Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 3 - różne opony w jednym aucie - czy tak można ?

14 Gru 2010 11:40 6461 15
  • Poziom 37  
    Witam.

    Aktualnie stoję z zamiarem zakupu opon zimowych - golf 3, opony standardowe 175 / 70 R13.. Bajer jest taki. Posiadam 2 opony zimowe, 155 na 70 w stanie bdb-bieżnik około 7 mm. Zastanawiam się, czy jest sens je zakładać do golfa na tył a na przód zakupić standardowe opony 175 / 70 ? Co o tym myślicie ? Te z tyłu są dużo węższe, więc nie wiem czy aż taka różnica może być w oponach i co na to policja itp. Pytałem wczoraj na komendzie to wielkie oczy zrobili i powiedzieli że nie wiedzą...
  • Moderator Samochody
    Opony muszą być jednakowe na jednej osi... ale nie polecam takich "oszczędności" - zwłaszcza zimą, a jeśli już koniecznie to chyba raczej szersze dałbym na tył, a węższe na przód, bo inaczej to na każdym zakręcie będzie Cię tył wyprzedzał.
  • Poziom 11  
    Tak jak pisze tzok opony muszą być jednakowe na jednej osi. Te węższe załóż na przód a szersze na tył, nie ma sensu wyrzucać kasy. Z resztą i tak trzeba wolno jeździć, bo przy większych prędkościach na lodzie to i opony nic nie pomogą.
  • Poziom 25  
    155 to mało jak na golfa, to raczej wymiar cc, sc, matiz pod lżejsza auta.
  • Poziom 11  
    Dokładnie jak pisze przedmówca MoniTOX opony o tym rozmiarze można użyć do VW Polo a nie do Golfa.
    Najwęższy rozmiar w VW Golfie III jaki spotkałem w "D" (oczywiście mówimy o zimie) to 165 i tak też podaje Niemiecki Brief.
    Każdy samochód posiada określony zakres rozmiarów opon, które są zalecane (homologowane) przez producenta pojazdu. Aby sprawdzić, jakie to rozmiary, należy sięgnąć do instrukcji pojazdu, sprawdzić naklejkę na klapce wlewu paliwa lub słupku wewnątrz samochodu, za siedzeniem kierowcy.
    Sugeruję zakup czterech opon zimowych o tym samym rozmiarze.
  • Poziom 12  
    w golfie 3 były różne opony od 13 do 16 powinieneś napisać jaki masz motor to coś więcej dało by się napisać.
  • Poziom 28  
    Zima się kończy a ty dopiero teraz wpadłeś na pomysł wymiany opon? A jesli chodzi o pytanie to możesz tak zrobić.
  • Poziom 17  
    Niestety, nikt nie napisał że zmiana szerokości opony wiąże się ze zmianą wysokości profilu procentowo, np. 175/70 = 155/80, 155/70 jest oponą niższą od 175/70. Auto będzie darło podwoziem o asfalt na takich gumach.
  • Poziom 28  
    Chyba coś ci się pomyliło. Co ma szerokość do profilu opony? 155/70 ma taką samą wysokość co 175/70. Profil dostosowuje się w przypadku zmiany felg na inny rozmiar aby zachować taką samą wielkość całych kół. Czyli im większa felga, tym mniejszy profil opony należy zastosować.
  • Poziom 12  
    kamil907 napisał:
    Chyba coś ci się pomyliło. Co ma szerokość do profilu opony? 155/70 ma taką samą wysokość co 175/70. Profil dostosowuje się w przypadku zmiany felg na inny rozmiar aby zachować taką samą wielkość całych kół. Czyli im większa felga, tym mniejszy profil opony należy zastosować.


    Bzdura...
    Profil jest procentem szerokości. Opona 155/70/13 ma średnicę 547,2 mm, a 175/70/13 575,2 mm.
  • Moderator Samochody
  • Poziom 10  
    O ile nie chcesz mieć niespodzianki w zachowaniu twego pojazdu to nie oszczędzaj na oponach .Zastosuj takie same wymiary z przodu i z tyłu.Niestety u nas grzeszy pojęcie ze lepsze z przodu a gorsze z tyłu.Ale to potoczne poglądy nie poparte praktyką.Niekiedy kierowcy zakładają z tylu letnie opony by zaoszczędzić.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    kamil907 napisał:
    Chyba coś ci się pomyliło. Co ma szerokość do profilu opony? 155/70 ma taką samą wysokość co 175/70. Profil dostosowuje się w przypadku zmiany felg na inny rozmiar aby zachować taką samą wielkość całych kół. Czyli im większa felga, tym mniejszy profil opony należy zastosować.


    Wulkanizatorem nie jestem, ale jeśli czegoś nie wiem to po prostu nie piszę.
  • Moderator na urlopie...
    tzok napisał:
    Opony muszą być jednakowe na jednej osi... ale nie polecam takich "oszczędności" - zwłaszcza zimą, a jeśli już koniecznie to chyba raczej szersze dałbym na tył, a węższe na przód, bo inaczej to na każdym zakręcie będzie Cię tył wyprzedzał.


    A ja podam ciekawostkę;)
    Byłem na szkoleniu w styczniu 2011r. (weszły nowe przepisy odnośnie przeglądów technicznych) w Bergen w Norwegii i tam w samochodzie możecie mieć 4 różne opony! Nie ważna firma, nie ważny wzór bieżnika, ważne natomiast są wysokości bieżnika i rozmiary opon (muszą być takie same we wszystkich 4 kołach). W okresie zimowym ma mieć min. 3mm, a w letnim 1,6mm bez względu na wskażnik zużycia TWI. Co kraj to obyczaj. :)
  • Poziom 12  
    zeimp napisał:
    tzok napisał:
    Opony muszą być jednakowe na jednej osi... ale nie polecam takich "oszczędności" - zwłaszcza zimą, a jeśli już koniecznie to chyba raczej szersze dałbym na tył, a węższe na przód, bo inaczej to na każdym zakręcie będzie Cię tył wyprzedzał.


    A ja podam ciekawostkę;)
    Byłem na szkoleniu w styczniu 2011r. (weszły nowe przepisy odnośnie przeglądów technicznych) w Bergen w Norwegii i tam w samochodzie możecie mieć 4 różne opony! Nie ważna firma, nie ważny wzór bieżnika, ważne natomiast są wysokości bieżnika i rozmiary opon (muszą być takie same we wszystkich 4 kołach). W okresie zimowym ma mieć min. 3mm, a w letnim 1,6mm bez względu na wskażnik zużycia TWI. Co kraj to obyczaj. :)


    W Wielkiej Brytanii też może być każda opona inna :)

    Ale moim zdaniem to jest dośc dziwne, bo opony różnych producentów pomimo podanego takiego samego rozmiaru, często różnią się dokładnymi wymiarami...