Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VORTEC V6 4.3L Instalacja gazowa IGS firmy LANDI RENZO

15 Gru 2010 12:56 3417 5
  • Poziom 12  
    Witam.
    Mam problem. Silnik gaśnie mi na biegu jałowym, podczas jazdy na gazie. Na benzynie jest OK. Silnik pracuje na około 600 obrotach przy biegu jałowym ale jeśli dostanie obciążenie typu wbicie biegu "D" lub skręcenie kół (obciążenie pompa wspomagania) to gaśnie. Myślałem, że problem tkwi w czujniku położenia przepustnicy. Sprawdziłem jednak czujnik miernikiem i pokazuje prawidłowe napięcie. Okazało się, że wyciągnięty był wenflon łączący silnik z reduktorem gazu. Przez to jeden cylinder dostawał uboższą mieszankę i komputer mu dodawał, a przy okazji pozostałym garom. Spalanie rosło. W końcu wartości były takie, że nie dało się jeździć na gazie na niskich obrotach. Nie działał też tempomat i hamowanie silnikiem (nie zwalniał przy puszczeniu pedału gazu, a nawet przyspieszał). Po włożeniu wenflonu zaczął działać tempomat oraz silnik prawidłowo się zachowywał. Został tylko problem, że silnik mi gaśnie na biegu jałowym na gazie. Myślałem, że komputer mając autokalibrację sam sobie ustawi z czasem wszystko. Niestety po kilku dniach jazdy nic się nie zmienia. Proszę o pomoc. Problem jest ciężki. Gazownicy się nie chcą podejmować tego. Jedynie chłopaki z Chojny w Zachodniopomorskim się zgodzili i dużo zrobili. Zmniejszona została emisja spalin, bo przekroczona była 20x. Teraz jest w normie. Proszę o rady i wskazówki. Pozdrawiam wszystkich
  • Poziom 11  
    silniczek biegu jałowego sprawdzić.Sprawdzić lambda na biegu jałowy wyregulować.Oraz rozjazd mapy IGS.Czy miga zielona dioda na przełączniku gazu jak trochę pojeździsz??
  • Poziom 12  
    Sonda lambda była sprawdzana, a silniczek biegu jałowego jak by był zły to na benzynie bym miał też problemy. Na benzynie auto chodzi super. Wymieniłem cały układ zapłonowy. Myślę, że coś nie tak z mapą IGS ale mam pytanie. Czy jak pojeżdżę to się samo ustawi czy muszę jechać na komputer, by to ustawić? Silnik na gazie się dziwnie zachowuje. Czasami jest tak, że mi nie gaśnie i jest ok, a za chwilę już obroty spadają i muszę przed zatrzymaniem na skrzyżowaniu przełączyć na benzynę. Jak tak się dzieje to bardzo czuć gazem. Nie zauważyłem by migała dioda od gazu. Wiem że dużo pomogło wydłużenie tego wenflonu, bo wcześniej miałem emisję spalin przekroczoną 20x. Teraz niby jest wszystko z emisją. Może wystarczy tyko zmienić nastawy na mapie paliwowej aby było dobrze?
  • Poziom 2  
    Witam! Ja mam podobny problem z LpG IGS Landi R... MB 124 E 2.2
    Po przełączeniu sie na gaz jak wspomniał tu kolega dioda mruga powoli ok 1 raz na 3 sekundy .
    silnik buja się na wolnych obrotach i czasem gaśnie natomiast na benzynie chodzi super.
    a i bardzo długo się przełoncza z benzyny na LPG.
    gdzie szukać przyczyny
  • Poziom 12  
    Nie znajdziemy raczej odpowiedzi na to pytanie, bo to za trudna sprawa. Ja już byłem u pięciu gazowników i od roku walczę z tym i chyba to jest nie do zrobienia. IGS LANDI RENZO najwidoczniej to taka lipa. Wyrzuciłem 3tys na instalację, a teraz myślę, że jednak będę musiał zdemontować instalację lub sprzedać benzyniaka i kupić diesla. Jednak jazda na gazie to jest porażka.
  • Poziom 11  
    Chętnie odkupię taką instalację jeżeli ktoś by chciał sprzedać za nieduże pieniążki.Na forum był człowiek co się zna na tym napiszcie meila do niego bo konto ma zablokowane bardzo mi pomógł swego czasu. Meila do specjalisty od IGS Fisto(malpa)wp.pl