Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW Golf 2 1.8 przy włączaniu świateł drogowych spadaja obrot

17 Dec 2010 17:55 4076 23
  • Level 9  
    Witam posiadam VW golfa 2 1.8 benzyna, mam z nim problem, mianowicie chodzi o to ,ze gdy włączam światła drogowe(długie) obroty silnika spadają do 400obr zaczyna piszczeć pasek od alternatora, wymieniałem szczotki w regulatorze napięcia i nic nie pomogło, kupiłem nowy akumulator i również nic czasami jest tak ze nie musze włączać świateł drogowych i przy wcisnieciu sprzęgła do dojazdu na krzyżówke gaśnie a gdy che go ponownie uruchomić to bardzo cięzko zbiera sie na obr i chodzi jak by nie palił na jeden baniak... prosze o pomoc bo juz nie wiem co moze być... z góry dzieki
    Czy Twoje urządzenia IoT są bezpieczne? [Webinar 22.06.2021, g.9.00]. Zarejestruj się za darmo
  • Level 21  
    A jakie masz ładowanie?
  • Level 35  
    Nie podajesz bliższych danych silnika. Udaj się do fachowca, by ustalił jakie błędy "wyrzuca" . Sprawdź czujnik temperatury - niebieski, zrób adaptację przepustnicy. Na ten temat jest wiele informacji na forum.
  • Level 9  
    nie sprawdzałem ładowania jutro mam zamiar to zrobic jak juz to zrobie to napisze co i jak

    Dodano po 15 [minuty]:

    a czy mozecie mi napisać jakie powinno byc prawidłowe ładowanie
  • Level 37  
    Nie rozsypuje się czasem alternator? Warto by zdjąć pasek i pokręcić altka ręką - jak się kręci, poruszać kołem pasowym na boki i wzdłuż osi.
  • Level 9  
    a zaobserwowałem jeszcze takie zjawisko ze jak powłączam radio, dmuchawe i cb to jak jade autem to mi przerywa jak by nie dostawal paliwa czy jest to mozliwe ze pompka nie podaje paliwa bo dostaje za mało prądu??
  • Level 21  
    Sprawdź najpierw alternator a nie myśl tyle jak kolega pisał wyżej
  • Level 20  
    Pewnie posypała się i zazieleniła kostka przy altku,i nie opory daje duże...
  • Level 15  
    wszystko wskazuje że spada napięcie na sterownik silnika, na układ zapłonowy. Jeśli przy tym ładowanie z alternatora jest dobre to musi być gdzieś nie kontakt na kablach zasilających sterownik lub cewkę lub masowych. Ciężko konkretniej napisać nie widząc co to za silnik. Chodzi o oznaczenie literowe, albo markę wtysku (monojetronic, Digifant , K jetronik itp
  • Level 36  
    Masa na silnik i masa nadwozia do sprawdzenia
  • Level 9  
    dokonałem pomiaru i z powyłanczanymi odbiornikami na wolnych obr miernik wskazał mi wartośc 13,55 V
    z włączonymi światłami drogowymi 12,92 V
    z właczonymi wszystkimi odbiornikami 12,70 V
    z przygazowaniem do 2500 z powyłączanymi odbiornikami 14,30 V

    nie napisałem jeszcze ze wymieniłem same szczotki w regulatorze napięcia


    kolego pablomed nie mam pojecia jakie oznaczenie jest tego silnika poniewaz auto mam 2 tydzien i juz sa z nim problemy
  • Level 37  
    Chyba warto wymienić regulator, to raz. Naciąg paska i czy aby nie jest tak zużyty, że pracuje po dnie kół pasowych zamiast bokami, jak powinien - to dwa. Możliwe jest też uszkodzenie jednej czy dwóch faz w alternatorze. Natomiast to gaśniecie może być spowodowane utrzymywanym bardzo niskim, jak się okazuje, napięciem. Po dłuższej jeździe na światłach, brakuje prądu, także dla zapłonu, dla "iskry" że już tak kolokwialnie napiszę.
    No i dobrze wyczyścić wszystkie połączenia elektryczne - to już wskazywali Koledzy!
  • Level 9  
    Zico63 wrote:
    Chyba warto wymienić regulator, to raz. Naciąg paska i czy aby nie jest tak zużyty, że pacuje po dnie kół pasowych zamiast bokami, jak powinien - to dwa. Możliwe jest też uszkodzenie jednej czy dwóch faz w alternatorze. Natomiast to gaśniecie może być spowodowane utrzymywanym bardzo niskim, jak się okazuje, napięciem. Po dłuższej jeździe na światłach, brakuje prądu, także dla zapłonu, dla "iskry" że już tak kolokwialnie napiszę.
    No i dobrze wyczyścić wszystkie połączenia elektryczne - to jusz wskazywali Koledzy!




    pasek jest nowy ale z tego co wiem mozna kupic troche szerszy pasek ale czy to pomoze...
  • Level 37  
    No to jak pasek nowy i dobrze naciągnięty, pozostaje regulator napięcia i sam alternator (ten to już do podmienienia z innym lub diagnozy u elektryka).
    A kontrolka akumulatora świeci się PRZED startem a na włączonym zapłonie? Bo może nie ma wzbudzenia.
  • Moderator of Cars
    Regulator sprawny, cały alternator raczej też, jedyny problem to czyjeś niechlujstwo.
  • Level 9  
    Zico63 wrote:
    No to jak pasek nowy i dobrze naciągnięty, pozostaje regulator napięcia i sam alternator (ten to już do podmienienia z innym lub diagnozy u elektryka).
    A kontrolka akumulatora świeci się PRZED startem a na włączonym zapłonie? Bo może nie ma wzbudzenia.




    kontrolka sie swieci normalnie na samym zapłonie a gdy odpale to normalnie gasnie bo gdy miałem złe szczotki to kręciłem auto do 3000 obr i kontrolka zaczynała swiecic wiec wymieniłem szczotki i moge krecic do 6000 i sie nie zaswieci.

    Dodano po 28 [sekundy]:

    ociz wrote:
    Regulator sprawny, cały alternator raczej też, jedyny problem to czyjeś niechlujstwo.



    co masz na myśli??
  • Level 15  
    podejrzana jest zmiana napięcia po przegazowaniu, nie powinno tak być. Widzę dwie opcje - alternator nie jest sprawny, albo brak prądu wzbudzającego w cienkimi kabelki od licznika do alternatora, tylko że wówczas po przegazowaniu napięcie wzrośnie i już nie spadnie po spadku obrotów więc sprawdź to.
  • Level 9  
    Mam jeszcze jedno pytanie czy przyczyna wyzej podanych dolegliwosci auta moze byc uszkodzona kopulka???
  • Level 37  
    Jako "przyczyna" wtórna - może tak być, że uszkodzona kopułka powoduje trudności w zapłonie przy spadku napięcia; ale pierwotna przyczyna, spadek napięcia w chwili włączania dużego odbiornika prądu - pozostaje.
  • Level 9  
    no własnie jak włączam swiatła drogowe to w obrebie kopułki slychac dzwiek przeskoku iskry a gdy wyłacze swiatła drogowe to dzwiek przeskoku iskry ustaje i nic po za praca silnika nie słychac
  • Level 37  
    Jak już Koledzy napisali, ciężko orzec na odleglość co tam się dzieje. Czy to tylko przy światłach, czy ogólnie - przy nagle zwiększonym obciążeniu.
    Tak czy owak - najpierw staranne przejrzenie wtyków, punktów masowych - w sumie wszystkie te porady są już wyżej; czy stosował je Kolega? Czy tylko pyta?
    Bo wymienił Kolega regulator i zmierzył niapięcia - to nam wiadomo; co jeszcze?
  • Level 9  
    wymieniłem kolejny pasek na troszke szerszy ale nic dalej to samo przeczysciłem przepustnice tez nic patrzyłem na te kostke przy alku i raczej dobra teraz zaciekawiła mnie ta kopułka kolega mówł zeby wymienic bo miał taki sam przypadek ze w czasie jazdy auto mu zaczeło przerywac jak ny nie dostawał paliwa i okazało sie ze kopułak była zła u nbie jest to samo dlatego chciałem zapytac jeszcze was co sadzicie na temat tej kopułki
  • Level 9  
    znalazłem dolegliwosć mojego auta była nia kopulka jak sie okazała byla pęknieta i uciekala iskra tak ze padniety był silniczek krokowy... powymienialem duzo innych czesci które pewnie były dobre ale przynajmiej mam pewnosc ze te czesci które wymieniłem nie zawioda mnie tak szybko dzieki wszystkim za pomoc pozdrawiam!!!!