Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Swap Golf 3 1,4 ABD na 1,6 D

15 Gru 2010 10:29 45450 114
  • Poziom 20  
    Chciałbym się dowiedzieć jak to jest z przekładką silnika benzyna na diesel.
    Posiadam Golfa 3 1,4 z silnikiem abd monowtrysk zagazowany instalacja pierwszej generacji.
    Mam też silnik z Golfa 2 igiełka 1,6.
    Teraz pytanie, czy warto przekładać ten silnik skoro zawieszenie praktycznie nowe a silnik do remontu czy też po prostu kupić 1,4 identyczny?
    Osobiście jestem przekonany do Diesla jeździłem kilka lat mk II 1,6 di nie było żadnych problemów a z tym 1,4 to jest katastrofa skarbonka bez dna.
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    Witam.
    Jeżeli sam silnik pasuje to jest już jakiś plus, ale po za tym to i tak jest dużo zabawy z takimi przekładkami trzeba przekładać całą instalacje silnika i osprzęt tak że ja osobiście bym się w to nie bawi w takie rzeczy za dużo roboty.
  • TermopastyTermopasty
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Z benzyny na diesla zawsze łatwiej tylko czy masz skrzynie biegów z tym dieslem potem troche zabawy z wydechem i instalacja do świec żarowych.
    Osobiscie mam na koncie diesla z golfa 1 w polonezie i diesla 1.6 w astrze f po silniku 1.4i
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    Silnik, skrzynia, wydech, chłodnica, półośki, wlew paliwa, instalacja silnika, eliminacja pompy paliwa, montaż filtra paliwa... To tak na szybko.
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    No do tej listy można jeszcze licznik dodać nie wiem jak z zawieszeniem i skutecznością hamulców później
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    + dodatkowo za badanie techniczne ze zmianami konstrukcyjnymi 180zl i wpis w dowodzie/karcie pojazdu osiemdziesiat pare zl inaczej pierwszy lepszy patrol moze zabrac dowod :(. Sam to niedawno przechodzilem (swapa nie zabranie dowodu :) ) tyle ze auto inne (ford galaxy)
  • Poziom 20  
    Silnik skrzynie mam

    Ok więc podliczam
    chłodnica 100 zł
    Zbiornik paliwa 50 zł
    filtr paliwa 30 zł
    kompletny wydech nowy 200 zł
    instalacja około 100 zł
    licznik 100 zł
    półosie 100 zł
    badanie techniczne 180 zł
    dowod rejestracyjny 80 zł
    dodatkowe koszty przypuszczalnie 100 zł

    Razem około 1000 zł na okrągło

    a jeśli ktoś kupuje silnik i skrzynie to od 600 zł w góre

    A przecież jak wyciągne silnik zbiornik instalacje gazową itd to też można opchnąć na allegro a nawet u nas w okolicy jest zbyt na czesci do vw

    Po za tyn jestem w szoku bo moj golf spala po miejscu nawet 11 l gazu w trasie dużo lepiej bo 7,5 l a cena gazu u nas to już 2,60 a ma być drożej

    Diesel tylko 4,50 a ten silnik spalał mi około 5 l ropy

    Za 1000 zł jestem skłonny go przełożyć
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Nie wiem jak inni na to zareagują ale ja chłodnice bym zostawił zbiornik również (tylko pompe trza zastąpić rurką ) , półosie będą pasować bo są przykręcane,wydech różni się samą dwururką.
    Przekaźnik świec 50 zł nowy i instalacja wykonana samemu, licznik też bez zmian tylko np. dodatkowa kontrolka (dioda) do świec żarowych.
    A sam wlew też trzeba ztuningować bo rurka z dystrybutora nie wlezie .
  • Poziom 20  
    Teraz jakiś optymistyczny akcent
    Co do zegarów to i tak bym wymieniał żeby kontrolka była na zegarach
    Chłodnice też mi się wydaje że bym zostawił również wydech miałem wątpliwości co do półosi zbiornik w sumie nie majątek bo za głupia pompę paliwa którą mam w baku zapłacić trzeba około 100 zł a zbiornik diesla kupi już od 50 zł
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    A z badaniem technicznym poczekaj do końca obecnego i razem wszystko
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Cytat:
    A sam wlew też trzeba ztuningować bo rurka z dystrybutora nie wlezie .

    a to czemu?

    chlodnice musisz wymienic bo diesel wiekszej potrzebuje jeżeli sie dobrze orientuje, wydech raczej koniecznie ( kata sprzedasz tez troche ci sie wroci)
    i inne mocowanie przyspieszacza obrotow bedziesz potrzebowal
  • Poziom 25  
    W autach na benzyne bezołowiową zaczeli stosować przewężenie w wlewie aby nie nalewać benzyny ołowiowej i to skutecznie blokuje pistolet od dystrybutora ON.
  • Poziom 13  
    pytałem dlatego że kiedyś pożyczonym od kumpla golfem byłem na stacji i z przyzwyczajenia wlałem mu ON.. (golf 1.6 benz 92'')
    dlatego nie byłem przekonany co do takiego przewężenia
  • Pomocny post
    Poziom 25  
    Komputer wywal bo do diesla potrzebujesz tylko + po kluczyku do elektromagnesu na pompie, tak samo moduł zapłonu.
  • Poziom 20  
    Mam kolejny argument za wymiana silnika na diesla Dziś przeglądałem dokumenty okazało się że ważność butli kończy się we wrześniu 2011 kolejny wydatek a w dieslu będę miał więcej miejsca w bagażniku

    Oglądałem na necie wiele schematów podgrzewania świec to jest tak banalnie proste ze dziwie się jak ktoś pisze że byle kto sobie z tym nie poradzi

    Jeszcze takie pytanie bo ludzie piszą że będzie trzęsło kierownicą że będzie huczało w samochodzie i że problem będzie z hamowaniem tak zastanawiałem się nad tym hamowaniem skoro amortyzatory sprężyny sworznie wszystkie tuleje pasują do wszystkich modeli oprócz kombi to jak można pisać że trzeba zmieniać zawieszenie?

    A co do głośnej pracy silnika to chyba normalne że pracuje głośniej i chyba nie trzeba jakoś specjalnie wygłuszać? I co z tym trzęsieniem kierownicy? Bzdura? czy ktoś się spotkał z takimi objawami?
  • Poziom 25  
    Bzdury wypisują , ile cały silnik moze diesla może być cięższy od benzyny ? 20 kg i ni jak może to wpłynąć na zawieszenie czy hamowanie, pewno jak chciałbyś tam vr6 włożyć to inny temat ale diesel?
    No i głośniej troche może być bo silnik diesla głośniej pracuje ale w środku nie ma różnicy i nie ma żadnego trzesienia kierownica.
  • Poziom 20  
    Dzięki tak myślałem że to bzdury podejrzewam że takie posty wypisują ci którzy nie maja o tym zielonego pojęcia Ja osobiście zmieniałem kilka razy silniki ale zawsze to było na zasadzie ten sam silnik ta sama pojemność zawsze dwa dni tak na spokojnie i było po robocie Tu myślę poświęcić do 2 tygodni żeby wszystko było tip top

    Dodano po 5 [minuty]:

    Jeszcze jedno pytanie bo jestem w posiadaniu silnika i skrzyni z mk II i pomyślałem czy może wsadzić inną jednostkę diesla ta sprzedać a kupić 1,4 d lub 1,4 td lub 1,6 td
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    ja bym tam instalował 1,6 td jak już.. albo 1.9tdi tyle że przy tdi najwięcej roboty bo jeszcze instalacja dochodzi do kompa...

    głośniej nie bardzo... diesle maja inne wygłuszenie maski ale czy ono coś daje.. trudno powiedzieć
    1.6d będzie ok 50 kg cięższy więc bzdura że gorsze hamowanie itd.. ( zawsze można sie pokusić o swap hebli z chociażby passata b3 ( pasują p&p) i już hamowanie dużo lepsze choć to zupełnie zbędne.

    trzęsienie kierownicy ? bzdura, chociaż przy mrozie trochę będzie trzęsło przez pierwsze kilkanaście sek. ot taki urok silnika.
    Pamiętaj tylko żeby poduszki zakładać oryginalne bo na nowych to nie dość że będzie telepało całą budą to będziesz miał głośno, nowe są po prostu badziewne (sam wymieniałem to musiałem potem szukać po szrotach starych, bo na nowych jeździć się nie dało )
  • Poziom 25  
    Nie wiem czy pasuje ale jakby nie to zrobisz sobie przeróbkę taka aby linka napędzała impulsator i po krzyku.
    Jeśli chodzi o silnik to zakładaj ten co masz bo tu masz ekonomie (bo już go masz ) a jeśli kupisz to wydatek a nie wiesz co kupisz.
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    szczerze? nie mam pojęcia, myślę że są inne ale mogę się mylić,
    napisz oznaczenie skrzyni jakie masz to poźniej rzucę okiem
  • Pomocny post
    Poziom 17  
    W golfie II prędkościomierz jest na linkę czyli mechaniczny, a obroty są z alternatora.
  • Poziom 20  
    Z katalogów wyczytałem że wydech chyba będę musiał wymienić cały
    rura kolektorowa do mojego silnika diesla jest inna 30.339 w golfie mam zamontowana 30.329 i zastanawiam się czy zamontuje rurę 30.339 do tłumika środkowego 30.34
    W golfie III 1,4 ABD i 1,9D tłumik środkowy i końcowy są identyczne więc wydaje mi się że mogą zostać ale czy dopasuję rurę kolektorową z golfa 2 1,6 D 30.339 do rury środkowej golfa 3 30.34
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    mercedesik napisał:
    Bzdury wypisują , ile cały silnik moze diesla może być cięższy od benzyny ? 20 kg i ni jak może to wpłynąć na zawieszenie czy hamowanie, pewno jak chciałbyś tam vr6 włożyć to inny temat ale diesel?
    No i głośniej troche może być bo silnik diesla głośniej pracuje ale w środku nie ma różnicy i nie ma żadnego trzesienia kierownica.

    Inne poduszki silnika, inne elementy zawieszenia - silnik diesla jestcięższy i to sporo od malutkiego benzyniaka ( drążek reakcyjny plus sprężyny). Wydech może zostać - kwestia docięcia i pospawania tzw. portek. Obrotomierz - można sobie darować. Pompka w baku - może zostać, nic się nie stanie jak będzie tłoczyła ON, kwestia przeróbki zasilania prądem. Chłodnica - tu bym się zastanawiał, TDI mają chłodnice takie same jak benzynowe. Dodatkowo - dźwignia przyspieszacza wtrysku do dorobienia - można zaadaptowac termostat woskowy np. z Peugotów, będzie automat. Katalizator precz - i tak pewnie jest zatruty. Komputer, do wyrzucenia, do dorobienia za to obwód grzania świec żarowych. Kwestia wspomagania układu kierowniczego - jeśli go nie było, to wypadało by jednak zafundować go sobie.
  • Pomocny post
    Poziom 30  
    Pompki nie zostawiaj w baku, a przynajmniej jej nie podlaczaj - brat kiedys przekladal kadetta 1,6i na 1,6d i zostawil podlaczona pompe paliwa , wydawalo mu sie ze bedzie to super rozwiazanie na wypadek ewentualnych nieszczelnosci zamiast "gruszki" i po 2 dniach jezdzenia wywalilo mu uszczelnienia w pompie wtryskowej od zbyt duzego cisnienia paliwa.
  • Poziom 13  
    [quote="robokop"]
    mercedesik napisał:
    Chłodnica - tu bym się zastanawiał, TDI mają chłodnice takie same jak benzynowe.

    z tą różnicą że 1,4 benz ma chłodnice nie dość że mniejszą to jeszcze na jeden wentylator. a diesel większą i na dwa, myśle że w lato może być rożnica;)
  • Poziom 20  
    mercedesik napisał:
    Bzdury wypisują , ile cały silnik moze diesla może być cięższy od benzyny ? 20 kg i ni jak może to wpłynąć na zawieszenie czy hamowanie, pewno jak chciałbyś tam vr6 włożyć to inny temat ale diesel?
    No i głośniej troche może być bo silnik diesla głośniej pracuje ale w środku nie ma różnicy i nie ma żadnego trzesienia kierownica.

    Inne poduszki silnika, inne elementy zawieszenia - silnik diesla jestcięższy i to sporo od malutkiego benzyniaka ( drążek reakcyjny plus sprężyny). Wydech może zostać - kwestia docięcia i pospawania tzw. portek. Obrotomierz - można sobie darować. Pompka w baku - może zostać, nic się nie stanie jak będzie tłoczyła ON, kwestia przeróbki zasilania prądem. Chłodnica - tu bym się zastanawiał, TDI mają chłodnice takie same jak benzynowe. Dodatkowo - dźwignia przyspieszacza wtrysku do dorobienia - można zaadaptowac termostat woskowy np. z Peugotów, będzie automat. Katalizator precz - i tak pewnie jest zatruty. Komputer, do wyrzucenia, do dorobienia za to obwód grzania świec żarowych. Kwestia wspomagania układu kierowniczego - jeśli go nie było, to wypadało by jednak zafundować go sobie.[/quote]

    Czytacie posty?

    Mam silnik 1.6 zwykły diesel a nie tdi bak zmieniam cały co do poduszek jest to samo bo sprawdzałem wspomagania nie potrzebuje moja żona też nie bo też jeździła mk 2 i była zadowolona

    Co do sprężyn we wszystkich modelach są jednakowe oprócz kombi pisałem już wyżej

    robokop napisał:
    z tą różnicą że 1,4 benz ma chłodnice nie dość że mniejszą to jeszcze na jeden wentylator. a diesel większą i na dwa, myśle że w lato może być rożnica;)


    Gdzie w MK II były dwa wentylatory? chyba że od nawiewu albo piszesz o TDI ale od początku jest mowa o MKII 1,6 zwykły diesel
    [/quote]