Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Asaj - Inteligentny DomAsaj - Inteligentny Dom
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nowy laptop ASUS X52j - zawiesza się

Gadzet89 01 Lis 2011 22:07 381448 1525
  • #1441
    Bloodcast69
    Poziom 9  
    Witam. Mam właśnie problem z przycinaniem się systemu i nie wiem co za bardzo z tym zrobić. Może mi ktoś doradzić?? Laptop to oczywiście asus X52J. Wyczytałem z wcześniejszych postów żeby oddać do serwisu ale nie wiem za bardzo czy zwrócić się do punktu gdzie kupiłem lapka czy bezpośrednio do asusa i czy nie można zlikwidować tego problemu jakimiś sterownikami??

    Z góry dzięki i pozdrawiam
  • Asaj - Inteligentny DomAsaj - Inteligentny Dom
  • #1442
    loleknwn
    Poziom 10  
    Próbuj instalować nowe sterowniki chipsetu i do grafiki. Jak nie grasz w gry ani nie bawisz sie za bardzo grafiką to mozesz w sterownikach grafiki dać maksymalny czas pracy akumulatora - pomaga na zwisy. Jak problem bedzie sie pojawial regularnie to serwis - u mnie calosc trwala 4 dni robocze (mimo ze nie wszystko po naprawie jest chyba w 100% ok to zwisow ani spadku wydajnosci nie ma). Pozdrawiam
  • #1443
    karol88k
    Poziom 9  
    kurde ludzie czytam te wasze wypowiedzi ale dalej nie wiem jak ten temat rozwiązać, zaczyna mnie to denerwować, mam komputer (ASUS x52j), wiesza się często, wiadomość "sterownik ekranu przestał działać" dostaję przy oglądaniu filmikow na internecie, do tego zielony obraz, przy następnym włączeniu filmiku na obojętnie jakiej stronie, wyskakuje bluescreen i zawias kompa, dodaje że nie znam się za bardzo na tym a wiec o co tu chodzi w ogóle nie mam pojecia pomóżcie...
  • #1445
    DROITE
    Poziom 10  
    witam, radzicie wysłac do serwisu, mam takie pytanie co w przypadku gdy przez te zawiechy probowalem na wlasna reke wgrywać rozne wersje windowsa 7 i sterowniki, chodzi o to czy w serwisie bedą robic problemy z tego ze nie ma licencji

    dokladniej to jest licencja pod laptopem ale chyba na windows home a takiego nie mam
  • #1446
    konsul21
    Poziom 11  
    Witam. Chciałbym pozdrowić firmę Aszust. Miesiąc temu zastanawiałem się nad kupnem 2 laptopów dla firmy i gdyby nie ta wpadka pewnie byłby to Asuszt ale po tym jak serwis i firma potraktowali klienta (lutowanie kabelków) to wybrałem DELL:) i 9 tysiaków przeszło asusztowi koło nosa:P

    Nigdy więcej Aszusta.
  • #1447
    gawlak
    Poziom 12  
    Witam.
    Powiem że najpierw trochę używałem laptopa z włączonym w sterowniku grafiki maksymalnym czasem pracy i było ok. laptop nie zawieszał się i nie występowały błędy kontrolera lub dysku. Przy maksymalnej wydajności jednak nie szło nawet przeglądać stron www. Odesłałem do serwisu trwało to 6 dni i jest wszystko ok. Wygląda na to że naprawili. Dodam że nie widzę dolutowanego kabelka, o którym jest mowa w wątku. Być może już doszli co powodowało niestabilną pracę.
  • #1448
    olka91
    Poziom 9  
    witam wszystkich,
    oczywiscie mam ten sam problem z tym kompem;/ tylko ze oddalam go do serwisu miesiac temu a oni mi napisali ze wszystko jest ok;/ a zawiechy nadal sa a bledy Ultra ATA CRC Error Rate mi rosna wiec cos jest nie tak;/ poradzcie cos bo nie wiem co teraz zrobic;/
  • Asaj - Inteligentny DomAsaj - Inteligentny Dom
  • #1451
    tapek
    Poziom 12  
    @HollowMen
    WOW, dyska SATA działa bez Ultra DMA, możesz jeszcze napiszesz ze używa PIO :D?

    Jasne że dyski SATA używają Ultra DMA.
    Takie błędy CRC wiedziałem tez na zwykłych desktopach, ale najczęściej winnym bym zepsuty kabelek SATA. Każdy taki błąd powoduje retransmisję danych jeszcze raz, wiec spowalnia działanie dysku, i w wypadku X52Je, gdzie winny jest chipset płyty, jest podstawa do reklamacji.
  • #1452
    olka91
    Poziom 9  
    nabijasz sie ze mnie czy mowisz powaznie z ta reklamacja;p??
  • #1453
    tapek
    Poziom 12  
    Nie, mowie jak najbardziej poważnie. "UltraDMA CRC Error" to nic innego jak niepoprawność danych przesyłanych pomiędzy kontrolerem a dyskiem.
    W wypadku X52je jest to chyba jakiś błąd konstrukcyjny płyt głównych, maja jakiś dziwaczny problem z zasilaniem kontrolera SATA lub samego dysku. Widoczny szczególnie jak uruchomione jest 3D i GPU pobiera więcej prądu.

    Moim zdaniem taka prowizorka kablem UTP jest straszna, tym bardziej wlutowywanie kondensatorów. Te płyty powinny być wymienione na nowe modele wolne od wady.
    Nie wiem czy to tylko u nas tak robią, raczej w USA taka fuszerka była by niedopuszczalna, i skończyła by się zapewne w sądzie. Pewnie dlatego X52Je są tylko na rynek europejski i azjatycki ... W dodatku nie wiem jak jest np. w Niemczech z serwisem ASUSa, możliwe że lepiej.

    Dodatkowo co oskarżania ASUSa, tak naprawdę oni maja pewnie umowę z zewnętrzna firma która serwisuje, tzw. autoryzowany serwis. To nie jest pewnie serwis samego ASUSa. To że ta firma tak robi jak robi to może nie być wina samego ASUSa a właśnie kierownictwa tej firmy, a szary serwisant lutuje kabelki bo chce zarobić na chleb. To niestety Polska ...
  • #1454
    michał3411_2007
    Poziom 29  
    tapek napisał:
    Moim zdaniem taka prowizorka kablem UTP jest straszna, tym bardziej wlutowywanie kondensatorów. Te płyty powinny być wymienione na nowe modele wolne od wady....


    Powinny czy nie powinny - nie muszą, w limitowanej gwarancji nic takiego nie piszą że wymienią na wolną od wady.

    tapek napisał:
    Dodatkowo co oskarżania ASUSa, tak naprawdę oni maja pewnie umowę z zewnętrzna firma która serwisuje, tzw. autoryzowany serwis. To nie jest pewnie serwis samego ASUSa. To że ta firma tak robi jak robi to może nie być wina samego ASUSa a właśnie kierownictwa tej firmy, a szary serwisant lutuje kabelki bo chce zarobić na chleb. To niestety Polska ...


    Serwisem zajmuje się Orika Wrocław, NPC Koszalin, i Jabl Bydgoszcz, możliwe że gdzieś strzeliłem byka.

    1/ Serwis nie robi nic czego nie miał by narzucone z góry.
    2/ Żeby wymienić na coś innego trzeba by było mieć na co.
  • #1455
    tapek
    Poziom 12  
    To nie zmienia faktu że jakby tak robili w USA to by zostali już pewnie pozwani za to :)

    A co do tego jak się pracuje w serwisach to wiem bo miałem znajomego co pracował w serwisie. Robili wszystko jak najtańszym kosztem.
    To co maja narzucone a co robią myślisz ze musi się zgadzać ? Ważne żeby się papiery zgadzały :) To Polska...

    Zresztą jak widzę po postach, ignorancja serwisantów jest porażająca. Pewnie włączają te laptopy na 10 minut i jak się nic nie stanie odsyłają jako sprawne.
    Wiec nie zdziwię się jak ignorancja szefostwa tych firm jest identyczna a nawet gorsza od ich pracowników...
  • #1456
    michał3411_2007
    Poziom 29  
    tapek napisał:

    Zresztą jak widzę po postach, ignorancja serwisantów jest porażająca. Pewnie włączają te laptopy na 10 minut i jak się nic nie stanie odsyłają jako sprawne.


    Dostaniesz 45 minut/8zł na rozpakowanie, wymianę części, zapakowanie to zobaczysz ile zostanie ci czasu.
  • #1457
    tapek
    Poziom 12  
    A czytałeś to co napisałem?

    Cytat:
    To że ta firma tak robi jak robi to może nie być wina samego ASUSa a właśnie kierownictwa tej firmy, a szary serwisant lutuje kabelki bo chce zarobić na chleb.


    Ja potępiam najbardziej szefostwo takich firm, nie szarych pracowników.
    Może źle się wraziłem wcześniej, to raczej ignorancja szefostwa rodzi ignorancje pracowników.

    PS: Jako mały offtopic, strasznie raziła mnie ostatnia nagonka medialna i ogólny płacz po śmierci Steva Jobsa, za to po Dennisie Ritche ani wzmianki w mediach nie widziałem... z tym światem coś nie tak ...
  • #1458
    olka91
    Poziom 9  
    tylko ze ja miesiac temu oddalam kompa do serwisu i 'niby' nic nie znalezli;/ nie wiem jakiego uzyc argumentu tym razem zeby mnie nie zbyli jak poprzednio
  • #1459
    zi0m3k
    Poziom 10  
    Mam zamiar wymienić dysk na większy, tzn 750GB. Wymieniał ktoś z was dysk na większy? Są zwiechy, czy działa ok?
  • #1460
    tapek
    Poziom 12  
    Biorąc pod uwagę ze zwiechy powoduje niedostateczne zasilanie, przy większym dysku obawiał bym się częstszego występowania ich.
  • #1461
    soberowy
    Poziom 13  
    Proponuje zrobić test wydajności w kilka osób. Mój laptop po serwisie działa wolniej, nie tak jakbym oczekiwał od nowego sprzętu, mimo że to nie jest zakup z wyższej półki to jednak powinno być znacznie szybciej. Jaki program polecacie?
    I z innej beczki, u Was tez po niecałym roku użytkowania zaczyna się grzać i chodzić znacznie głośniej? Czy to podlega gwarancji ?
  • #1462
    bury104
    Poziom 13  
    Kochani, mam pytanie macie może schemat tego ASUSA K52J zasilania karty graficznej ja mam HD6370 i dysku. Chodzi mi o ten kabelek, kabelki jak je pociągnąć.

    Pół roku siedział laptop u nich w Serwisie w Koszalinie i nic nie poprawili, litości.

    Już z tymi sk... mam dosyć walczyć, ciągle brednie, ciągle nic nie wiedzą, ciągle tylko muszę czekać.

    Proszę o pomoc, mam lutownice sam zlutuje, aby już z tymi sk... nie mieć do czynienia.

    Ja nie wiem gdzie jest rzecznik praw konsumenta???
    Co on robi, śpi???

    To po prostu jest żałosne, sprzęt jak nie działał tak nie działa.

    Proszę o pomoc i jakieś zdjęcie tego patentu,

    Nigdy więcej ASUSA w moim domu,

    PZD!!!
  • #1463
    tapek
    Poziom 12  
    Z tego co wiem modele z HD63xx były wolne od tej konkretnej wady.
    Tylko modele X52Je/K52Je miały tą wadę.
  • #1464
    bury104
    Poziom 13  
    To dlaczego u mnie mam te same problemy co u was na forum.
  • #1465
    marcinlas
    Poziom 11  
    Witam,

    No bo serwis nie chce Ci widocznie wymienić płyty głównej - jest walnięta.
    Dlatego trzymali twój sprzęt przez pół roku abyś im nie odsyłał w kółko - typowa polityka ASUS POLSKA - no co ty nie czytasz tematów internecie.

    Rozbierałem wiele laptopów ale to co reprezentują płyty ASUSA do laptopów (szczególnie serie w obudowach K52)- to totalna porażka, jak tą płytę porównasz do Toshiby - dopiero zrozumiesz jaki to straszny chinol i dziadostwo.

    Wszystkie przelotki w płytach do laptopów ASUSa są po przetapiane - ASUS ma problemy z robieniem wielowarstwowych płyt do laptopów - nazywa sam to technologią kosmiczną:-))))

    Płyty laptopowe ASUSA na ogół nie wytrzymują wilgoci ani drobnego zalania w porównaniu np. do płyt Toshiby.
    Są źle zabezpieczone - wcale nie są pokryte lakierem wilgocioodpornym, jest to typowa masówka z naciskiem na jak najniższy koszt produkcji!!!

    Nie jestem tu fanem toshiby i jej nie reklamuje, po prostu porównuje.

    Technologia ASUSa wcale nie jest kosmiczna - jest to straszny chłam musisz to zrozumieć kolego, jeśli kupiłeś ASUSA - już straciłeś pieniądze, dwuletnia gwarancja producenta jest fikcją - o tym przeczytasz na wielu forach, no i na własnej skórze.

    Dodatkowo obudowa K52 posiada tak wielkie otwory w obudowie, że wilgoć bez problemu tam się dostanie, do tego klawiatura również nie jest zabezpieczona uszczelkami przed głębszą penetracją zalania - wręcz przeciwnie - wszystko co wylejesz na klawiaturę bezpośrednio trafia na płytę główną.

    Nie polecam tej firmy, każdy kto zakupił jakikolwiek model ASUSA z serii K52 - wg. mnie został nabity w butelkę.

    Radzę wymień od razu płytę główną, jest na 100% skopana. :D
  • #1466
    olka91
    Poziom 9  
    kurcze ja tak dluzej pomylse to faktycznie po roku uzytkowania chyba bardziej sie grzeje ten laps;/ tylko jak temu asusowi udowodnic ze moj komputer ma wade skoro wedlug nic wszysko jest ok;/ ja usunelam kilka bajerow z super plytki instalacyjnej asusa w wydaje mi sie ze zawiech jest mniej od tamtego czasu ale bledy crc mi sie robia na dysku kazdego dnia
  • #1467
    piterq
    Poziom 1  
    Witam. Kupiłem wspomniany model w styczniu bieżącego roku do tej pory olewałem problem lecz w końcu zawieszenia tak się nasiliły że nie dało się już pracować. Tak więc wysłałem laptopa na gwarancje w zeszły wtorek. Dziś laptopa dostałem z powrotem w raporcie mam:
    Problem/Symptom
    LCD Display Error But CRT Display ok
    Rozwiązanie
    repair with new components/parts
    Wymienone części
    [90R-NZMMB1000Y] K52JE MAIN_BD._oM/AS

    Jestem w trakcie testów i jak na razie działa o niebo lepiej.
    Po używam trochę laptopa w różnych sytuacjach itp i dam znać jak się sprawuje.
  • #1468
    Defcon99
    Poziom 10  
    Z powodu sporej ilości postów nie szukałem czy było to zamieszczone wcześniej, ale w modelu K52J (z podobną wadą jak X52) nowy bios 2.11 nie przyniósł żadnych efektów. Zauważyłem, że przy wyłączonej funkcji dysku Advanced Power Management ilość zawieszeń znacznie spada, używam do tego HDDScan. To tyle z moich zabójczo błyskotliwych rozwiązań.

    Nowy laptop ASUS X52j - zawiesza się
  • #1469
    bercikzb
    Poziom 20  
    Ja mam X73SV i nie ma najmniejszych problemów.Myślę że problemem w waszych laptopach może być wadliwy chipset HM65 ver.B lub ver.02 tzn 2 "edycji" które obsługują SATA 2.Intel na swojej stronie zamieścił informacje ,że takowe chipsety są wadliwe i ,że poprosił sprzedawców aby zaczęli przyjmować laptopy na wymianę.Informacje te były zamieszczone na polskiej stronie intela aczkolwiek teraz nie mogę jej znaleźć
  • #1470
    hubsonq
    Poziom 1  
    mam x52je to samo ciągle zacięcia, przy restarcie okno z ładowaniem windowsa jest widoczne chyba z 10 minut zanim sie komputer odpali, gdyby włączyć bardziej wymagającą grę/program to porażka. Po formacie systemu wszystko działa ok jakiś miesiąc - dwa. Nie znam się na komputerach ale przy wejsciu we właściwosci systemu raz wartość procesora jest 909 mhz a raz 2,39ghz

    Nowy laptop ASUS X52j - zawiesza się