Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Volvo S40 rozrywa filtr oleju po odpaleniu silnika

sharic11 13 Dec 2010 17:56 4983 9
  • #1
    sharic11
    Level 13  
    Witam, po odpaleniu zimnego silnika dochodzi do rozerwania filtra oleju i wycieku oleju. Zdarzyło się to już trzeci raz z kolei. Proszę o pomoc w znalezieniu przyczyny tej awarii.
  • #2
    cybkryst
    Level 20  
    Pewnie Ci sie zawór na pompie olejowej zacina.
  • #3
    sharic11
    Level 13  
    Gdzie ten zawór się znajduje, jak go zlokalizować? Czy dam rade go wymienić w warunkach garażowych ?
  • #4
    pipałosia
    Level 27  
    Trzeci raz. Może coś więcej po, jakim czasie od zmiany filtra. Kiedy to się zaczęło, jaki czas mijał do kolejnego rozerwania. Stało się to po wymianie oleju czy przed. Co to za silnik benzyna ,diesel coś więcej napisz. Zapchany kanał czy jak że rozrywa może zdjęcie tych rozerwanych.
  • #5
    sharic11
    Level 13  
    Silnik 1,9 diesel. Olej został zmieniony za pierwszym razem latem. Latem jeździł bez problemów. Problemy zaczęły się zimą. Po odpaleniu zimnego silnika, po kilku minutach rozrywa filtr i wycieka olej. Kolejny raz stało się to po przejechaniu ok 200 km, ale zawsze gdy auto stało dłuższy czas nie odpalane.
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    sharic11
    Level 13  
    olej 10w40 shell, Mobil,Mobil. Filtry Filtron i Bosch.
  • #8
    arbgre
    Level 14  
    Pozostaje mechaniczny pomiar ciśnienia oleju wkręć manometr zamiast czujnika ciśnienia oleju jeśli ciśnienie oleju na zimnym silniku znacznie przekracza 5-6 atm. to zacięty zawór w pompie oleju , taki tłoczek ze sprężynką .
  • #9
    cybkryst
    Level 20  
    wasz_elektryk wrote:
    A jakiej firmy filtr oleju i olej? Poziom oleju właściwy? Może olej zamarza i stąd takie niespodzianki a jeśli to nie to, to pozostaje rozbierać dół silnika i patrzeć co tam się dzieje.


    A po co rozbierać dół silnika. Jak by coś było tam nie tak to by nie miał ciśnienia. Zawór jest tak zrobiony żeby nie dać większego ciśnienia w układ niż było fabrycznie zadane. Nawet jak będzie zapchany kanał zaraz za zaworem to i tak jego zadaniem jest nadmiar ciśnienia upuścić. Jest to zawór przelewowy. Czy można go zlokalizować w warunkach garażowych?? Na pewno jest przy pompie olejowej, zazwyczaj pod śrubą fi 10 do 14 mm. Nie pamiętam dokładnie w którym miejscu jest ten zawór, tzn z której strony silnika ale na pewno jest w pobliżu koła pasowego z przodu silnika.
  • #10
    sharic11
    Level 13  
    Dziękuję, będę z tym walczył. Jutro dam znać jakie są efekty.