 0-100km/h sa troche mulowate ale od 80-130 robia wiekszosc "bezynowek" dzieki wysokiemu mometowi obrotowemu. 2 sprawa silniki diesla sa jednak chyba troche wytrzymalsze i wolniej sie zuzywaja . no i po 3 1.8 bezyna pali ok 10l na 100 do tego odpowiednia instalacja bedzie kosztowac ok 4000zl bo chyba do auta z wtryskiem nie wsadzisz instaklacji z poloneza wiec odpowiec sama sie narzuca:))

  • #4 07 Paź 2004 00:03
    kolton
    Poziom 16  

    A ja powiem jeszce tak jak cos ci sie zepsuje w samochodzie na gaz to moze byc ciezko z naprawa, a jak masz ropniaka to przedewszystkim jak cos porobisz przy silniku to wiesz ze jak cos zepsyjesz to najwyrzej ci nie odpali a nie jak przy gaze ze zniszczysz silnik albo cos jeszce innego

  • #5 07 Paź 2004 00:09
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 07 Paź 2004 00:22
    tomasy
    Poziom 14  

    Witam
    nie za bardzo znam się na ekonomii eksploatacji samochodów z różnymi silnikami ale skądinąd słyszałem że gaz będzie drożał i już w niedalekiej przyszłości napewno będzie się bardziej opłacał diesel nie mówiąc już o tym że diesel jest może droższy ale napewno dłużej się trzyma o czym Koledzy pisali we wcześniejszych postach.
    Pozdrawiam.
    PS Jeśli chodzi o przykład innego samochodu to mogę podać że fiesta 1.3 z wtryskiem jednopunktowym spala około 4.5 - 5.5 L benzyny na 100 przy dosyć mułowatym tempie (jak narazie orientacyjnie ale na oko jest mniej niż w instrukcji obsługi) ale jak się depnie to czuć dynamikę.

  • #7 07 Paź 2004 10:45
    Trochim
    Poziom 12  

    A tak z innej strony, rope (nie opał bo to niszczy silniki) można czasami kupić taniej i przy spalaniu 5,5 l/100 km wyjdzie taniej niż gaz.

  • #8 07 Paź 2004 21:39
    stonkers
    Poziom 15  

    Zdecydowanie diesel. Gaz opalcalo sie zalozyc kilka alt temu bo byl tani.
    Pozatym silnik diesla sa wytzymalsze. takie auto gazu to palilo by z 12 litrow a na dieslu to okolo 4-5.

  • #9 07 Paź 2004 22:43
    bono222
    Poziom 11  

    polecam 1.9 TDI i nalezałoby go zchipować....przyrost mocy spory, po dobrej kości nie powienie kopcić z rury a za ok.1500zł masz juz 20 KM wiecej i nie złego kopa.....z drugie strony jak coś padnie w dieslu to drogo kosztuja naprawy..

  • #10 07 Paź 2004 23:29
    =>_AdArG_<=
    Poziom 10  

    DIESEL
    -wyzsze OC
    -wyzszy koszt zakupu

    GAZ
    -zabrene miejsce kola zapasowego, kolo lezy w bagazniku i zmniejsza jego pojemnosc :(
    -regulacje u "gazownika"
    -czestrze wymiany filtra gazu
    -wedluk producenta co 10tys km wymiana swiec
    -czestrza wymiana przewodow wysokiego napiecia
    -dodatkowe wymiany filtra gazu ok co 30tys km
    -wymiana memgrany w parowniku wg producenta co 60tys km ja zrobilem juz 80 bez wymiany :lol:
    -gaz drozeje i ma sie wyrownac z cenami w UE czyli 2,50!?!?

    Mam OPLA ASTRE 1,4i +gaz zrobilem nim ponad 80tys na gazie
    i stwierdzam ze gdybym mial wybierac to wziolbym DIESLA

    Jesli chodzi o opalowke to zalezy wszo od pompy?
    sa 2 typy jeden nie znosi opalowki i szybko sie sypnie.
    Chociaz niektore rafinerie [wiem ze zrodla] maja ta sama linie produkcyjna dla ON i OO :wink: ale OO jest mniej tlusty ale napewno dobry OO jest wiele czysciejszy od ON bele jakiego


    ALE JEST TO TEMAT RZEKA!!!!!!!!!!!

    1,9TDi VW ma niezle osiagi i powinien styknac

  • #11 08 Paź 2004 09:34
    van_zant
    Poziom 2  

    gordi napisał:
    A po 4 silnik 1,9 TDI spala niecałe 5 litrów na 100 km wiem bo taki samochod mialem i można powiedziec że w wersji sportowej (tzn. alufelgi, obniżony, utwardzony, stabilizator na amortyzatorach przednich, biale zegary, końcówka wydechu itp.) Wiec to wszystko mówi samo za siebie.


    No to fajne masz te autko "SPOTROWE" - ja pitole - masz podpicowaną skrzynke i nic poza tym. Biale zegary, obnizenie, tłumik itd. ... no pieknie (a ile to daje wiecej momentu obrotowego i mocy?) :D :D :D .
    Smiesza mnie takie tuningi - pomysl lepiej o wymianic chipa sterujacego (tylko nie oszczedzaj i nie zakladaj power boxa, bo to co tam wsadziles to pryszcz i zadnych wymiernych efektow) i wtedy dopiero mow o sportowym charakterze samochodu. Acha - przed wymianą chipa zbadaj samochod na hamowni w warsztacie specjalistycznym.
    Co do kwestii diesel czy gaz - zdecydowanie Diesel. Nie lubie jezdzic z bombą pod autem chocby nie wiem w jakim byla wytrzymalym zbiorniku i jak dobrze zabezpieczona.
    Pozdrawiam i

  • #12 08 Paź 2004 09:43
    zodiak318
    Poziom 34  

    [quote="van_zant Nie lubie jezdzic z bombą pod autem chocby nie wiem w jakim byla wytrzymalym zbiorniku i jak dobrze zabezpieczona.
    Pozdrawiam i[/quote]

    A czym ta "bomba" (gaz) różni się od koktajlu Mołotowa (benzyna) ?


    P.S
    Osobiście jeszcze nie widziałem żeby komuś zapalił się LPG w samochodzie a benzyna pod maską to i owszem. Dwóm znajomym o mało się nie zapliła (pękł wężyk ciśnieniowy paliwa przy wtrysku i paliwo sobie "sikało" pod maską).

    Pozdrawiam.

  • #13 08 Paź 2004 09:59
    gumiś_rzesz
    Poziom 25  

    Witam
    dziękuje za odpowiedzi i chyba poczekam jeszcze z miesiąc i kupie diesla




    P.S. wiem że powiecie użyj szukam ale prosze tylko o oriętacyjne ceny chipów i zasade działania

  • #15 08 Paź 2004 10:18
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #16 16 Paź 2004 12:27
    tygrys_michal
    Poziom 18  

    kiedys mialem podobny problem - gaz czy diesel
    dokladnie to obliczalem i powiem jedno - TYLKO DIESEL
    ogolnie zawsze wychodzi taniej ( a pare lat temu jak gaz byl tanszy to
    ropa tez byla tansza :wink: )

  • #17 16 Paź 2004 12:28
    tygrys_michal
    Poziom 18  

    kiedys mialem podobny problem - gaz czy diesel
    dokladnie to obliczalem i powiem jedno - TYLKO DIESEL
    ogolnie zawsze wychodzi taniej ( a pare lat temu jak gaz byl tanszy to
    ropa tez byla tansza :wink: )

  • #18 16 Paź 2004 21:36
    j_a_c
    Poziom 16  

    jeli masz wybierac miedzy 1.8b i 1.9tdi w golfie to jesli nie chodzi o ruznice w cenie ,to decyzja jest prosta diezel bedzie mniej kisztował w eksploataci nie wymaga tak czestych regulaci dodatkowych przgladaów i innych zeczy kture sa zwiazane z gazem i jego problemami
    a ten dieselae jest o wiele dynamiczniejszy niz ta wg mnie słabo wydajna bezyna miałem okazje uzywac i tego i tego silnika 1.8 b wcale tak szybko sie nie porusza ale spozywa sporo

  • #19 17 Paź 2004 17:55
    cikol
    Poziom 27  

    Słyszłem stąd i owąd że gaz pujdzie w góre 8) . Poza tym diesel ma jeszcze jedną zalete - w razie W. zawsze można lac 'redbula' :twisted: