Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Scenic 2000r 1.9 dti problem zasilania/immo/uch

radyjator 16 Dec 2010 13:58 48898 69
  • #1
    radyjator
    Level 19  
    Witam!
    Mam problem z autem jak w temacie w czasie jazdy zaczęła mrugać kontrolka silnika (prostokąt z trójkątną spiralką) po zgaszeniu auta i próbie odpalenia mruga ona nadal wraz z kontrolką immo.
    Auta nie da się uruchomić.
    W trakcie diagnozy wyszło zablokowanie przez immobiliser.
    A w immo brak napięcia 15 po zapłonie, tylko stałe zasilanie.
    Wraz z tą usterką towarzyszy brak kierunkowskazów, brak wycieraczek, brak podgrzewanej szyby i kilku innych funki sterowanych z uch.
    Wnioskuję, iż tak jak w trakcie diagnozy brakuje zasilania zapłonowego na tą skrzynką.
    Stały gruby +12 jest.
    Czy ktoś ma może rozpiskę pinów modułu Uch lub wie gdzie szukać usterki? Wszystkie bezpieczniki i przekaźniki są sprawdzone, kostka stacyjki również ok.
  • #2
    damdam

    Level 34  
    ja obstawiam na padnięty procek w UCHu .
  • #3
    seat21
    Level 28  
    a podłaczając się pod temat gdzie je można dostać zostalo mi też uch i wygląda też na procesor wywaliło klucz podczas odpięcia aku , ale podczas kodowanie nie przyjmuje pinu i kluczy i wiesza się podczas diagnozy clipem
  • #4
    radyjator
    Level 19  
    Uch sprawne, usterka znaleziona
    Znalazłem brakujący plus. Zapewne, gdzieś zgnił w instalacji.
    Nie będę go szukał w taki mróz gdyż auto jest na dworze.
    Daję zasilanie przez osobny bezpiecznik.
    Gdyby ktoś miał problem jak ja chętnie pomogę.

    Dodam że winny był własciciel któremu nie chciało sie oderwać zamarznietej tylnej wycieraczki.
  • #5
    radyjator
    Level 19  
    Dziś padła kolejna błąd zasilania pierścienia. Kable prześwietlone wszystko ok. Zasilanie wogóle nie wychodzi z UCH. Tym razen coś strzeliło. Moe ktoś przerabiał ten przypadek? Może ktoś posiada zdjęcie płyty od strony gniazd gdyż mam wrażenie jak by odpadł jeden element w obwodzie zasilania piny 22 gniazda PE3 na którym wychodzi zasilanie pierścienia.
  • #7
    radyjator
    Level 19  
    Dokładnie tak było w pierwszym aucie jednak to z brakiem zasilania pierscienia to już całkiem inny przypadek znaczy się inne auto. Klient normalnie odpalił, pojechał, zaparkował, po godzinie wrócił i już nie odpalił. Pojechałem do niego z clipem wszytskie systemy ok jedynie w blokadzie rozruchu błąd "zasilanie pierścienia" Skasował się i po kilku próbach odpalenia wraca. Faktycznie sprawdziłem miernikiem brak zasilania na pierscieniu. Nie wychodzi ono wogóle z modułu UCH. Zasilania skrzynki są.


    Podczepiłem się pod swój poprzedni temat aby nie zakładać nowego.
  • #8
    seat21
    Level 28  
    podmień najpierw pierścień
  • #9
    radyjator
    Level 19  
    Pierścień podmieniony - brak efektów. Jednak dopiero jak sprawdzaliśmy w 2 osoby to zauważyliśmy że na pierścien pojawia się napięcie 12V na sekundę w chwili włączenia zapłonu. Czyli jak by zasilanie było możliwe ze ak krutko ma byc tylko do odczytu. Dla potwierdzenia podstawiłem drugą skrzynkę UCH i zasilanie pierścienia tak samo się zachowuje. Daliśmy jeszcze klucz do sprawdzenia czy nie poleciał transponder.
  • #10
    robaga2
    Level 10  
    Witam! Scenic 16V, 1,6 , benzyna, 2000r, Mam podobny przypadek, brak kierunków, wycieraczek, immobilizer miga, auto nie zapala, pompka podaje paliwo, proszę o pomoc robaga2(malpa)wp.pl, Zmieniałem kluczyki i to samo, zauważyłem, że prawdopodobnie silniczek tylnej wycieraczki jest spalony.
  • #11
    seat21
    Level 28  
    czy uch widzi kod klucza i potwierdza
  • #12
    radyjator
    Level 19  
    Nie widział ani klucza ani go potwierdzał. Zmieniła sie konfiguracja immobilizera. Auto dpalone.
  • #13
    koniu211
    Level 2  
    U mnie sprawa wyglada tak ... Immo sie normalnie zachowuje po przekreceniu kluczyka gasnie dioda ale sam pilot nie otwiera ani nie zamyka drzwi ... Nie moge rowniez odpalic auta ... mruga kontrolka od grzania swiec ... co to moze byc ?
  • #14
    radyjator
    Level 19  
    Na początek przydała by się jakaś diagnostyka. A pilot radiowy ? który rok auta jaki silnik dti, dci?
  • #15
    koniu211
    Level 2  
    rok jest 99 po lifcie silnik 1.9 dti a pilot hmm trudno mi odp ... jakies wskazowki czym sie roznia ??
  • #16
    User removed account
    User removed account  
  • #17
    Hans30
    Level 28  
    koniu211 uważam że Motronic ma rację temat cię przerasta . Daj to komuś kto ma pojęcie o tym , z tego co przeczytałem nie zanosi się na to byś to naprawił . Uważam że w twoim przypadku problem tkwi w UCH nie widzę auta więc nie wiem czy jest to brak zasilania czy Uch nadaję się naprawy czy też tylko do wymiany.
  • #18
    kubaroo
    Level 9  
    Ja mam podobny problem. Scenic 1.9 dci 2004. Dałem mechanikowi, tyle co powiedzial to zeby wziasc auto i do serwisu renault zawiesc bo cos z immo jest nie tak, a tak poza tym to od jakiegos czasu mam problem z wyświetlaczem. Wyłącza się po paru sekundach po tym jak rusze wiązką kabli nad licznikiem, tą wiązką z lewej. Działa przez pare sekund i się resetuje, a teraz jeszcze nie chce odpalić.

    Podładowałem go w zeszłym tygodniu i działał od 22 do 6 rano, jak wróciłem z pracy po 13 już nie chciał odpalić, dusiło go a po 18 siadł aku.

    Jutro napisze co i jak w serwisie powiedzieli.
  • #19
    jaku_z_jelcza
    Level 11  
    Scenic 1998 1.9dTi .U mnie to samo, auto dzień wcześniej opalone, zgaszone, wczoraj wieczorem lampka immobilizera miga jak diabli. Wiecie może od czego się ten immobilizer rozprogramowuje? Żadnych skoków napięcia nie zauważyłem, akumulator ma ponad 12V mimo -10st. C. Niby nawet kod udało mi się wygenerować ale żaden z opisywanych sposobów wpisania nie działa, może dlatego że pilot radiowy.
  • #20
    jaku_z_jelcza
    Level 11  
    Problem naprawiony, rozkodował się immobilizer. 150zł kosztowało, ale stało się to wszystko znienacka i bez widocznej przyczyny także zastanawiam się czy problem się nie powtórzy. Za usunięcie immobilizera woła 250zł.
  • #21
    radyjator
    Level 19  
    Problemy z immo w tych samochodach są od mrozu i pewnie wilgoci która w okresie zimowym jest w aucie.
    U mnie w mieście jest od zatrzęsienia tych sceników i co zimę zawsze kilka pada.
    Wczoraj padł następny jednak objawy są bardzo dziwne. Diagnozując wszystkie moduły usterek brak. Auto nie odpala a zamiast kontrolki imo (która wogóle sie nie zapala) szybko miga kontrolka sterowania silnika. Żadne próby konfiguracji immobilizera nie pomagają. Podstawie całe UCH i sprawdzę czy pojawi sie kontrolka..bo wygląda jak by coś sie posypało UCH.
  • #22
    seat21
    Level 28  
    pewnie UCH wykasowało klucze jeżeli bezpieczniki sprawne
  • #23
    wiilow
    Level 12  
    Witam Wszystkich
    Mam identyczny problem ze swoim scenikiem1.6 16v 2000r po lifcie, zaczęło się od wymiany baterii w pilocie (pilot radiowy) w sobotę 12.02- oczywiście pilot stracił komunikację z samochodem i nie udało się go synchronizować, w niedziele odpalał, jeździł normalnie. W poniedziałek rano już nie odpalił, kontrolka od immo nie świeci się w ogóle, pompa paliwa chodzi, kierunki,wycieraczki, podgrzewanie szyby działa. Bezpieczniki w kabinie i komorze silnikowej sprawne.
    PROSZĘ o rade co z tym fantem dalej zrobić.
  • #24
    radyjator
    Level 19  
    Tak to wygląda jak by klucze były wykasowane gdyż rozpoznaje otrzymuje kod lecz go nie zatwierdza. Jednak pomijając to kontrolka immo być powinna! Podstawiłem dzisiaj inną skrzynkę o takich samych numerach i kontrolka jest, kontrolka mruga prawidłowo z przyczyny takiej ze są w niej zapisane inne klucze. Przerzuciliśmy wsad pamięci ze starej skrzynki do nowej i problem jest ten sam jak na pierwszej. Czyli ja wnioskuje ze wysypało się coś z programem w motorolce. Kodu ośmiocyfrowego aby zaprogramować nowy klucz nie posiadam. Czy ktoś posoada info w jakim obszarze pamięci jest wpis odnośnie przypisania kluczy wtem można było by przepisać wyłącznie ten obszar z rozsypanej skrzynki.
  • #25
    seat21
    Level 28  
    właśnie gdy wylecą klucze kontrolki nie ma , do drugjei puszki musi być nowy transponder wrzuć wsad może z pinem coś poradzimy
  • #26
    radyjator
    Level 19  
    Jutro rano postaram się wrzucić.
  • #27
    wiilow
    Level 12  
    Radyjator jeżeli coś znajdziesz daj znać, bo mam ten sam objaw i jeżeli możesz podaj nr tel do siebie to pomożesz mi moje auto uruchomić. Będą bardzo wdzięczny za szybką odp. Auto stoi w domu a jest bardzo potrzebne. Dzwoniłem do serwisu i tam powiedzieli, że temat jest im znany w tych samochodach, naprawa ok 200 zł jeżeli ich przypuszczenia się potwierdzą.
  • #28
    radyjator
    Level 19  
    willow brakuje Ci kontrolki czerwonej od immo a mruga spiralka silnika? Bo jeśli tak to prawdopodobnie jak kolega wyżej podpowiada. Zaraz będę sprawdzał gdyż udało sie zdobyć 8 cyfrowy kod.
  • #29
    wiilow
    Level 12  
    Hej spiralki żadnej nie ma ja mam 1,6 16v a 8 cyfrowy kod posiadam jeżeli to jest ten zapisany pod kodem kreskowym. Czekam z niecierpliwością na twoje wyniki.
    Radyjator skąd jesteś bo ja ze Słupska.
  • #30
    radyjator
    Level 19  
    I sprawa sie nieco skompikowała.. W sumie pin jest no to do dzieła. Biorę przyuczanie, wprowadzenie tajnego kodu, wpisuje 8 cyfr zatwierdzam, kod zaakceptowany wyskakuje napis " sterowanie zakończone " i na tym się historia kończy. Jednak odczytując parametry immo jest ze zaprogramowane 2 klucze. nie trzeba w jakiś sposób wyczyscić uch aby móc na nowo zaprogramować?