Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozszyfrowanie MOSFETU ewentualnie o zamiennik

14 Gru 2010 23:42 3667 5
  • Poziom 21  
    Witam.
    Dostałem do naprawy pompę wspomagania SKODY TRW, temat dość często poruszany - uszkodzone 2 tranzystory mocy ON5295 czy może ktoś z was podsunąć mi zamiennik, albo ewentualnie namiary na sklep, który posiada oryginał?
    Dodam jeszcze, że pompa jest z 2009r, nigdzie nie mogę znaleźć datasheetu.
    Z tego co mi wiadomo w poprzednich modelach wychodziły BUK9508, ale czy w tym jest to samo?
    Proszę o pomoc.
  • Poziom 24  
    Wpisz w google : MOSFET 5295
    Producent: NXP Semiconductors
    55V N CH TRENCHFET. Zamiennik to BUK9508-55A. Według informacji z PHILIPSa zakończono produkcję.
  • Poziom 2  
    Witam,
    Jeśli interesują Was tranzystory BUK9508 55A to mam obecnie tylko 4 szt. na zbyciu, miałem ten sam problem z pompą więc służę pomocą. Jeśli interesują kogoś te tranzystory na przyszłość proszę o info. znalezienie ich to praktycznie cud ale mnie się to udało więc mogę jeszcze popytać, sprawa dotyczy również tranzystorów BUK9E06 stosowanych do pomp w oplach. Przesyłam specyfikację
  • Poziom 15  
    Oryginalny BUK9508-55 ma Vds max=55V, Id max=75A, Rds(on)=0.008 Ω. Spróbuj zamiennika IRL3705N (55V/89A/0.01 Ω). Trochę droższym zamiennikiem może być również SUP75N06 (60V/75A/0.008 Ω). Oba typy są dostępne np. w TME.
  • Poziom 21  
    Powiem Wam tak użyłem zamienników IRL3705N o których wspomniał "Fuczek" bo też tak sobie myślałem, że będzie to najodpowiedniejszy z dostępnych zamienników w Olsztynie i tak też wstawiłem - 4*12zł efekt był taki że pompa wystartowała kierownica na liczniku zgasła, ale zakręciłem kierą najpierw w lewo potem w prawo i z pompy, a w zasadzie tranzystorów poszedł dym. Z początku myślałem, że wina leży od strony auta, a nie pompy bo w sumie uszkodzenie powstało na skutek stłuczki i prawdo podobnie przez zwarcie na czujniku skrętu.
    Nie miałem czasu na testy i zamówiłem drugą pompę, wszystko pracuje jak należy więc, albo zamienniki są do kitu, albo na druku coś jeszcze wywaliło, bo silnik obraca się luźno, a pompa prawie jak nowa bo po 9000km :)
  • R.I.P. Zasłużony dla elektroda
    Zamykam.
    Uważam, że temat został wyczerpany.