Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot Partner - pompa paliwowa

meguso 17 Gru 2010 18:17 6213 8
  • #1 17 Gru 2010 18:17
    meguso
    Poziom 8  

    Witam

    Posiadam auto Peugeot Partner 2000r 2.0Hdi ma już przejechane 300tysiecy więc nie dziwi mnie to że może się coś zepsuć.

    Od początku. temperatura +3 (teoretycznie), rano, jeżdżę ok 1h po mieście bez większych objawów awarii, stojąc w korku po ruszeniu i przejechaniu ok 100m samochód stracił moc i zgasł. Niestety nie udało się go uruchomić. Jedyna rzecz która zauważyłem to że nie słyszę pompki paliwowej (tej w zbiorniku) zanim uruchamiam silnik. Po wstawieniu do ciepłego pomieszczenia oraz włączeniu nagrzewnicy na zbiornik, samochód odpala bez zająknięcia. Robimy test wyjeżdżamy kręcimy się ok 15-20 min ciągła jazda na rożnych obrotach. Ok działa, samochód cały czas jest uruchomiony stoi na zewnątrz temp ok -9.

    Lecz po pewnym czasie sam gaśnie ( gdy tak stoi w miejscu) i niestety nie da się go uruchomić ponownie.
    Operacja była powtarzana 3 krotnie.

    Opisałem swój problem jak najlepiej potrafiłem. Prosił bym o wszelkie uwagi oraz propozycje rozwiązania problemu. Chciał bym zaznaczyć że w zbiorniku jest ok 50% paliwa czyli ok 20l

    Ostatnie tankowanie odbyło się na firmowej stacji TESCO lecz te obecne 20l jest z ORLENA.

    0 8
  • #2 17 Gru 2010 18:34
    colin555
    Poziom 27  

    wszystko zalezy czy na siemensie czy na boschu

    jak na tym drugim to pompa paliwa jest w baku (niskiego) i ma dawac ponad 3 bary

    0
  • #3 17 Gru 2010 18:42
    meguso
    Poziom 8  

    pompa jest BOSHA od 2002 były Siemensy

    0
  • #4 17 Gru 2010 18:53
    colin555
    Poziom 27  

    nie mowie o marce pompy tylko o systemie wtrysku

    jak jest oparty na siemensie to nie ma pompy NC W BAKU!!!

    0
  • #5 17 Gru 2010 20:09
    meguso
    Poziom 8  

    ok spoko nie unoś się tak, to jest forum a nie sejm

    system wtrysku jest oparty na firmie boscha

    czyli regulator cisnienia jest wymienialny jak wczesniej powiedziałes jest pompa w baku itp itd a teraz wroćmy do tematu

    0
  • #6 17 Gru 2010 20:19
    colin555
    Poziom 27  

    o regulatorze nic nie pisalem wiec wskoczyles jak palikot z mownicy

    no to skoro juz wiesz ze masz boscha i pompe w baku to jak jej nie slyszysz to sprawdz czy napiecie do niej wychodzi z modulu bezpiecznikow pod maską

    0
  • #7 27 Sie 2011 17:11
    z.chojnowski
    Poziom 11  

    Co prawda ostatni wpis w tym temacie był napisany już dość dawno ale mam podobny problem i liczę na to że ktoś z uczestników będzie mógł pomóc. Peugeot partner 2005 1.4 benzyna - czasem nie zapala i wtedy nie słychać pompy paliwa przed rozruchem. Jeśli po kolejnym przekręceniu kluczyka usłyszę pompę to już sprawdziłem, że uruchomi się. Może ktoś z Państwa wie gdzie znajduje się złącze przewodów zasilających pompę aby można było sprawdzić czy wychodzi napięcie oraz sprawdzić obwód pompy. Bardzo proszę o pomoc. Byłem w kilku serwisach - rozkładają ręce ponieważ usterka nie wystąpiła w serwisie. Drogą metody prób i błędów zostały wymienione :czujnik położenia wału, listwa zapłonowa i siłownik przepustnicy. Wszyscy zgodnie twierdzili, że to nie pompa paliwa ponieważ wtedy silnik szarpałby i byłby słaby. Niestety samochód nadal co jakiś czas nie odpala. Chodzi o to aby szukać usterki w momencie gdy wystąpi uszkodzenie. Z góry dziękuję za pomoc

    0
  • #8 27 Sie 2011 17:42
    decybel91
    Poziom 39  

    Przekaźnik zespolony pod maską. Taki najpewniej brązowy.

    0
  • #9 11 Wrz 2011 00:08
    z.chojnowski
    Poziom 11  

    Powodem (mam nadzieję, że jedynym) przypadkowego nieodpalania mojego Peugeot Partner Totem (1.4l 2005r) był słaby styk (pośniedziały i trochę przegrzany pin) w złączu 16V GR - p11 w module PSF (wyjście zasilania pompy paliwa). Usterka widoczna dopiero po rozłożeniu wtyku na czynniki pierwsze. Pin został oczyszczony i jeśli nie będzie się grzał to nie będę go wymieniał. Nie znam jeszcze prawidłowej wartości prądu pompy paliwa ale wydaje mi się, że ze względu na spore obciążenie i dość małą powierzchnię styku może to być typowa usterka dla tego modelu.
    Podziękowania dla kol. colin555 za skuteczną pomoc. Dziękuję bardzo.

    0