Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Poszukuje porady co do odpalenia Clio 1.5 dci 2002r

picia_r 13 Gru 2010 19:47 16636 19
  • #1 13 Gru 2010 19:47
    picia_r
    Poziom 8  

    witam proszę o poradę. mam problem z clio 1.5 dci kreci prawie łapie ale nie wchodzi na obroty minimalne i gaśnie, diagnoza komputerowa nie wykazuje żadnych błędów. nadmiar z wtrysków za bardzo się nie rożni, rozrząd w porządku pompa i wałek na znakach klin na kole od wałka rozrządu w porządku, ciśnienie rail tez w granicach normy, czujniki położenia wału i rozrządu dobre. dalej nie wiem co szukać i gdzie zaglądać proszę o poradę bądź na kierunkowanie w dobrą stronę

    1 19
  • #2 13 Gru 2010 19:56
    cybkryst
    Poziom 19  

    A jak tam ciśnienie sprężania?? Warto by zobaczyć w jakim stanie jest EGR.

    1
  • #3 13 Gru 2010 20:14
    picia_r
    Poziom 8  

    ciśnienie ma dobre do egr nie zaglądałem ogólnie to przyjechał na własnych siłach z odgłosem walenia zaworami w tłok ale chodził po ustawieniu rozrządu tak jak ma być się zaczęły cuda ale i przed tym ustawieniem najpierw odpalał gasł tak z 3 razy ale potem wchodził na obroty czasami nie reagował pedał gazu ale jak załapie wolne obroty to wszystko ok po przestawieniu tez juz kilka razy był odpalony

    0
  • #4 13 Gru 2010 20:17
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jak rozrząd ustawiony? Jak ustawione koło na pompie?

    0
  • #5 13 Gru 2010 20:24
    picia_r
    Poziom 8  

    rozrzad koła wałka rozrządu na bolcu zabezpieczającym wał korbowy na znaku w obudowie skrzyni pompa tak jak na pasku 2 białe znaki( mniej wjecej wychodzi znak na śróbie 8mm z tyłu koła)

    1
  • #6 13 Gru 2010 20:30
    arbgre
    Poziom 14  

    Koło na wale korbowym bez klina ustawiane na blokadę ?
    Poszukuje porady co do odpalenia Clio 1.5 dci 2002r

    8
  • #7 13 Gru 2010 20:30
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    picia_r napisał:
    ciśnienie ma dobre


    Co to znaczy "dobre"?

    3
  • #8 13 Gru 2010 20:34
    picia_r
    Poziom 8  

    Tak koło bez klina na blokadę. dobre to ze w normie sprężanie jest bo odpala czasami jak mu się zachce zawory na pewno nie pogięte

    1
  • #9 13 Gru 2010 20:36
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Cyferki kolego, cyferki. Jakie ciś. na listwie podczas kręcenia? Jakie ciś sprężania?

    0
  • #10 13 Gru 2010 20:45
    picia_r
    Poziom 8  

    ciśnienie rail około 390-440bar wiadomo skacze, sprężanie jeszcze nie mierzone ale jest na pewno w normach

    0
  • #11 13 Gru 2010 20:46
    arbgre
    Poziom 14  

    Poza tym płytkowa ( szklankowa ) regulacja zaworów jak ma 200kkm obowiązkowa pomiar ciśnienia sprężania powinien pokazać . No i wyczyścił bym EGR bo może nieźle mieszać.

    0
  • #12 13 Gru 2010 20:57
    picia_r
    Poziom 8  

    jutro będzie wynik sprężania, jak będzie wystarczające to co dalej ... do czego mozna jeszcze sie przyczepić i gdzie łapy sadzać?

    Dodano po 2 [minuty]:

    jeżeli egr będzie w dość dobrym stanie to jakie są jeszcze możliwości jak już będę miał wszystko zrobione jak będę sprawdzał jutro ciśnienie to ogólnie dla tego modelu jakie powinno być książkowe ?

    0
  • #14 13 Gru 2010 21:03
    picia_r
    Poziom 8  

    aa i jeszcze jest takie cos jak krece silnik prawie łapie odpuszcze kluczyk on tak sobie kuleje ale nie ma obrotów prawidłowych po czym pod kierownica zrobi pstryk ( którys przerywacz) i gasnie kompletnie i bajka od początku

    Dodano po 1 [minuty]:

    a jaka jest ich dobra metoda innego sprawdzenia niz po nadmiarze oprócz stołu

    0
  • #15 13 Gru 2010 21:04
    arbgre
    Poziom 14  

    Dalej to już oscyloskop i pomiary impulsów , 28-32 bary dobre na 25 bar powinien palić . Odnośnie wtrysków to pomiar na stole mogą być równomiernie zużyte chociaż ciśnienie na raylu na to nie wskazuje chyba że są przytarte .Przerabiałem temat parę razy wtryski sprawdzone na stole dostawały opiłki z pompy i po kilku minutach pracy był zonk .

    0
  • #16 13 Gru 2010 21:17
    picia_r
    Poziom 8  

    ok ciśnienie jutro będę sprawdzał a jaka jeszcze możne być możliwość jakieś przerywacze? cos w elektronice przy pedale czy możne w tej puszcze co jest pod kierownica taka czarna płaska wchodzą w nia 3 wiązki kabli

    0
  • #17 13 Gru 2010 21:31
    arbgre
    Poziom 14  

    W przypadku znalezienia opiłków oddaję do regeneracji cały układ tzn. pompa wtryski zasobnik rayl z czujnikiem ciśnienia i przewody wys. ciśnienia , nigdy potem nie miałem problemu z uruchomieniem układu pod warunkiem że sam wyczyściłem zbiornik przewody i filtr paliwa .Zostaje poprawne dopisanie nowych kodów wtryskiwaczy nadanych po poprawnej regeneracji do sterownika silnika.

    0
  • #18 13 Gru 2010 21:42
    picia_r
    Poziom 8  

    no dobrze a w razie co ile taka przyjemność kosztuje i gdzie najlepiej zrobią tzn nie na tną a firma solidna i godna polecenia

    0
  • #19 14 Gru 2010 15:17
    logos11
    Poziom 10  

    Jeżeli jeszcze pompa nie sypie Tobie opiłkami, co jest normalne przy tym silniku z przebiegiem ponad 200 tys. to prawdopodobnie jeden wtryskiwacz bardzo mocno "leje", odpalenie jest prawie niemożliwe, a ten wtrysk mógł nawet uszkodzić denko tłoka co wymaga zdjęcia głowicy.
    I najważniejsze!
    Podstawa to prawidłowa diagnoza!
    Czasem pozwala zaoszczędzić kilka tys. pln na naprawie!
    Jak uporasz się z silnikiem to poczytaj opinie o nim na forum renault i nissana.
    Doradzam sprzedaż w ekspresowym tempie zanim przebieg osiągnie magiczne 200 tys.
    Pozdrawiam!

    1
  • #20 14 Gru 2010 21:54
    picia_r
    Poziom 8  

    przebieg to 170 tys sprężanie na wszystkich to 30 bar dziś sprawdziłem wtryski u speca diagnoza jeden z nich nie pylił ten spec mówi ze sie podejmuje regeneracji jednego wtrysku za 400 pln ale wytłumaczył mi takie cos ze w wtrysku jest takie cos jak GNIAZDO Z POPYCHACZEM (ZAWOREK) trzeba to przeczyścić i działa a koszt samego tego urządzenia to 149zł czyli 596 zł za cztery wtryski powinien chodzić jak nowy jutro będę czyścił wszystkie te gniazdka i sie okaże jak odpali i będzie chodził to można zamawiać nowe( zamienniki) i po problemie będzie

    Dodano po 4 [minuty]:

    jeżeli komuś sie takie wiad przydają to po to sa fora zeby na nich pisać i sie doradzać i poradzić a koszt tego zaworku to na allegro tyle spec nie wiedział:]

    2