Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1.4 f 95 r brak iskry

17 Gru 2010 16:39 7237 14
  • Poziom 8  
    Witam szukałem i czytałem i nie otrzymałem ostatecznej odpowiedzi lub odpowiedniego przypadku dokładnie takiego samego jak ja mam.

    A więc jestem posiadaczem Opla Astry f 1.4 95 r benzyna na jednopunktowym wtrysku. Problem mnie męczy już od jakiegoś roku a może więcej. Problemem jest odpalanie któremu towarzyszy brak iskry z przewodu wychodzącego z cewki zapłonowej.Po przekreceniu zaplonu pojawia sie tylko raz iskra i pozniej juz jej nie ma w czasie krecenia rozrusznika. Wymieniłem już na używane moduł zapłonowy, cewke zapłonową i jakis miesiąć temu kupiłem nowy akumulator. Problem ten występuję nie zawsze lecz czasami nie raz tydzien jest ok a nie raz co drugi dzien nie chodzi. Np rano odpali pojade jakies 30 km tam postoi okolo 2h i nie odpala. Po wymianie cewki i akumulatora problem zniknoł na jakis miesiąc lecz dzisiaj znowu sie objawił. a więc sprawdziłem i znowu nie było iskry na pierwszym kablu. wstawiłem więc stara moją cewke i również to samo brak iskry na kablu wychodzącym z cewki. Kolega mi mowił że mam sprawdzić na świecy iskre wydawało mi sie to głupie bo skoro nie ma iskry na kablu wychodzącym z cewki to jak może być na świecy. No ale zrobiłem to próbowałem 2 razy brak iskry. Wkręciłem spowrotem świece i nagle odpalil ;/ . Nie raz również sie zdarza ze pojade do sklepu zgasze go na chwile zaraz chce go odpalić i jakoś tak wyjątkowo szybko kręci rozrusznik az za szybko i nie odpala za pierwszym razem a np za 2-3. Samochód na pych odpala od razu. Samochód zostawiłem u mechanika 2 razy juz na 3 dni i na mój pech za kazdym razem u niego odpala a on twierdzi ze moze zlokalizowac usterke tylko wtedy gdy samochód nie będzie odpalał. Złośliwość rzeczy martwych. Nawet raz poprosiłem kumpla aby mnie zaciągnoł do mechanika w tym momencie gdy samochód nie odpalał gdy juz go tam zaciagnelismy i wepchnelismy do garazu, samochod za pierwszym razem od razu odpalil. Samochod byl podlaczany do komputera i brak błedów.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 26  
    Poczytaj sobie Link
    A nie masz czasem autoalarmu z blokadą zapłonu ? Jeżeli masz to może styki przekaźnika zaśniedziały i raz zwiera , albo nie zwiera.
  • Relpol przekaźniki
  • Moderator Samochody
    Słabo szukałeś i czytałeś, powymieniałeś tylko ch... wie po co części które rzadko się psują, a najczęściej to wtyczka od halla w aparacie nie łączy a czasem i hall siądzie.
  • Poziom 8  
    A więc tak moduł też był zmieniany na używany i nic nie dalo problem nie zniknoł. Co do alarmu to w tym czasie gdy nie odpalał rozłączalem klemy załaczalem właczalem alarm i wyłaczalem i nic to nie pomagało. ogólnie to alarmu nie zalaczam jak zamykam samochód, pilot mam tylko po to gdy rozłacze klemy żeby go wyłączyć. Mam tylko pytanie bo nie posiadam omomierza i voltomierza czy za pomocą zwykłego led testera idzie sprawdzić ten czujnik halla ?
  • Poziom 26  
    To ,że alarm odpinałeś to nic nie da.On ma przekaźnik blokady i jego styki w stanie rozbrojonym są zwarte i przepuszczają prąd (np.:zasilanie cewki,rozrusznika,pompy paliwa itp.), a jeżeli on ma styki nadpalone lub zaśniedziałe to robi przerwę w obwodzie i urządzenie nie dostaje napięcia lub ma je zaniżone .


    Cytat:
    kup nowy 80 zł


    mi padła cewka i na szrocie kupiłem za 30zł cewkę z modułem i wszystko śmiga.Cewka była nowa kupiona za 100zł i wytrzymała pół roku.Oddałem ją do sklepu na gwarancje i ją uznali .Nowa leży w kartoniku ,bo jeżdżę na starej od 2 mieszięcy.Tak więc co nowe to nie znaczy dobre hehe:D
  • Poziom 8  
    a czy moglbys mnie chociaz troche naprowadzic gdzie znajde ten przekaźnik to bym od razu przeczyscil te styki moze pomoze
  • Poziom 28  
    Przekażnik ten jest w centralce alarmu.Prościej jest zewrzeć (zmostkować )przewody które on rozłącza.
  • Poziom 38  
    W tych modelach najczęściej aparat zapłonowy (hall) siada.A jak sprawdzic za pomocą diody znajdziesz jak poszukasz,oczywiście wtedy jak nie zapala.
  • Poziom 25  
    Pisałem o czujniku halla w aparacie a nie żadna cewka czy moduł zabieracie sie na początek za to co nie trzeba.
  • Poziom 8  
    Wracam do tematu bo dopiero dziś moja asterka mnie zawiodła od tego czasu. Zamieniłem moduł zapłonowy nic nie pomogło również cewke i dalej nic. Elektryk ze mnie nie jest i że tak powiem pojęcia nie mam na ten temat wedle regulaminu nie powinienem pewnie tu pisac ale prosze was bardzo o pomoc ponieważ mam dosyć tego problemu i nie mam kogos kto może mi pomóc bo mój mechanik do mnie nie przyjedzie jak samochód nie działa. ostatnio mi pokazał elektryk jak mam sprawdzić domowym sposobem czujnik halla. To co pamietałem to tak zrobiłem ale do końca nie byłem pewny. a więc odłączyłem kabel WN od kopółki i położyłem przy karoserii, wyciągnełem kabel od wtyczki od halla podłączyłem led tester do klemy minusowej, włączyłem zapłon i wtykałem led tester w środkowy biegun słyszałem charakterystyczne tykanie z lewej strony silnika i smierdziało paliwem zaprzestałem tego po 3 takich wtyknieciach. podłączyłem wszystko spowrotem i samochód za pierwszym razem odpalił. Moje pytanie jest czy dobrze to sprawdziłem i uszkodzony jest czujnik halla czy to zbieg okoliczności że on zapalił?
  • Moderator Samochody
    Nie zbieg okoliczności tylko wtyczka od halla pewnie brudna lub uszkodzona jak już wcześniej pisałem.
  • Poziom 8  
    Byłem na rozeznaniu u siebie w miescie i spotkalem sie z bardzo zroznicowanymi cenami wykonania tej naprawy ;/ niestety . Pierwszy elektryk chce za to 250 zł w tym 150 zł koszt czujnika i 100 za robocizne. Myśle ze troche przesadził z tą robocizna ale i tak jest najtanszy. U dwóch nastepnych sam czujnik kosztuje 240 zł ;/ ktoś tu pisał że czujnik sam kosztuje 80 zł. Co myślicie o tych cenach w moim mieście ? i moje pytanie jeszcze jedno czy bylbym w stanie wymienic to sam ?