Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 3, zbyt duże ciśnienie w układzie chłodzenia.

15 Gru 2010 00:32 10392 3
  • Poziom 9  
    Witam. Posiadam Volkswagena Golfa III z roku 1992. Silnik ma Oznaczenie ABS (1.8 jednopunktowy wtrysk). Samochód posiada instalację LPG od 5 miesięcy. Problemy zaczęły się niedawno. Mianowicie chodzi o duże ciśnienie w układzie chłodzenia, po rozgrzaniu, płyn w zbiorniczku wyrównawczym bulgocze, podnosi się jego poziom, po odkręceniu korka płyn bardzo szybko wydobywa się na zewnątrz, wydaje mi się, że po zadziałaniu wiatraka na chłodnicy jego poziom na chwile maleje (jest zimniejszy). Ostatnio wymieniłem czujnik temperatury płynu (4 pinowy) ale chyba wskaźnik temperatury jest uszkodzony (wcześniej pokazywał maks 70 stopni, termostat nowy - Wahler, po podłączeniu rezystora 100 Ohm pokazywał na oko 73-74 stopnie) teraz nie pokazuje nic, ale to mniej ważne, pomierzę na dniach wartości rezystancji czujnika z podpiętym niezależnym czujnikiem temperatury.
    Węże chłodnicy nie twardnieją, nie widać spalin w zbiorniku wyrównawczym (choć może to bulgotanie, zwiększanie poziomu, nie mam pojęcia), nie ma oleju w płynie, i na odwrót.

    Drugi problem jest z działaniem silnika na benzynie, na biegu jałowym obroty lekko falują (poniżej 900 obr) po rozgrzaniu chodzi lepiej ale niewiele, przy mocniejszym dodaniu gazu się dławi, czasem po odpaleniu słychać pstrykanie jakiegoś przekaźnika oraz zwiększenie obrotów na ~2200 obr na jakieś 2-3 minuty, przy wcześniejszym skakaniu (1-2sek) z 1000 na 1500 obr itp. Samochód na LPG chodzi dobrze, obroty nie spadają, nie dławi się po dodaniu gazu, o ile wcześniej się nagrzeje płyn chłodniczy na benzynie (zamarzanie parownika) choć moim zdaniem płyn w wężu "chłodząco-podgrzewającym" parownik powinien się rozgrzewać szybciej niż 15min stania, gazowania, jazdy na benzynie (temp. otoczenia -5 stopni celcjusza), choć nie mam z tym doświadczenia, ale być może przyczyną jest problem nr 1. Bardzo wzrosło spalanie na benzynie, z wydechu wylatuje brązowo-czarny dym, czy może to być spowodowane zbyt bogatą mieszanką ? Czasem samochód po wciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy (zmiana biegów) zgaśnie, ponieważ obroty spadną naprawdę nisko. Po takim zgaśnięciu trudno go odpalić (odpala za 2-3 razem jak przytrzyma się rozrusznik jakieś 20sek - powoli odpala cylindry aż wreszcie można puścić rozrusznik, być może świece są zalane). Gaśnie także przy ostrzejszym dodaniu gazu, obroty mu spadają zamiast rosnąć i potem trudno go odpalić (jak wyżej)

    Trzeci problem to nagrzewnica. Przy ostrzejszej jeździe ciśnienie w układzie chłodzenia wypchało kolanko łączące dolny wąż chłodnicy z obudową termostatu i płyn wyleciał w czasie jazdy z bloku silnika. Po założeniu kolanka, zabezpieczeniu go, uzupełnieniu płynu, układ powinien się sam odpowietrzyć, lecz tego za bardzo nie chciał robić, być może przyczyną był korek zbiornika wyrównawczego (zapchany zaworek, korek już jest nowy). Układ jest odpowietrzony (mniej więcej - patrz problem nr 1) lecz w aucie jest zimno. Węże do nagrzewnicy są ciepłe. Czy po wypadku z wylaniem płynu mogła się zapowietrzyć tak nagrzewnica, że trzeba jej teraz pomóc się odpowietrzyć ? A może jest czymś zapchana ?

    Ostatnio wymienione elementy w samochodzie:

    pasek, napinacz rozrządu
    kopułka zapłonowa
    świece Bosch
    przewody WN Beru
    termostat Wahler
    płyn chłodniczy Dynagel 2000
    olej mineralny 15w/40 Mobil
    czujnik temperatury płynu chłodzącego (4 pin)

    przeczyszczona przepustnica, silnik krokowy czyściutki, kabel OBD powinienem niedługo dostać, więc sprawdzę błędy komputera

    Pozdrawiam i czekam propozycje w związku z eliminacją powyższych problemów.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 17  
    To jak to w końcu jest , duże ciśnienie a węże nie twardnieją ?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 9  
    Węże od/do chłodnicy (te o większym przekroju) można normalnie naciskać zarówno jak jest zimny i ciepły. Nie znam się na tym ale może większe ciśnienie/gotowanie płynu jest tylko w części układu bo jest coś nie tak jak powinno. Pozdrawiam.
  • Moderator Samochody
    Wymień nieszczelny korek, poczytaj instrukcję obsługi tego samochodu, i NIGDY nie odkręcaj korka przy rozgrzanym silniku.