Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sciety klin na wale toledo 1.9td

seattoledo 16 Dec 2010 21:12 5189 15
  • #1
    seattoledo
    Level 9  
    Czy to mozliwe zeby w seacie toledo 1.9td scielo klina na wale???
  • #2
    Aleksander_01
    Level 41  
    Są rzeczy o których się filologom nie śniło.
  • #3
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To bardzo częsta usterka.
  • #4
    seattoledo
    Level 9  
    a jak jest cenowo droga jest taka naprawa?? Bo slyszalem ze trzeba wyciagac wal zeby wymienic tego klina, to prawda??
  • #5
    Rado Oct
    Level 10  
    zależy co wiecej sie stało jeśli sam knil to trzeba wymienić koło pasowe rozrzadu cena około 100zł za nowe jeśli poszedł o jakie dwa zęby rozrząd to najprawdopodobniej głowica do wymiany cena około 1000zł z wymianą najłatwiej to sprawdzić ściągając pokrywe klawiatury i wałek rozrządu zobacz czy zawory zostały w dole lub czy nie sa rozwalone relulatory ciśnieniowe zaworów
  • #6
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wał do właściwej naprawy należy wyciągać, inne naprawy to jedynie półśrodki.
  • #7
    Rado Oct
    Level 10  
    nie ma potrzeby wyciągania wału to tylko zbedne koszty
  • #8
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    To jak naprawisz czop wału?
  • #9
    Miracle Woman SM
    Level 18  
    Nie jest celowa naprawa , lepiej, taniej, szybciej jest kupić słupek.
  • #10
    seattoledo
    Level 9  
    A co to jest ten slupek??? Moze czop walu nie trzeba bedzie przerapiac, i tez slyszalem ze zakladaja jakies podluzne te kliny i ich tak nie sciana, to prawda??
  • #11
    Miracle Woman SM
    Level 18  
    Kolego czy ty sobie wyobrażasz co sie mogło stać przez to że scięło ci klin?
    Wymień silnik.
  • #12
    seattoledo
    Level 9  
    Ale o to chodzi ze ten silnik chodzi tylko nie tak jak trzeba dymi mocno i jak sie doda gazu to jest straszby stukot w tym silniku i wlasnie raz chodzi obrze a raz zle tak jakby sie rozrzad przestawial
  • #13
    toku74
    Level 31  
    a tak na zdrowy rozum. czemu służy klin w tym silniku? tylko ustala i to też nie wiadomo co. wał przy ustawianiu rozrządu i tak ma znak na kole zamachowym, rozrząd ma "wolne koło" a pompę można doregulować do pozostałych ustawień.
    wyrównaj czoło wału /odpowiedni frez/ jeżeli jest krzywe, załóż nowe koło rozrządu, dokręć jak trzeba i będzie grało.

    Moderated By Błażej:

    Jasne! Bo klient zadowolony, to nie klient, który ma zrobione dobrze, a taki, co ma tanio. Jak krzywe, to przywal młotkiem, jak ścięte, to posmarkaj spawarką i wyrównaj pilnikiem. Siła razy gwałt i będzie dobrze! Nic, tylko pogratulować fachowości! Nie chciałbym być zdany na takiego "fachurę" , jak ty. A jeśli nie wiesz, do czego służą elementy ustalające, to może zamilknij...

  • #14
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Kolego, co Ty chrzanisz? To porada wręcz szkodliwa, zniszczy silnik.
  • #15
    toku74
    Level 31  
    mają rację i moderator i Paweł, są to półśrodki do niczego nie prowadzące i
    szczerze mówiąc to tego nie próbowałem, a są to jedynie moje przemyślenia. nie próbowałem, bo to klin zawsze jak do tej pory trafiał mi się ścięty na kole, nie na wale /wał bez uszkodzeń/, jednak podczas tych napraw zawsze zastanawiałem sie nad takim rozwiązaniem, gdyby trafił mi się uszkodzony wał. dlatego podsuwam temat odnośnie tego do czego służy w tym silniku klin, bo na pewno nie "utrzyma" pracy rozrządu,a jedynie ustali koło w miejscu a dopiero śruba /zresztą nowa/ zabezpieczy przed obróceniem. jest jasne, że sam klin w jakiś sposób również wpływa na "wzmocnienie" tego trzymania, jednak czy jest to aż takie wzmocnienie porównując mocowanie kół w innych autach np. pływające w renault. oczywiście skoro fabryka zrobiła to tak ma być i koniec co ja również popieram.
    pominę już nawet temat odkręcania śruby centralnej tego koła poprzez blokowanie koła zamachowego,gdyż dwukrotnie byłem świadkiem, że w momencie odkręcania tej śruby zrywało klin w kole.
    może ktoś również ma takie przemyślenia i się podzieli na temat ich rozwiązania, bo sam również bym posłuchał.
    jednocześnie stosując takie metody jak podana przeze mnie wcześniej to sam sobie zawiązałem stryczek. ja ich również nie popieram, i nawet nie wiem, dlaczego swoje przemyślenia zapisałem. jeszcze raz "nie rób tak z tym kołem jak poradziłem, bo to nie fachowe i nie sprawdzone"
    pozdrawiam i Wesołych Świąt
  • #16
    seattoledo
    Level 9  
    Wiec jak mowicie koledzy co to moze byc w tym silniku?? Patrzylem glowice jest cala kolo na wale siedzi ciasno i sie nie obraca a silnik nie chce zapalac i zle pracuje