Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jaki Migomat kupić migomat jakiej firmy i jaki model

007K 15 Dec 2010 22:51 96384 36
  • #1
    007K
    Level 2  
    Witam
    Przyszedł czas na zakup który migomat wybrac? jakiej firmy Bester, Telwin i jaki model do 3000zł.
  • #2
    solar744
    Level 18  
    Witam
    Z własnego doswiadczenia polecam migomaty OZAS ( niezawodne i transformatory winiete czysta miedzia )ale te sa juz dostepne jako produkty z tzw. demobilu gdyz fabryke w Opolu przejoł szwedzki ESAB ale, ale dalej tam produkuja niezłe migomaty serii ORINGO trafa sa zwojone miedzia na pierwotnym a na wtórnym aluminium. Trzeba przyznac ze sa to migomaty do zastosowań profesjonalnych i mozna spawac cały dzien bez wielkich przerw , odradzam kupowanie migomatów jedno-fazowych( w marketach przewaznie sa wynalazki co sie co chwila wyłaczaja z powodu przekroczenia temperatury ) lepsze rezultaty osiaga sie na 3fazowych trafach .
    Pozdrawiam
  • #3
    january005
    Level 2  
    Witam
    Firm jest mnóstwo na rynku gdy jednak chodzi o tig to tylko inwektor i czysty gaz zgadzam się że na 3 fazy
    Ozas już przerabiałem i nie jestem zadowolony ze stabilności spawania , firma ta zbyt wiele uwagi poświęca tradycji ,a nie oto chodzi tylko o jakość spawu
    Pozdrawiam
  • #4
    piotrek power
    Level 27  
    Witam.
    Widzę, że jest taki temat, więc nie będę zakładał nowego, potrzebuję dość szybko kupić migomat, używany będzie głównie przy pracach samochodowych blacharsko lakierniczych.

    Spawane blachy najczęściej to 0,8mm i 1,0mm, ale dobrze by było, aby dało się też dobrze spawać blachy zaczynając od 0,5mm.

    Zastanawiam się nad TELWINem.
    Tylko są dwa modele:
    195/2 – 2050zł
    183/2 – 2150zł

    Tylko 195/2 jest na 240V i 400V i nie wiem czy to jest dobre rozwiązanie, szczególnie chodzi mi o regulacje prądu piszą, że jest od 30 do 200A, lecz to 30A jest osiągalne przy jakim napięciu zasilającym? 240 czy 400V?
    Prąd przy 60% to 80A
    Ponadto ten model ma jakby 8 stopni regulacji, tylko pozycje 7 – 8 pokrywają się z pozycjami 1 – 2, i jest dodatkowy przełącznik, którym się przełącza pozycje regulacji od 1 do 6 oraz od 7 do 8. Nie mogę nigdzie znaleźć jak się ma ta regulacja prądowa przy zasileniach 240 i 400.
    Obawiam się, żeby pozycje od 1 do 6 nie były do 240V, zaś 7 8 do siły.

    Natomiast TELMIG 183/2
    Jest zasilany tylko na 400V, regulowany prąd od 30 do 180A, 5 pozycyjny.
    Ten waży 46kg, pierwszego poprzedni 38kg.
    Prąd pracy 60%: 90A
    Tylko teraz pytanie, tym spawam prądem 30A na sile, zaś w tym pierwszym to nie wiem czy te 30A tyczy się siły, czy 240V, bo jeśli 240V to może być problem z dobrym spawaniem przy tym prądzie, i może czasem na sile minimalny prąd to 60A ??

    Np. Bester 1801 ma podawany zakres regulacji prądowej od 40 do 160A, lecz na sile zakres zawęża się od 80 do 160A. A ponoć spawanie na 240V przy najniższych prądach jest kłopotliwe, i do końca idealne spoiny wychodzą.

    Chyba że Telwiny lepiej spawają na 240V od Testerów, ale mam siłę, i chciałbym spawarki używać na 400V. Więc musi spawać małymi prądami także na sile.
    Czy się różnią te dwa modele Telwinów, który jest lepszy ? I jak działa ta regulacja prądowa w Telwinie 195/2.
  • #5
    january005
    Level 2  
    Pozdrawiam
    Osobiście sądzę że Mag to kiepski pomysł do spawania tak cienkiej blachy Tig nawet kiepski jest lepszy i spaw nie wymaga zbytniej obróbki . Lecz jeśli to musi być Mag to spawanie tylko w osłonie mieszanki gazów obojętnych . Polecam produkty krajowe ze względu na cenę oraz jakość , części także nie są drogie .
    Natomiast najdokładniejsze regulacje niestety to inwektory są drogie lecz mało zawodne .
    january005
  • #6
    piotrek power
    Level 27  
    Tak się właśnie zastanawiałem między BESTERem a TELWINem.
    Właściwie to byłem zdecydowany na bestera 1801, lecz znalazłem informacje na forum że Telwin spawa o niebo lepiej niż bester, i stąd teraz jestem bliżej Telwina.

    Mogę go kupić w sklepie, nie muszę zamiawiać na allegro, i sprzedawaca twierdzi że nie ma problemu z serwisem jeśli chodzi o spawarki TELWIN.

    Sprzęt nie będzie używany na codzień, tylko od czasu do czasu.
  • #7
    piotrek power
    Level 27  
    Głównie migomat ma być używany do napraw podwozi, przyspawanie błotnika, wymiana progu, wstawienie reperaturki.

    Nie wiem czy do tych prac TIG będzie najlepszy ?

    Osobiście do tej pory, spawałem zwykła spawarką elektrodową, ale pospawać blache 1,0mm to była już sztuka. Porzyczałem też migomat bester nie wiem jaki model, na 380V tylko, ma ok 8lat temu, moc max. 150A.
    4stopniowa regulacja, w miarę dobrze to spawało, ale na 1wszej pozycji prądowej były problemy, ale bez problemu dało się pospawać podłogę w samochodzie.

    Miałem też jakiś chiński migomat jednofazowy, i tym nie dało się normalnie pospawać.

    TIGiem jeszcze nie spawałem w ogóle, musiałbym się dopiero uczyć.
    A co taniej wychodzi spawanie TIGiem czy MAGiem ??
    Co by było praktyczniejsze przy spawaniu dajmy na to tej podłogi w aucie ?
  • #8
    piotrek power
    Level 27  
    Dowiedziałem się przed momentem, że Telwin ma ALUMINOWIE uzwojenie !?!?!?

    No i co teraz, Aluminiowe to się zaraz popsuje ??

    Czyli lepszy będzie BESTER 1801 ??
    Najlepszy by był BESTER 190 ale kosztuje dość dużo 3300zł.

    Tylko gdzie kupić tego Bestera ?
    Kupczyk na allegro sprzedaje za 2169zł z dostawą, + butla, +drut5kg, +maska +reduktor.
    Jest w Obi za 1850zł + drut, bez reduktora, butli i maski.

    Tylko ponoć te marketowe są wadliwe, po czym więc je poznać, jak zewnętrznie wyglądają tak samo? A na allegro jakie są, marketowe zy normalne ??
  • #9
    bizon_126
    Level 31  
    Te bester-y 220/380 też są na aluminium, mam takiego w robocie i powiem że wydechy spawa się wyśmienicie a w domu posiadam midi mig 210 i też jest nawinięty aluminium i nie jestem do końca z niego zadowolony ale nie udało mi się go jak na razie przegrzać
    Denerwuje mnie trochę zapalanie łuku ale na pełnej mocy smaży ładnie
    Nie kupuj na 220V bo to nie spawanie jak chcesz coś porządnego to tylko trójfazówka
    Spawałem kiedyś industrie 250A i też mi się bardzo ładnie spawało i teraz właśnie taką bym kupił
  • #10
    solar744
    Level 18  
    Witam
    Po dłuzszym namysle zdecydowałem sie samemu zrobic ponownie ale tym razem dla siebie migomat . Miałem kupic ESABa 250A ale ceny sa szalone najtaniej 3450 zl a stadardowo 3750 zła tak trafo 3F o pradzie 250A przy wypełnieniu ponad 60 %( oba uzwojenia czyli pierwotne i wtórne winiete miedzia ) bedzie kosztowac w granicach 1600 zł do tego podajnik drutu czterorolkowy za 300 zł i przewód wyjsciowy za okolo 200 zł i 6 tyrystorów po stronie wtórnej do lepszej regulacji parametrów spawania . Po podsumowaniu wszystkich kosztów całosc powinna wyniesc 2500 zł. Oszczednosci spore a parametry o niebo lepsze od sklepowych .A całosc sterowania do wykonania samodzielnie
    Jesli ktos ma rozeznanie co i jak to polecam takie rozwiazanie
  • #11
    gadem
    Level 16  
    A ja polecam Kempii Minarc Mig 200 , troszkę większa cena bo ponad 4 tys. zł ale za to z pełną synergią, przenośny , lekki , spawa każdym drutem + lutospawanie.
    Owszem ma też pewne ograniczenia bo 200 A w 30 % cyklu ale 100 A już w ciągłym no i oczywiście jest na 5 kg rolki co raczej wyklucza go do prac produkcyjnych ale do napraw, remontów , prac domowych, warsztatowych jak najbardziej OK. Dla mnie jest to idealny sprzęt.
  • #12
    Luccc
    Level 10  
    solar744 wrote:
    Witam
    Po dłuzszym namysle zdecydowałem sie samemu zrobic ponownie ale tym razem dla siebie migomat . Miałem kupic ESABa 250A ale ceny sa szalone najtaniej 3450 zl a stadardowo 3750 zła tak trafo 3F o pradzie 250A przy wypełnieniu ponad 60 %( oba uzwojenia czyli pierwotne i wtórne winiete miedzia ) bedzie kosztowac w granicach 1600 zł do tego podajnik drutu czterorolkowy za 300 zł i przewód wyjsciowy za okolo 200 zł i 6 tyrystorów po stronie wtórnej do lepszej regulacji parametrów spawania . Po podsumowaniu wszystkich kosztów całosc powinna wyniesc 2500 zł. Oszczednosci spore a parametry o niebo lepsze od sklepowych .A całosc sterowania do wykonania samodzielnie
    Jesli ktos ma rozeznanie co i jak to polecam takie rozwiazanie



    Osobiście i z doświadczenia wiem, że ESABY czy jak kto woli OZASY na poziomie profesjonalnym zaczynają się od 280A. Powiedziałbym, że wersja 250A to jest produkt półprofesjonalny + jakie trzeba za niego zapłacić pieniądze.
  • #13
    gadem
    Level 16  
    Każdy ma swój sposób na życie i swoje wybory. Zrobisz sam , będziesz miał satysfakcję i radość, kupisz coś porządnego - również. Ale ja jestem zwolennikiem kupna, bo nie mam czasu na struganie, po prostu wolę poleżeć jak mam czas a nie całe życie tylko tworzyć i łatać cuda.
    A wracając do tematu to jestem naprawdę zadowolony z tego Kemppi MinarcMig 200 , pełna synergia, która działa jak trza. Ostatnio widzę , że trochę tanieją i już w okolicach 4 tys. są do kupienia.
    Ma ktoś z kolegów ten mój model, jak to się przedstawia po dłuższym okresie spawania ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    Tu wstawiam dtr-kę Kemppi MinarcMig
  • #14
    gadem
    Level 16  
    Dodam jeszcze, że moim zdaniem mig jesli chodzi o zasilanie to tylko 230 V, największa zaleta to mobilność nawet jeśli jest to podwórko czy wyjazd do klienta, z siłą są już dylematy a jak jeszcze dojdzie potrzeda zasilania z agregatu to już większy kłopot.
    200 A nawet w cylku 35 % to jest naprawdę sporo, 100 A na 100 % prawie to jest grubsza robota.
    No bo tu oczywiście nie mówimy o firmie produkcyjnej bo to nie ta liga.
  • #15
    szejker1988
    Level 7  
    Już trochę lat minęło od ostatniego wpisu, na pewno pojawiły się nowe migomaty a być może jakości firm się popsuły, więc jaki na dzień dzisiejszy migomat polecacie?

    - Spawanie różne - płaskowniki, kątowniki profile ( ścianki 2mm, 3mm, 4mm, 5mm)
    - Spawanie codzienne (7-8 godzin)
    - Dobra firma, ( wolę dopłacić i mieć dobry migomat na lata)
    - Zasilanie 400V
  • #16
    Parowy
    Level 23  
    Czółko,

    Odświeżę temat, jest potrzeba kupić migomat, najpierw będą wymieniane progi w Astrze, później przyda się na budowie domu.
    Dwie propozycje:
    - moja, Bester MIG190C Multi MMA MIG TIG Lift
    https://bester-sklep.pl/polautomat-spawalniczy-bester-mig190c-multi.html
    - kolegi,
    Jaki Migomat kupić migomat jakiej firmy i jaki model

    Cena podobna, ten mój ma dodatkowo metody MMA i TIG, pytanie tylko, czy sama funkcja spawania migomatem z tego mojego odpowiada tej od kolegi?
    Jeżeli nic jej nie brakuje, to za nie wiele więcej mam dwie dodatkowe opcje :)
  • #17
    Parowy
    Level 23  
    Zakupiłem ten mój typ, jest akurat w promocji w Leroy Merlin, obniżka na 1350 zł, dobra sprawa.
    Zacząłem od pospawania pękniętego mocowania fotela w aucie, jak na około dwudziestoletnią przerwę w spawaniu, poszło mi całkiem nieźle :)
    Spawarka też się spisała, śmiga bez zarzutów :)
  • #18
    Ziemba M
    Level 9  
    Cześć.
    Teraz ja odgrzewam kotleta, bo za dużo jest tych wszystkich urządzeń i człowiek może zgłupieć.
    Do tej pory spawałem wszystko starą 3-fazową spawarką transformatorową czyli prądem przemiennym, głownie elektrodami rutylowymi 6013 grubość 3,2 ew 4. Nie pamiętam mocy spawarki, ale nie nadaje się do spawania cieńszych metali.

    Chcę sobie kupić coś do spawania cieńszych rzeczy. Jakieś profile, rurki, sprężarki, piaskarki, prasy hydraulicznej z czasem pewnie co nieco tłumików czy blacharki w aucie we własnych zabawkach czy w końcu wyspania sobie buggy/szajowozu.
    Początkowo myślałem o migomacie, ale też nie do końca wiedziałem o jakim.
    Później trafiłem na półautomaty spawalnicze i pomyślałem, że to bardzo dobry pomysł, bo kupując jedno urządzenie mam już mogę spawać metodą MIG/MAG, elektrodą MMA i jeszcze mogę już coś myśleć o spawaniu metodą tig lift.

    Początkowo pomyślałem o:
    - najmniejszy sprzęt i tu sprzedawca mówił, że do spawania blach w autach lepszy byłby wyższy model, a tu kusi cena, bo tego spawania tak czy siak nie będzie dużo. W tej jeszcze skusiły mnie opinie o dość dobrze dopracowanym trybie automatycznym. https://allegro.pl/oferta/spawarka-migomat-torros-mig200-synergia-3w1-m2010-10678498408 a tu film https://www.youtube.com/watch?v=3_mmVKnZo2g
    - wyższy model nadający się już do większości, ale przez opinię kolegi, trochę zrezygnowałem, podobno miał duży problem wyspawać wydech (chyba z kwasówki), ten tryb automatyczny musiał mocno po swojemu edytować i koniec końców wział swój 3fazowy migomat i dokończył robotę. https://allegro.pl/oferta/spawarka-migomat-mig-200-synergia-puls-3-tryby-8271908243 a tu film https://www.youtube.com/watch?v=Vow9MheQYnE
    - w oczy też rzucił mi się ten bester którego kolega wyżej wymienił i spodobał mi się, opnie raczej dobre. https://bester-sklep.pl/polautomat-spawalniczy-bester-mig190c-multi.html
    - z czymś takim do amatorskich zastosowań chyba nie ma co przesadzać? https://www.bester-sklep.pl/inwertorowy-polautomat-spawalniczy-bester-210mp.html

    Na korzyść bestera zdecydowanie przemawia to, że raczej zawsze znajdę części zamienne. Torros dla mnie to trochę niewiadoma.
    Migomatu i spawarki elektrodowej na pewno będę używał. Pytanie do czego przyda mi się funkcja TIG LIFT, bo z prawdziwym tigiem i spawaniem np. aluminium do którego potrzeba prądu przemiennego o ile się nie mylę, chyba nie na za wiele wspólnego (tak wiem, że to nie jest proste).

    I koniec końców zastanawiam się czy pójść w coś automatycznego typu 3w1, czy kupić 2 oddzielne urządzenia migomat i spawarkę inwerterową czy może spróbować kupić jakiegoś dość łatwego TIGa w obsłudze, ale też nie jakieś badziewie (żeby posłużyło z 30lat)
    Spawarki transformatorowej się nie będę pozbywał.
  • #19
    Parowy
    Level 23  
    Cześć,
    Polecam Bestera, tym moim wyspawałem już blaszak i prawą stronę w aucie (progi, kawałek podłogi i narożnik za tylnim kołem), nie narzekam.
    Do tej pory spawałem drutem samoosłonowym 0,8 mm, do cieńszych i lekko schrupanych blach w aucie jest nie bardzo (może też to kwestia złych ustawień, chociaż próbowałem różnych), od jutra biorę się za lewą stronę auta ale tym razem mam gaz i klasyczny drut, również Bestera, 0,6mm.
    Z tego co poczytałem, to powinno pomóc.
    Dlaczego Bester?
    Widziałem diametralną różnicę w spawaniu chociażby drutem Bestera i jakimś innym, bodajże Marshal, niby dobry i w ogóle ale rzygał naokoło potwornie, jak się skończył to nie mając innego wyjścia kupiłem droższego Bestera, jak ręką odjął, spawało się elegancko.

    P.S.
    Nawet mój syn, 11 lat, dawał radę :)
  • #22
    MM2X
    Level 26  
    Parowy wrote:
    Bez porównania z poprzednim drutem samoosłonowym.

    Ten drut osłonowy chodził w inwertorowej czy transformatorze?, bo rzekomo jak trafo to są duże odpryski i poszarpany spaw ponieważ spawanie odbywa się tylko na dodatnich połówkach sinusoidy, jeżeli chodzi o inwertorową jest o niebo lepiej ale wiem to tylko ze słyszenia. Właśnie zamierzam kupić miga na drut osłonowy- prace amatorskie/garażowe ;)
  • #23
    Parowy
    Level 23  
    MM2X wrote:
    Ten drut osłonowy chodził w inwertorowej czy transformatorze?,


    Wydaje mi się że w inwentorowej, chyba w moim migu innej opcji nie ma, sprawdzę później.

    MM2X wrote:
    Właśnie zamierzam kupić miga na drut osłonowy- prace amatorskie/garażowe


    A współczesne migomaty nie mają opcji spawania oboma rodzajami drutu?
    U mnie musiałem tylko zmienić polaryzację do samoosłonowego i wio, do spawania z gazem standardowo minus na mase, do samoosłonowego na odwrót.

    Edyta:
    Na stronie Bestera przy mojej spawarce jest napisane "technologia inwertorowa".
  • #24
    MM2X
    Level 26  
    Parowy wrote:
    Wydaje mi się że w inwentorowej, chyba w moim migu innej opcji nie ma, sprawdzę później.

    Trafo stary typ, inwertor nowy-tranzystory, lżejszy.
    Parowy wrote:
    A współczesne migomaty nie mają opcji spawania oboma rodzajami drutu?

    Mają, tylko ja mam potrzebę spawania cienkiej blachy 2-3 razy w roku i dlatego chce tylko drut osłonowy bez butli, bez MMA itd, lekki ok 5kg, prawdopodobnie zdecyduję sie na PIFDS 120 A1, 120 A.

    Widzisz różnice w spoinie przy stosowaniu drutu osłonowego a potem gołego drutu+co2/argon?
  • #25
    Parowy
    Level 23  
    MM2X wrote:
    Widzisz różnice w spoinie przy stosowaniu drutu osłonowego a potem gołego drutu+co2/argon?


    Widzę olbrzymią, jak cienkie te blachy?

    Do spawania blaszaka samoosłonowy był ok, ale tylko Bester, kątowniki najcieńsze 2mm grubości.
    Blachy w aucie to była masakra, nie znalazłem drutu samoosłonowego cieńszego niż 0,8 mm, to była prawdopodobna przyczyna, cieńszy drut (0,6mm) potrzebuje mniejszy prąd żeby ładnie wtopić się w materiał jednocześnie nie wypalając dziur, gdzieś to wyczytałem i się sprawdziło.
  • #26
    MM2X
    Level 26  
    Parowy wrote:
    Widzę olbrzymią, jak cienkie te blachy?

    Ostatnio maiłem 1mm poręcz do balustrady balkonowej, mówimy tutaj o amatorce garażowej ;),
    Parowy wrote:
    nie znalazłem drutu samoosłonowego cieńszego niż 0,8 mm, to była prawdopodobna przyczyna, cieńszy drut (0,6mm) potrzebuje mniejszy prąd żeby ładnie wtopić się w materiał,

    Faktycznie przeszukałem net i też nie mogę znaleźć 0,6 mm.
    Parowy wrote:
    Do spawania blaszaka samoosłonowy był ok, ale tylko Bester, kątowniki najcieńsze 2mm grubości.

    Ja 2mm spawam zwykłą elektrodą MMA :)
  • #27
    pawe3k
    Level 7  
    Parowy wrote:
    Tak informacyjnie to tu zostawię, blacha ocynk 2mm kontra podłoga w moim aucie, czyli brak danych ;)

    Spawy amatora
    Jaki Migomat kupić migomat jakiej firmy i jaki model

    Na takich ustawieniach
    Jaki Migomat kupić migomat jakiej firmy i jaki model

    Drut 0,6 mm Bester, gaz Argon82% CO2 18%.

    Bez porównania z poprzednim drutem samoosłonowym.


    tak wygląda spawanie po pijaku XD
  • #29
    pawe3k
    Level 7  
    Parowy wrote:
    pawe3k wrote:
    tak wygląda spawanie po pijaku XD


    Coś w tym jest, alo to było tylko jedno puszkowe zimniutkie :D

    Dodano po 2 [minuty]:

    MM2X wrote:
    Ja 2mm spawam zwykłą elektrodą MMA


    No to nie taka amatorka :)


    ja nie mówię że amatorka tylko wygląda jak po promilach proszę Pana szlif i nie będzie widać

    lub od razu zmień już na wyszlifowany materiał