Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B4 problem z centralnym zamkiem

15 Gru 2010 23:55 13365 20
  • Poziom 11  
    Witam.
    Mój brat ma problem w pasacie B4 a mianowicie chodzi o centralny zamek.
    Dzisiaj wymieniał klamki i okazało się że mikrowyłącznik/czujnik(różnie na to piszą, chodzi o przełącznik z 3 kabelkami zakończonymi kostką) który jest obok zamka jest uszkodzony i to w obu klamkach.
    Klamki są sprawne lecz te czujniki już nie, czy można je dokupić osobno? Szukałem tego na allegro i nie potrafiłem znaleźć,czy ma to jakąś fachową nazwę?
    Czy uszkodzenie tych czujników ma wpływ na to że, gdy nie ma włożonego kluczyka w stacyjce, wszystkie kontrolki zapłonu się świeca tak jakby miał na "raz" przekręcony kluczyk.
    Gdyby były potrzebne jakieś dodatkowe informacje, proszę o nie pytać, gdyż bez problemu je napiszę.
    Proszę o szybką odpowiedź za którą byłbym bardzo wdzięczny.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 35  
    Mam taki sam pojazd (z zamkiem centr. pneumat.) i z tego co doświadczyłem sam i znam z opowieści, to w przypadku awarii mikrowyłącznika będą problemy z działaniem pompki zamka. Może się czasem włączać i wyłączać bez udziału kluczyka, bądź pilota. Centralka zamka jest "podpięta" pod bezpiecznik, podobnie centralka alarmu (jeśli posiadasz), która zwykle ma swój bezpiecznik - min. na zasilaniu. Moim zdaniem - kolejna awaria w Twoim aucie tj. tablicy wskaźników nie ma nic wspólnego z zamkiem, a raczej sprawdziłbym stacyjkę.
    Dodaję, że klamki "używki" nabędziesz na szrotach lub giełdach samochodowych. W takim przypadku staraj się nabyć z wkładką i kluczykiem, bo łatwo zmienisz na swoją, by nie nosić później kilku różnych kluczyków.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 32  
    Wkładki nie ma potrzeby wymieniać ! A fachowo nazywa się to switch/przełącznik. I masz kostke stacyjki do wymiany.
  • Poziom 11  
    Kostka, kostką, centralny też swoją drogą ale czy na pewno te usterki nie są związane ze sobą?
    Gdy nie ma kluczyka w stacyjce, kontrolki świecą a po zamknięciu samochodu kluczykiem (centralny zamek jest sprawny) od razu wszystkie kontrolki gasną.

    Kolejnym problemem jest światło przeciwmgielne, świecą się przez cały czas a gdy chce włączyć "długie"/drogowe po prostu ich nie załącza - natychmiastowo je "wybija" - na światłach widać tylko krótkie załączenie się "długich"/drogowych świateł.
    Jak w tym passacie wyłączyć światła przeciwmgłowe? Brat próbował wyłączyć i nie dało rady (wyłączanie jest chyba tak samo jak w mercedesie W124 którym przedtem jeździł,poprzez pociągnięcie przełącznika i chyba jego przekręcenie?)
  • Poziom 36  
    Przyjrzyj się wiązkom progów ,uszkodzone kable pomiędzy switchem wkładki a pompą CZ zwarte w wiązce progu mogą wyczyniać cuda.Wyjmij bezpiecznik zasilający p/mgielne sprawdź ,następnie wyjmij bezpiecznik CZ i sprawdź czy p/mgielne zgasły
  • Poziom 35  
    Światła p.mgłowe włącza się poprzez "wyciągnięcie" włącznika świateł tj. jednokrotne w przypadku włączenia światła p.mgielnego tylnego (obowiązkowego jeśli chodzi o wyposażenie auta) oraz kolejne wyciągnięcie włącznika, jeśli posiada się światła p.mgielne przednie.
    Jeśli chodzi o awarię świateł, to wydaje mi się, że uległ uszkodzeniu włącznik świateł - np. w wyniku przegrzania, ze względu na zastosowanie silniejszych żarówek w lampach. W tych autach producent nie zastosował przekaźników współpracujących z reflektorami.
  • Poziom 11  
    Staszek49 może włącznik świateł się uszkodził poprzez mocniejsze żarówki, tak czy inaczej będą zamontowane lampy xenonowe z przetwornicami, a włącznik sprawdzony więc się okaże co zostało uszkodzone.

    Teraz mojego brata martwi taki problem że, po odłączeniu całkowicie stacyjki oraz kostki z instalacji, kontrolki nadal nie gasną.
    Czujniki centralnego zamka odłączone.
    Gdy zamknie kluczykiem samochód, kontrolki dopiero gasną i nie wie czego jest to przyczyną :/
  • Poziom 11  
    Odpisze ktoś?
    Czy bezpiecznik 109 jest od kierunkowskazów?
    Właśnie ten bezpiecznik się bratu spalił i obecnie jeździ bez kierunkowskazów o_O
    Awaryjki normalnie działają.
  • Poziom 18  
    Tam raczej niema bezpiecznika 109 a przekaznik/kostka 109.Nie tylko przejścia miedzy drzwiami ale i klapa /kabina.
  • Poziom 28  
    Czy świecenie kontrolek występowało przed pracami z zamkiem???
  • Poziom 11  
    rico37p napisał:
    Czy świecenie kontrolek występowało przed pracami z zamkiem???

    Nie, świecenie kontrolek zaczęło się po pracach z zamkiem od drzwi kierowcy.
    Obecnie brat jeździ bez kierunkowskazów gdyż przekaźnik 109 uległ uszkodzeniu.
    Co się okazało przekaźnik 109 jest także odpowiedzialny za klakson oraz zasilanie pompy paliwowej oraz zagrzewanie świec żarowych.
    Dzisiaj został wymieniony owy przekaźnik i okazało się że nadal jet to samo - tak jakby go nie było.
    Czy mógł się spalić inny przekaźnik lub coś innego, że jest jak jest?
  • Poziom 18  
    Kol. grzesiek717 ale ten passat ma pompkę nie silniczki zamykania drzwi:?:
  • Poziom 11  
    Tak, tam są pompki.
    Z lampkami od drzwi jest wszystko dobrze - po otwarciu sie swieci a po zamknieciu gaśnie.
    To wszystko sie zaczelo od tego jak "cos" sie spierdzielilo a reszta zaczela siadac po kolei.
    Obecnie nie działa:
    -kierunkowskazy
    -lusterka elektryczne
    -szyberdach
    -nie wykrywa poduszki (przedtem pokazywał na kontrolce jej błąd)
    -z abs to samo co z poduchą
    -brak wszystkich kontrolek wraz z obrotomierzem (tylko predkosciomierz działa i zegar)
    -jak chce odpalic to musi zewrzec styk na przekaźniku 109 (byl on wymieniony na nowy lecz tak jakby go nie bylo,nie działa)
    Wiem ze to zapewne ciezki przypadek a tym bardziej ze wiekszosc mechanikow nie chce go przyjąc bo za duzo roboty a poza tym na swieta nie chcą miec roboty.
    Dopiero po nowym roku a moj brat nie moze tyle czekac :/
  • Poziom 18  
    Nie rozpaczaj.Ludzie dłużej czekają na wizytę u lekarza albo na operację. A tu tylko samochód, martwy przedmiot.Może byś napisał skąd jesteś to znajdzie się jakiś spec na forum z twoich stron.Bo,co tu dużo pisać masz marne pojecie o elektryce.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 32  
    grzesiek717 napisał:
    W takim razie to cos z komputerem. Łączy się w ogóle z zewnętrznym kompem? Próbowałeś usunąć błędy?

    Jakim panie kompem ? Jakie błędy ? To stary klamot, tam nie ma modułu komfortu.

    Instalacje masz do przejrzenia - piętnastka w szczególności.
  • Poziom 33  
    A czy przypadkiem klamka nie jest tylko do domykania szyb? Z tego co ja wiem, to sterowanie idzie z siłownika master ale nie klamki.
  • Poziom 11  
    Samochód obecnie jest u mechanika.
    Zostanie sprawdzona instalacja oraz usunięte błędy poduszki i abs.
    Wszystkie bezpieczniki sprawdzone i są dobre.
    Jeśli chodzi o przekaźniki to 109 został wymieniony na nowy ale nic to nie dało,trzeba stary rozebrany włożyć i go ręcznie "zwierać" żeby odpaił.
    grzesiek717 napisał:
    Jak to czytam to mi się odechciewa bo więcej tu namieszane. Sprawdziłeś chociaż wszystkie bezpieczniki? Dzieje się cos w ogóle po przekręceniu stacyjki?

    Czy ty kogoś podejrzewasz ze jest kompletnym idiotą?
    Przecież normalne jest że jak coś się pier.. z instalacją to sprawdzamy bezpieczniki.
    Po przekręceniu stacyjki włącza się nadmuch i to wszystko, dopiero kiedy jest zwarty przekaźnik 109, po przekręceniu stacyjki można odpalić.
    Jeśli chodzi o post że się nie znam i nie mam pojęcia o elektronice to mogę napisać że osobiście nigdy nie grzebałem i nie mam zamiaru szperać w samochodzie gdyż nie interesuje mnie to.
    A mówiąc o "elektronice" to można ją podzielić na różne kategorie, a na elektronice pc znam się dość dobrze gdyż mnie interesuje i wiem co i jak.