Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Toyota Corolla 2003 2.0 Diesel - wysokie obroty i błąd P0190

kacha79 16 Gru 2010 22:44 4396 4
  • #1 16 Gru 2010 22:44
    kacha79
    Poziom 9  

    Jakiś czas temu zauważylam, że moje auto dość długo trzyma wysokie obroty. Jakieś 2 miesiące temu trwalo to do około 10 minut jazdy, ale sytuacja sie pogorszyła. Auto jezdzi normalnie tylko obroty utrzymują się na poziomie 1100.

    Około 3 tygodnie temu znajomy zalał mi przez pomyłkę ( :( ) benzynę zamiast ropy. W baku było bardzo mało ropy a dolane zostało 30 litrów benzyny. Przejechaliśmy okolo 30km i auto zaczęło szarpać więc zjechaliśmy i wyłączyliśmy silnik. Już nie odpaliło. Kolega wypompował specjalną pompą benzynę i zalaliśmy toyote ropą. Dolaliśmy środek do czyszczenia wtrysków do diesela. Odpaliła i jeździ normalnie przy czym pogorszyło się z obrotami. Teraz muszę jeździć około pół godziny aby obroty spadły do około 750-800. Zauważyłam, że jak jade na luzie obroty są okolo 1000 a jak tylko auto stanie np na światlach to wskakuja do 1100 i auto jakby na ssaniu stale pracowało. I tak z pół godziny do 40 minut. Strasznie mi dużo paliwa przez to pali. Mechanik podłaczyl auto pod komputer i za drugim razem wykazało błąd P0190. Wiem co on oznacza ale co mam zrobić aby się nie pojawiał? I skąd on się wziął - czy przyczyną mogło być wlanie złego paliwa?
    Mechanik po podlączeniu komputera zauważył też, że jest niskie ciśnienie na pompie paliwa. Wykres pracy wtrysków zamiast linii prostej jest delikatnie falujący.
    jeszcze jedną rzecz kolega zauważył - przygazował auto na zimnym silniku i obroty dochodziły tylko do około 4500 i nie chciały iść dalej choć "pedał był w podłodze" na luzie. dopiero po pewnym czasie zaczęły obroty dochodzić do czerwonych kresek.

    Prosze o porady dlaczego mam takie wysokie obroty i jak to naprawić. Auto do tej pory bardzo dobrze się spisywało i nie miałam żadnych problemów.

    0 4
  • #2 17 Gru 2010 08:33
    kbadi
    Poziom 13  

    A wymieniłeś filtr paliwa ?

    0
  • #3 17 Gru 2010 19:08
    kacha79
    Poziom 9  

    Tak - filtr paliwa byl wymieniony. czy filtr mogl byc wadliwy?

    1
  • #4 17 Gru 2010 19:35
    wopor
    Poziom 32  

    Witam, powinnaś koleżanko wymienić pompe niskiego ciśnienia po wlaniu benzyny napewno sie przytarła i nie uzyskuje właściwego cisnienia i spadła jej wydajność,pewnie znajdzie sie troszke opiłków w układzie filtr jest najmniejszym zmartwieniem ten bład to błąd w obwodzie czujnika cisnienia paliwa, powodzenia.

    0
  • #5 17 Gru 2010 20:27
    kacha79
    Poziom 9  

    chodzi o ta pompe przy baku?

    Dodano po 35 [minuty]:

    Jeszcze jedno pytanie - czy myslisz ze czujnik tez powinnam wymienic czy tylko pompe narazie?

    1