Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Challenger NT - nie można rozbroić? Nissan xTrail 2003

17 Gru 2010 19:38 2509 2
  • Poziom 9  
    Witam
    Wczoraj oddałem samochód do zabezpieczenia antykorozyjnego. Dziś miałem odebrać, ale przestał działać...
    Rozrusznik kręci, czuć zapach benzyny, ale nie zaskakuje.
    Alarm jest z antynapadem - jeśli w ciągu ok. minuty od przekręcenia kluczyka lub otworzenia drzwi kierowcy nie zostanie wciśnięty przycisk, włącza się alarm, syrena i odcina zapłon.
    Wytłumaczyłem mechanikom, co i jak, twierdzą, że alarm nie uruchomił się ani razu. Na koniec umyli samochód karcherem - uważają, że coś się zalało wodą. Tyle, że mi to jednak wygląda na odcięcie zapłonu. Tym bardziej, że podobno cały czas mruga diodka alarmu (podobno, bo zostawiłem samochód w warsztacie).
    W instrukcji stoi, że nawet po zadziałaniu antynapadu wystarczy włączyć zapłon i nacisnąć przycisk aby rozbroić alarm. Ale to nie zadziałało.
    Jakiś pomysł? Bo obawiam się, że bez pomocy z zewnątrz nie odbiorę jutro samochodu. Może jest jakiś inny myk, nie opisany w instrukcji, aby rozbroić alarm?

    Instrukcja mojego alarmu
    http://www.clifford.com.pl/fileadmin/template/inst/NT_808_C.pdf

    PS
    Właśnie dzwoniłem i podobno iskra jest - słaba, ale jest wedle słów mechnika.

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    solar21 napisał:
    (...) Właśnie dzwoniłem i podobno iskra jest - słaba, ale jest wedle słów mechnika.

    Zmień mechanika a najlepiej jedź sam do warsztatu i zerknij na diodę alarmu - jak "miga". Do warsztatu należy oddać alarm przełączony do trybu serwisowego.
    Wtedy dioda po przekręceniu stacyjki świeci się na stałe. Wtedy nie musisz nikomu mówić jakie są zabezpieczenia w pojeździe, gdzie został ukryty przycisk rozbrajania itd.

    Być może w czasie rozbierania wnętrza pojazdu do konserwacji profili i przestrzeni zamkniętych został wyrwany lub rozłączony od centralki i teraz nie ma możliwości rozbrojenia.
  • Poziom 9  
    Teraz już wiem. Tylko nie mogłem stamtąd odjechać. :)
    Mechanik był przypadkiem jednorazowym - pierwszy i pewnie ostatni raz robiłem zabezpieczanie antykorozyjne. Nauczyłem się też włączać tryb serwisowy - jakoś inni mechanicy nie mieli problemu z opanowaniem antynapadu. A tu musieli ogłupić/zawiesić system, wyłączając go przy otwartych drzwiach i masce.
    W każdym razie, przy pomocy osób trzecich się udało - wystarczyło odłączyć na chwilę akumulator i alarm wrócił do ustawień domyślnych - w jakiejś Almerze też tak się zdarzyło.