Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kontrolka ładowania PSG 16 mechanicy rozkładają ręce

tomekw19_1985 14 Dec 2010 21:47 2788 7
Bosch
  • #1
    tomekw19_1985
    Level 18  
    Witam Mam saaba 9-3 z silnikiem 2,2 DTI z 2003 r. Silnik i całe sterowanie pompy to konstrukcja z vectry C. Wymieniony został alt, a błąd się pojawia. Błąd wywala po 3 minutach od odpalenia za każdym razem. Mierząc amperomierzem prąd zanika na 3s po czym się podnosi i już ani razu nie opada. Napięcie ładowania 14,6V. Podczas wywalania błędu napięcie spada do napięcia aku. Alternator wymieniony na nowy Bosch 140A. Jak wiadomo do alternatora dochodzą dwa przewody, które nim sterują. Jeden L wyprowadzony jest na 27 styk komputera pompy PSG, a drugi F na 15. Według opisu L to Diagnostic/startpulse, a F idzie to Tronic. Nie wiem może jest ktoś chętny wspomóc oscyloskopem by zobaczyć czy jest sygnał i jaki na L i F. Nie wiem co może być zepsute w samym sterowniku pompy. Może ktoś zna się na samym sterowniku? Może da się zrobić jakiś układ by symulował wejście i dawał przez 5min to samo na wyjście, a po zaniku sygnału symulował ostatnie 15s.
  • Bosch
  • #2
    Piotr Kołtuniewicz
    Level 17  
    Czy regulator napięcia jest orginał?
  • Bosch
  • #3
    tomekw19_1985
    Level 18  
    Regulator jest boschowski oryginał. Cały alternator jest bosch-a. Domyślnie w tych samochodach były montowane chyba DENSO, ale do końca nie wiem.Alternator został wymieniony na nowy ze względu na błąd ładowania jednak po wymianie nie znikł. Nie mam możliwości sprawdzenia czy zanika sygnał sterowania. Może jest tak, że sterownik tak schodzi z PWM, że przy tym prądzie jaki daje na wirnik nie ma wzbudzenia i następuje zanik prądu. Wątpię w tą teorię bo po odpaleniu prąd ładowania jest tylko proszę nie pytac jaki bo nie pamiętam. Po dokładnie 3 min zanika na ok 3-5s i wraca z powrotem stabilny. Tak jakby po tym czasie coś się przełączało.
  • #4
    jkm73
    Level 21  
    wg mnie to na jednym styku alternatora jest wzbudzenie +12v (d+) a na drugim sygnal obciazenia alternatora dfm i ten powinien isc do sterownika silnika zeby ten wiedzial ze ma podniesc obroty , sprawdz czy masz wzbudzenie
  • #5
    tomekw19_1985
    Level 18  
    No jeden to właśnie chyba wzbudzenie połączone z informacją. Normalne, że jeśli układ widzi wzbudzenie czyli działa. Drugi sygnał idzie do komputera. Jaką funkcję pełni w komputerze nie wiem dlatego pytam doświadczonych elektryków elektroników z forum.
  • #6
    tomekw19_1985
    Level 18  
    Dokonałem pomiaru napięć na tych dwóch przewodach. Na przewodzie L czyli start/pulse jest 10,44-10,46V, a na przewodzie F czyli idącym do kompa 8,24-8,26V. W momencie zaniku ładowania zanika napięcie na przewodzie F i spada do 0,22V. Co może być tego przyczyną?
  • #7
    tomekw19_1985
    Level 18  
    Witam ponownie. Ruszy ktoś mój temacik bo dalej nie rozwiązany problem, a żaden z mechaników nie wie o co biega.
  • #8
    tomekw19_1985
    Level 18  
    Witam po długim czasie. Rozwiązałem problem poprzez podłączenie równolegle żarówki (100mA) z obwodem wzbudzenia. Odłączenie tego przewodu i podłączenie samej żarówki i tak powodowało błąd. Może ten typ regulatora nie współpracuje z moim samochodem. Prawdopodobnie sterownik po 3min oczekuje informacji od regulatora czy ten pracuje. Pozdrawiam

    Dodano po 1 [godziny] 55 [minuty]:

    Było to na tyle uciążliwe, że mówię co będzie to będzie. Chodzi głównie o komunikat na wyświetlaczu, że nie ładuje. Za każdym razem przycisk clear ale ikonka powiadomienia zostaje na wyświetlaczu i dawała po oczach.