Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

carisma GDI jak wzmocnić sygnał

rex55 15 Gru 2010 10:16 1619 4
  • #1 15 Gru 2010 10:16
    rex55
    Poziom 2  

    Mam problem z instalacją gazową.W Polsce jak szukałem to przeważnie każdy mówił że do GDI nie ma instalacji.Znalazłem instalacje gdzie producent przewiduje założenie gazu do tego typu silnika.Instalacje sprowadziłem z Anglii,w Polsce nie ma żadnego przedstawiciela.Problem jest taki że nie czyta sygnału wtrysków.Sterownik współpracuje tylko na sterowaniu minusowym.Sprawdzałem na oscyloskopie to mam sygnał minusowy jak podłącze sterownik gazu to sygnał jest za słaby co zrobić żeby go wzmocnić?Może zastosować jakiś tranzystor ale nie wiem jaki?Sterownik gazu działa na tej samej zasadzie co wzmacniacz wtrysku.Podłączyłem się do sygnału z ECU przed wzmacniaczem.Opisałem to w bardzo dużym skrócie dodam że producent "olał" sprawę, filia w Niemczech nie potrafią odpowiedzieć a z Anglii dystrybutor też nie jest w stanie mi pomóc.

    0 4
  • #2 04 Sty 2011 21:44
    lukiex
    Poziom 12  

    Witam

    Odpuść sobie montowanie gazu do silnika GDI. Jak sama nazwa wskazuje jest to silnik z bezpośrednim wtryskiem. Wtryskiwacze chłodzi tylko paliwo dochodzące na nie. Wiem, że wymyślili już instalacje gazowe "działające" z silnikami GDI (jakiś tam procent paliwa dochodzi na wtryski a resztę załatwia instalacja gazowa), ale stanowczo odradzam montowania takich ustrojstw. Sam byłem świadkiem zarżnięcia listwy wtryskowej w tym modelu.

    Pozdrawiam

    0
  • #3 04 Sty 2011 23:08
    rex55
    Poziom 2  

    Ta instalacja właśnie tak działa (ustawia się w procentach benzyna/gaz)Odpuścił bym sobie ale mam już tą instalacje i auto też.Ten gościu co od niego kupiłem zakładał do kilku silników 3.5 GDI i nie miał problemu (wzmacniacz wtrysku jest taki sam,ecu inne bo 6 cylindrów ) Najlepszy byłby wykres z oscyloskopu żeby porównać ale nie mam bo to był taki zwykły więc może napisze jak to wyglądało.Na ekranie oscyloskopu była linia od tej linii goniła kropka w dół na około 5 cm a jak dołączyłem sterownik gazu to kropka goniła około 1,5 cm.Dlatego wpadłem na pomysł żeby wzmocnić sygnał.

    0
  • #4 14 Sty 2011 18:11
    rex55
    Poziom 2  

    https://obrazki.elektroda.pl/1044844000_1295024369.jpg
    Przez takie tranzystory idzie sygnał (ścieżka z kropką to jest wyjście).Na tym wzmacniaczu wtrysku impulsy są wystarczające a do sterownika co potrzebuje założyć są za małe.Co można spróbować dołożyć żeby ten impuls był tak mocny jak dotknięcie masy?

    0
  • #5 15 Sty 2011 00:55
    doctor81
    Poziom 17  

    Pewnie i tak postawisz na swoim,ale pomyśl:nie po to Ktoś zaprojektował ten silnik,żeby go "zagazować".Podawanie jednocześnie benzyny i gazu?Przypomina mi się pomysł diesla z gazem.Olej napędowy i lpg jednocześnie.Tylko niech ktoś mądry powie jakie te w/w "patenty" mają uzasadnienie ekonomiczne?Do mnie przemawia tylko większa moc.Ale jakim kosztem.Przecież sprawna Carisma w cyklu mieszanym pali 6,5/100km.Jak na grubo ponad 100ph to nieźle.Możesz nie wierzyć,ale na trasie nie przekraczając 90km/h nie spali 5l/100km.Pozdrawiam. P.S.Jakby ktoś potrzebował to mam taki silnik 138tys.km. na handel.Więcej na PW.

    0