Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterowanie piecami akumulacjnymi

smolam 13 Gru 2010 21:28 3971 27
  • #1 13 Gru 2010 21:28
    smolam
    Poziom 13  

Witam

Posiadam w domu dwa piece akumulacyjne o mocy 3.6kW każdy.
    Od pewnego czasu staram się znaleźć rozwiązanie dotyczące ich sterowania, dokładnie chciałbym aby "ładowały" się jedynie w drugiej taryfie. Próbowałem rożnych programatorów jednak wszystkie zawiodły.

Poszperałem trochę i dowiedziałem się ze potrzebował bym stycznika i czegoś do jego sterowania. Nie jestem elektrykiem i nie za bardzo potrafię dobrać odnowienie komponenty.
    Są styczniki Legranda 25A przy 250v Link usunąłem. Pkt 10.11 regulaminu. [retrofood]
    ale nie wiem co dalej , czym nim sterować i jak podłączyć. Dlatego zwracam się do wszystkich życzliwych o pomoc :)

0 27
  • Relpol
  • #2 13 Gru 2010 21:36
    pavulon
    Poziom 21  

Proszę Link popularne zegary, stosunkowo tanie.
    Widzę stycznik dobrałeś.

0
  • #3 13 Gru 2010 22:10
    zbich70
    Specjalista elektryk

smolam napisał:
    (...) Próbowałem rożnych programatorów jednak wszystkie zawiodły.
    I nie dziwię się, że zawiodły bo zapewne miały obciążalność styków 16A. 2x3,6kW to sporo więcej.
    Co do podlaczenie stycznika:
    Te styki zegara, którymi przedtem bezpośrednio zalączałeś piece teraz użyjesz do załączania cewki stycznika. A jego styki robocze załączą piece.

0
  • #4 14 Gru 2010 08:50
    smolam
    Poziom 13  

zbich70 napisał:
    smolam napisał:
    I nie dziwię się, że zawiodły bo zapewne miały obciążalność styków 16A. 2x3,6kW to sporo więcej.
    Te styki zegara, którymi przedtem bezpośrednio zalączałeś piece teraz użyjesz do załączania cewki stycznika. A jego styki robocze załączą piece.