Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

lampa błyskowa

WALDEK73 07 Oct 2004 00:07 2274 4
    WALDEK73
    Level 11  
    witam
    jestem początkującym elektronikiem i mam problem z lampą błyskową a konkretnie z przetwornicą. Jest to lanpa prod. byłego NRD Elgawa B120 zasilanie 3V.
    Kiedyś lampa ta spadła i zerwała się końcówka uzwojenia i zostało to naprawione lecz problem powrócił z tym że mie można już dolutpwać koncówki proszę o pomoc gdzie zdobyć taką przetworniczkę (transformatorek). :cry:
    dzięki
    oj
    Level 42  
    Pozostaje tylko Tobie :cry:, bo takiego transformatora nie kupisz. Zapewnie jest dość mały, impregowany żywicą, więc rozebranie, przeliczenie ilości uzwojeń będzie niewykonalne aby ponownie go nawinąć. Piszesz, że to jest "od przetwornicy" ale tam w lampie powinien być jeszcze jeden od wyzwalania palnika, którego jedno z wyprowadzeń jest podłączone do elektrody wyzwalającej palnik. Może od tego kabelek się urwał, wtedy możliwe jest uratowanie lampy.
    kursant
    Level 18  
    Jeśli to jest transformatorek wyzwalający w tej lampie to jeszcze niedawno pełno ich widywałem na różnych bazarach, giełdach. Nie pamiętam dobrze ceny ale były to sprawy groszowe więc może warto poszperać w różnych takich miejscach. A swoją drogą niezłą lampę można nabyć na giełdzie fotograficznej, np. była kiedyś taka lampa NISSIN całkiem przyzwoita z dwoma położeniami automatyki błysku i z pełną mocą, w trybie Auto ustawiło się stałą przysłonę i w podanym zakresie odległości lampa sama regulowała moc błysku aby naświetlenie było prawidłowe. Widywałem je po około 30 do 80 zł na giełdach fotograficznych, gdzie ludzie się tego wyzbywali. Nie wiem do jakiego aparatu chcesz stosować lampę ale może co Cię zainteresuje, czasem warto co nieco pochodzić popytać i można na coś niedrogiego a ciekawego trafić.
    WALDEK73
    Level 11