Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nowy laptop ASUS X52j - zawiesza się

Gadzet89 31 Jan 2011 16:59 387394 1525
Texa Poland
  • Texa Poland
  • #632
    lonek91
    Level 11  
    Mozecie napisac jeszcze raz jaki to wam sie pojawia blad w dzienniku zadan?
  • #633
    tapek
    Level 12  
    Elprofesional wrote:
    schamann wrote:
    Ciekawostka - komputer pojechał do serwisu we wtorek a dziś otrzymałem takie info:

    Z przykrością zawiadamiamy o braku części potrzebnych do zakończenia Twojej naprawy. Twoje RMA czeka na część oznaczoną jako CLOCK Gen. ICS9LRS3197AKLFT.
    Średni czas oczekiwania na części do naprawy to: 10 dni.

    Czyżby skończyły im się kabelki a może wraz z kabelkiem jeszcze jednak clock generator wymieniaja.


    Sprawdź na necie co to dokładnie jest :)))

    Część kosztuje 7 euro :)
    Dodatkowo może mieć związek z działaniem karty sieciowej i Wifi , fakt faktem że na szybko to sprawdzałem .
    Kolejna wtopa Aszusta na nowym laptopie .

    Nowy laptop ASUS X52j - zawiesza się


    Ciekawe czy ten PLL występuje w oryginalnych płytach czy to zamiennik jakiegoś innego który źle działa, a może dostali serie wadliwych takich ...
    PLL to ważny układ, podaje zegar referencyjny wszystkim urządzeniom płyty głównej włącznie z CPU i wszystkimi magistralami ...

    trachemys wrote:
    Laptop wrocił z serwisu, drugi raz. Jest to samo, do tego twierdzą że to może być wina złych warunków panujących u mnie w domu. CO WY NA TO? :P


    Serwis tak odpisał ? Czy pan w sklepie tak twierdzi ... ?? Jeśli serwis to nie mam pytań ... Wyślij jeszcze raz, może wymienią tego PLL'a ...
  • #634
    xnatas
    Level 11  
    Witam.

    Widzę, że dyskusja na maxa. Ja co prawda pozbyłem sie swojego lapka po reworku, czyli wlutowaniu drutu na płytę i mam juz spokój, ale pomagam koledze w problemie dotyczącym tego modelu.
    Ten kto uczestniczył od początku w dyskusji lub przeczytał CAŁY (:-)) wątek wie, że podejrzewałem problemy z zasilaniem. Po dalszych testach, tzn., rozkręceniu lapka, podpięciu miernika i przełączaniu wydajności karty graficznej, stwierdzam co następuje:
    Po zwiekszeniu wydajności karty (podanie wyższego napięcia na układ i programowe zwiększenie taktowania), minimalnie spada napięcie na kontrolerze dysku (SATA) i występują błędy transmisji (iastor lub atapi, w zależności od trybu pracy dysku, wpisać eventvwr.msc i widać co się dzieje w systemie).

    Co więc robię?

    Wymieniam dysk na inny o mniejszym poborze prądu (w moim przypadku Hitachi od drugiego lapka, też SATA II) i co? Problem znika jak ręką odjął!

    Tzn., brak jakichkolwiek objawów niestabilnej pracy, zero błędów w dzienniku, nie zwiększa się błąd CRC w Hdtune. Ogólnie, laptop działa jak powinien.
    Nadmieniam, że chciałem go zawiesić i naprawdę, co bym nie zrobił, było dobrze. Wszelkie ustawienia, sterowniki, kolejność ich instalowania, rodzaj systemu itp., nie miały wpływu na pracę komputera. Czyli ok. Od ponad tygodnia zresztą.

    Moja rada. Zmienić dysk, bez względu na to, że mamy gwarancję. Jak coś innego padnie, można włożyć oryginalny i wysłać. Wiem, asusa problem, że lap się wiesza i niech naprawia. Ale z drugiej strony, pokazałem jak oni to robią. Wasz wybór.

    Pozdrawiam.
  • Texa Poland
  • #635
    tapek
    Level 12  
    xnatas wrote:
    Witam.

    Widzę, że dyskusja na maxa. Ja co prawda pozbyłem sie swojego lapka po reworku, czyli wlutowaniu drutu na płytę i mam juz spokój, ale pomagam koledze w problemie dotyczącym tego modelu.
    Ten kto uczestniczył od początku w dyskusji lub przeczytał CAŁY (:-)) wątek wie, że podejrzewałem problemy z zasilaniem. Po dalszych testach, tzn., rozkręceniu lapka, podpięciu miernika i przełączaniu wydajności karty graficznej, stwierdzam co następuje:
    Po zwiekszeniu wydajności karty (podanie wyższego napięcia na układ i programowe zwiększenie taktowania), minimalnie spada napięcie na kontrolerze dysku (SATA) i występują błędy transmisji (iastor lub atapi, w zależności od trybu pracy dysku, wpisać eventvwr.msc i widać co się dzieje w systemie).

    Co więc robię?

    Wymieniam dysk na inny o mniejszym poborze prądu (w moim przypadku Hitachi od drugiego lapka, też SATA II) i co? Problem znika jak ręką odjął!

    Tzn., brak jakichkolwiek objawów niestabilnej pracy, zero błędów w dzienniku, nie zwiększa się błąd CRC w Hdtune. Ogólnie, laptop działa jak powinien.
    Nadmieniam, że chciałem go zawiesić i naprawdę, co bym nie zrobił, było dobrze. Wszelkie ustawienia, sterowniki, kolejność ich instalowania, rodzaj systemu itp., nie miały wpływu na pracę komputera. Czyli ok. Od ponad tygodnia zresztą.

    Moja rada. Zmienić dysk, bez względu na to, że mamy gwarancję. Jak coś innego padnie, można włożyć oryginalny i wysłać. Wiem, asusa problem, że lap się wiesza i niech naprawia. Ale z drugiej strony, pokazałem jak oni to robią. Wasz wybór.

    Pozdrawiam.


    Może i tak, ale to nie zmienia faktu ze problem nie znika, zasilanie nie powinno spadać poniżej określonego poziomu, a widać spada. Inny dysk może jest bardziej tolerancyjny od szajsu Seagate, ale problem pozostaje w płycie głównej.

    Jak ktoś pisał z wymiana PLL, wiec możliwe ze to nie zasilanie spada a faza zegara (co tez oczywiście spowoduje spadek mocy na SATA).

    Możliwe tez że tego PLLa to serwis uszkodził przy wlutowywaniu kabelka :|

    Od lat używam płyt głównych do desktopów od ASUSa i nigdy nie spotkałem się z takim problemem.
  • #636
    trachemys
    Level 11  
    Ja z dniem jutrzejszym składam reklamacje. Jeśli ktoś się chcę dopisać do skarg dajcie znac,
  • #637
    airmaks
    Level 11  
    Dzisiaj wrócił mój SZAJSUS z serwisu jako naprawiony. CHA, CHA, CHA naprawiony z wlutowanym kablem jak w instalacji elektrycznej. Laptop wysłała firma EURO AGD, w której go reklamowałem. Troche to trwało od 3-01-2011 ale opłaciło się . FIRMA EURO RTV AGD po zapoznaniu się z emailami, króre dostałem od pomocy technicznej Asus i wpisami na tym forum i sposobem naprawy przez Asusa wymieniła mi laptopa na nowy. Skusiłem się na DELLA INSPIRONA 15 R musiałem dopłacić niezłą sumkę ale lapek super, mocna kofiguracja, cichy nie zaśmiecony zbędnym oprogramowaniem jak w Asusie i ten wygląd. No i nie zawiesza się.... Firma Euro Rtv Agd zachowała się bardzo profesjonalnie z nastawieniem na klienta, czy to pracownicy i kierownik w sklepie na Ozimskiej w Opolu, czy Pan Waldemar Sudolf, który pilotował sprawę z biura reklamacji w centrali wykazali się elastycznością i zrozumieniem skali problemu. Tak więc moja przygoda z Asusem kończy się dla mnie szczęśliwie. Życzę wszystkim na tym forum pozytwnego załatwienia sprawy. Od dnia zakupu 13-12-2010 r. trochę się tu popisało.
  • #638
    benjam
    Level 11  
    xnatas wrote:
    Witam.

    Widzę, że dyskusja na maxa. Ja co prawda pozbyłem sie swojego lapka po reworku, czyli wlutowaniu drutu na płytę i mam juz spokój, ale pomagam koledze w problemie dotyczącym tego modelu.
    Ten kto uczestniczył od początku w dyskusji lub przeczytał CAŁY (:-)) wątek wie, że podejrzewałem problemy z zasilaniem. Po dalszych testach, tzn., rozkręceniu lapka, podpięciu miernika i przełączaniu wydajności karty graficznej, stwierdzam co następuje:
    Po zwiekszeniu wydajności karty (podanie wyższego napięcia na układ i programowe zwiększenie taktowania), minimalnie spada napięcie na kontrolerze dysku (SATA) i występują błędy transmisji (iastor lub atapi, w zależności od trybu pracy dysku, wpisać eventvwr.msc i widać co się dzieje w systemie).

    Co więc robię?

    Wymieniam dysk na inny o mniejszym poborze prądu (w moim przypadku Hitachi od drugiego lapka, też SATA II) i co? Problem znika jak ręką odjął!

    Tzn., brak jakichkolwiek objawów niestabilnej pracy, zero błędów w dzienniku, nie zwiększa się błąd CRC w Hdtune. Ogólnie, laptop działa jak powinien.
    Nadmieniam, że chciałem go zawiesić i naprawdę, co bym nie zrobił, było dobrze. Wszelkie ustawienia, sterowniki, kolejność ich instalowania, rodzaj systemu itp., nie miały wpływu na pracę komputera. Czyli ok. Od ponad tygodnia zresztą.

    Moja rada. Zmienić dysk, bez względu na to, że mamy gwarancję. Jak coś innego padnie, można włożyć oryginalny i wysłać. Wiem, asusa problem, że lap się wiesza i niech naprawia. Ale z drugiej strony, pokazałem jak oni to robią. Wasz wybór.

    Pozdrawiam.



    dobrze by zatem było jakby ktoś komu działa prawidłowo model X52JE podał parametry dysku który ma zamontowany.
  • #639
    Elprofesional
    Level 17  
    Moj dysk z Aszusta padł , nie robiłem narazie nic gwarancyjnie .Wymieniłem dysk od innego i działa bez problemu .Ten fakt mogę potwierdzić .

    Tylko nie jest to metoda fu..

    Pytanie jest tylkpo takie , czy ktoś z kolegów dysponuje listą dysków 2.5 " z mniejszym poborem prądu niż przeważnie montowane fabrycznie WD scorpio Blue 320 GB
  • #640
    waski90
    Level 10  
    Elprofesional wrote:
    Moj dysk z Aszusta padł , nie robiłem narazie nic gwarancyjnie .Wymieniłem dysk od innego i działa bez problemu .Ten fakt mogę potwierdzić .

    Tylko nie jest to metoda fu..

    Pytanie jest tylkpo takie , czy ktoś z kolegów dysponuje listą dysków 2.5 " z mniejszym poborem prądu niż przeważnie montowane fabrycznie WD scorpio Blue 320 GB


    dołączam się do prośby mógłby ktoś polecić jakiś dysk z mniejszym poborem mocy o tej samej pojemności?
  • #642
    perelka_88
    Level 1  
    ja chciałam cos dodać jeśli chodzi o ASUSA K52JE-ex098V, otóż na poczatku przez pierwsze trzy dni gdy formatowałam baterie miałam ustawione na największe zuzycie energii i wtedy działał normalnie, następnie zmieniłam na niższe i wtedy zaczął się problem. Nie mogłam W OGÓLE pracować na tym kompie... do tego nagrzewał się niemiłosiernie. Zostawiłam go w spokoju na jakiś czas i potem mój kuzyn go włączył, zmienił zużycie energii na najwyższe a komputer sam za jakiś czas ściągnął jakąś aktualizację. Od tego czasu komputer pracuje normalnie (odpukać) niezaleznie od tego co zmienie w ustawieniach zużycia energii. Mam nadzieje,że nie będę musiała oddawać go na serwis. Gościu z ASUS-a powiedział mi,że należy sciągnać BIOSA 2.11, ale wydaje mi się, że on zrobił to sam...

    Dodano po 59 [sekundy]:

    ja chciałam cos dodać jeśli chodzi o ASUSA K52JE-ex098V, otóż na poczatku przez pierwsze trzy dni gdy formatowałam baterie miałam ustawione na największe zuzycie energii i wtedy działał normalnie, następnie zmieniłam na niższe i wtedy zaczął się problem. Nie mogłam W OGÓLE pracować na tym kompie... do tego nagrzewał się niemiłosiernie. Zostawiłam go w spokoju na jakiś czas i potem mój kuzyn go włączył, zmienił zużycie energii na najwyższe a komputer sam za jakiś czas ściągnął jakąś aktualizację. Od tego czasu komputer pracuje normalnie (odpukać) niezaleznie od tego co zmienie w ustawieniach zużycia energii. Mam nadzieje,że nie będę musiała oddawać go na serwis. Gościu z ASUS-a powiedział mi,że należy sciągnać BIOSA 2.11, ale wydaje mi się, że on zrobił to sam...
  • #643
    lonek91
    Level 11  
    Wiecie moze czy laptop posiada jakies plaby? czy tez bez obaw mozna go rozebrac.Chodzi mi tu o dolozenie ram oraz czy w tym modelu idzie wymienic karte graficzna na inna niz radeon? Z gory dzieki za odpowiedz
  • #644
    ERIC21
    Level 10  
    Niektórzy piszą, że to są pojedyncze przypadki, otóż moi mili, MYLICIE SIĘ. Ja kupiłem swojego X52j razy 2. Zakupione zostały w MediaMarkt przeze mnie i mojego brata, dodam, że przy 2 lapkach dostaliśmy mały upust.
    Nie wmówicie mi, że dwa losowo wybrane ASUSy z Media... w jakis magiczny sposób miały tą samą wadę.
    Ale na szczęście, jak pisałem na str.19, naprawili mi go.

    never more AUSUS!!!
  • #645
    hojlo1
    Level 35  
    No to mamy ciekawostkę prawną.:!:
    NEONET - w przeciwieństwie do innych opisanych tutaj sklepów ma dość "ciekawe" podejście choćby do swojego sloganu:
    "U nas najdroższy jest Klient".

    Oto odpowiedź na reklamację "niezgodność towaru".

    Nowy laptop ASUS X52j - zawiesza się

    Swoista interpretacja ustawy konsumenckiej.
    Czyli stwierdzając "usterkę" i nie robiąc nic - odrzucają reklamację (ciekawe że nic o zwrocie pieniędzy nie ma?).
    Składają propozycję ekspertyzy (której jak widać nawet nie wykonali)
    Mało tego - nie przystając na ich propozycję naprawy, oddadzą niesprawny:!::?::!::?:
    Dziwna "figura prawna" - albo przystajesz na "nasze" , albo miej sobie niesprawny.
    Czyli - oddany komputer po 3dniach (w stanie sklepowym - i systemu i naklejek) oferują ponownie wyłącznie:
    - po dokonaniu ekspertyzy
    - po naprawie
    Jeżeli kupujący nie przystanie na ich propozycję = otrzyma sprzęt niesprawny.
    (dla nich to nieistotne - bo jak widać nawet to ich nie interesuje w tym przypadku).
    Jeżeli kupujący przystanie na tę propozycję = kupił sobie notebooka po naprawie (zamiast nowego)

    Teraz slogan::
    "U nas najdroższy jest Klient".
    ...nabiera całkiem innego znaczenia.:D
  • #646
    kubasias
    Level 2  
    Jeśli bylby ktos tak mily proszę o wysłanie mi fotki dolutowanego kabla jakubdrabik(malpa)tlen.pl
  • #647
    LadyAisZa
    Level 2  
    Moj asus wrocil z serwisu i problem to niby ECN,ECR,ARN rework rewuest. Ogolnie porysowali mi latopa i twierdza, ze juz byl porysowany. Jest to jedna wielka firma oszustow. Nigdy wiecej nie kupie nic z tej firmy. Totalna porazka, zobacze jak sie sprawuje i dam znac.
  • #648
    suarez
    Level 2  
    Ja mam MSI CX623-233XPL i najmniejszych problemów z działanie laptopa. Napoczątku tez myślałem o Asusie, ale coraz wiecej znajmomych narzekalo na ta markę. Stąd moja decyzja na podobne rozwiązanie konkurencji. Mam ten sprzęt już od kilku miesięcy i najmniejszych problemów, a i jakosc wykonania ani troche gorsza od oglądanego wcześniej Asusa K52 (odpowiednik X52).
  • #649
    ukasz315
    Level 10  
    Ja napisalem jakis tydzien ze moj laptop serii x52j-ex098v sie nie wiesza ale to byla moja pomylka. Laptop sam sie zaczal zawieszac na ok 30-60sek i czasami oddawal dziwne dzwieki. Pojawily sie bledy iaStor, disk i jeszcze jakis 1 ktory tez zawieszal kompa. Poszedlem z tym do neoneta i mowie ze z tym laptopem jest cos nie tak (wadliwy). 1 koles zaczol cos sprawdzac i mowi ze nic nie widzi, to ja mu pokazalem jakie bledy wyskakuja i ze dysk ma usterke w HD Tune i jak chce zobaczyc zawiasa to niech sobie poczeka.On powiedzial zebym wyslal go do serwisu a ja mowie zebym reklamacje chcial zglosic a on mowi ze nie ma takiej mozliwosci ... ze na gwarancje mozna oddac telewizor, wieze itp. Heh ciekawe jakbym przyszedl z telewizorem. Gadalem jeszcze z nim ale widocznie w d***e maja klientow.W poniedzialek kurier wziol lapka do serwisu i zobaczymy co bedzie.

    Gdybym chcial otrzymac zwrot kasy to pewnie bym musial rozpoczac sprawe w sadzie a wiadomo ze to dlugooo sie ciagnie i nie ma sensu.

    Jak tu piszecie, ze znalezli rozwiazanie, to musieli znalezc.
    Napiszcie jak wam chodza lapki po serwisie.

    Pozdrawiam !
  • #650
    dominik_ryka
    Level 14  
    poczytaj cały temat od deski do deski na spokojnie, ja np. już pisałem że po serwisie jest ok.
  • #651
    ukasz315
    Level 10  
    dominik_ryka wrote:
    poczytaj cały temat od deski do deski na spokojnie, ja np. już pisałem że po serwisie jest ok.


    przeczytalem juz temat od deski do deski ...

    Pozdrawiam
  • #652
    ukasz315
    Level 10  
    a mam jeszcze pytanie ... jak przyjechal Wam laptop z serwisu i wymieniali wam dysk to mieliscie windowsa ?
  • #653
    tapek
    Level 12  
    ukasz315 wrote:
    a mam jeszcze pytanie ... jak przyjechal Wam laptop z serwisu i wymieniali wam dysk to mieliscie windowsa ?


    Jeśli miałeś Windows pre-instalowany to musisz taki dostać (możliwe ze będziesz musiał jeszcze raz zrobić wstępną konfiguracje systemu jeśli dysk jest nowy), jeśli nie miałeś to mogą wymienić dysk na nowy, oczywiście bez systemu i danych.

    Widzę że NEONET nie liczy się wcale z klientami ...

    Laptop kuzyna został oddany do sklepu (MediaExpert), niestety już było dłużej niż 7 dni wiec nie chcieli oddać pieniędzy, wiec pojechał do serwisu... Dam znać czy wróci naprawiony.
  • #655
    ukasz315
    Level 10  
    Heh i zaje*****e ze pokazal sie 1 artykul o tym laptopie ... moze jeszcze napisza gdzies ? ;p

    P.S

    Bardzo was prosze o odpowiedz czy jak zmieniali wam dysk to byl windows

    Pozdrawiam
  • #656
    dominik_ryka
    Level 14  
    tak, był windows wgrany. przecież jak zakładali dysk i robili naprawę to w statusie było "testing"
  • #657
    tapek
    Level 12  
    O ile kupiłeś oczywiście laptopa z już zainstalowanym systemem. Jak wymieniają dysk a laptop był kupiony bez systemu, dysk oczywiście będzie pusty. Nikomu za darmo Windows nie zainstalują ...
  • #658
    lonek91
    Level 11  
    Jesli dzisiaj zglosilem usterke lapka po godzinie 18 to kiedy kurier po niego podjedzie jutro czy w piatek? Bo nie wiem czy go juz nie pakowac w karton
  • #659
    romutek340
    Level 2  
    Mam pytanie wysyłka do serwisu jest na własny koszt ? kupiłem neonet
  • #660
    ERIC21
    Level 10  
    romutek340 wrote:
    Mam pytanie wysyłka do serwisu jest na własny koszt ? kupiłem neonet

    nie kontaktuj się z neonet tylko bezpośrednio przez stronę Asusa, tam wyślesz zgłoszenie o usterce, a mail'em dostaniesz szczegółowe info. Kuriera z UPS przysyłają na własny koszt.